Overig

Bedrijfswagenklant centraal bij Mercedes-Benz ROGAM Van ProCenter

689

Sinds eind januari is Mercedes-Benz bedrijfswagendealer

ROGAM officieel gecertificeerd als Van ProCenter. Dit kwaliteitskeurmerk toont aan dat ROGAM alles in huis heeft én in het werk stelt om bedrijven mobiel te houden.

Het is geen toeval dat ROGAM dit prestigieuze certificaat heeft verkregen: een klantgerichte instelling zit bij alle medewerkers in het DNA-verankerd – al 60 jaar lang. Directeur Jan-Bas Veltman en Manager Sales & Aftersales Bestelwagens Arjan Winkelman gaan in op de achtergronden.

Arjan Winkelman is trots op het VanPro-certificaat, al helemaal omdat alle drie ROGAM-bedrijfswagenvestigingen; Bergschenhoek (sales- en service), Spaanse Polder (service) en Gouda (sales- en service) ermee zijn onderscheiden: “VanPro is hét Mercedes-Benz keurmerk voor bedrijfswagendealers. Om het te verkrijgen, dient een vestiging aan strenge eisen te voldoen. Bij al die eisen staat de klant centraal. Dat betekent onder meer dat bij al onze salesvestigingen het complete bestelwagenaanbod beschikbaar is, dat er speciale verkopers voor de zakelijke markt zijn en dat we alle expertise en apparatuur in huis hebben om onderhoudsbeurten en reparaties vlot en efficiënt uit te voeren. Dat is van groot belang: een bedrijfswagen die stil staat, kost een bedrijf geld. Daarom bieden we indien nodig ook passend vervangend vervoer aan. Bovendien hanteren we zeer ruime openingstijden. Ondernemers kunnen bijvoorbeeld ook ’s avonds bij ons terecht. Zo kan het werk overdag gewoon doorgaan.”

Oorzaak en gevolg

Ook Directeur Jan-Bas Veltman is zeer ingenomen met het behalen van het VanPro-certificaat. Volgens hem is dit kwaliteitskeurmerk tekenend voor ROGAM: “Ons bedrijf is ruim 60 jaar geleden gestart als truckdealer. Zeker voor transporteurs geldt: stilstand kost geld – een lading verse of bederfelijke waar kan bijvoorbeeld waardeloos worden als zich onverhoopt pech voordoet. Vanaf de start van ROGAM is onze servicegedachte én – belofte daarom helder: we zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag beschikbaar om onze klanten mobiel te houden. Die dienstverlenende en meedenkende instelling zit diep in het bedrijf verankerd, alle medewerkers handelen daarnaar en ze zijn tot in de puntjes getraind. Bovendien zijn alle systemen en processen hier ook op afgestemd. Het behalen van het VanPro-certificaat is dan bijna een logisch vervolg. Overigens is deze typische ROGAM-mentaliteit overal terug te vinden, ook klanten met een personenauto van Mercedes-Benz profiteren er van.”

Een teamprestatie

Het behalen van het VanPro-certificaat is volgens Veltman vóór alles een teamprestatie: “VanPro is ontwikkeld op basis van de wensen en eisen van klanten. Bij ROGAM onderhouden we sinds jaar en dag een intensieve dialoog met onze klanten, en daarmee was de aansluiting op het certificeringstraject direct perfect. Dit werd nog eens ondersteund door speciale trainingen en vooral door het enthousiasme van al onze medewerkers. Zij zetten zich al jarenlang intensief in voor elke klant en het certificeringstraject inspireerde en motiveerde daarbij nog eens extra. Het behalen van het certificaat is om te beginnen goed voor de klant, maar voor onze medewerkers is het ook een kroon op hun werk.”

Alles onder één dak

Klanten ervaren volgens Arjan Winkelman altijd échte aandacht altijd bij ROGAM: “ Als een bestelwagenklant de vestiging ROGAM Bergschenhoek of ROGAM Gouda binnenstapt, ziet hij direct het complete aanbod: van de compacte Citan via de praktische en ruime Vito tot en met de grote Sprinter. Samen met gespecialiseerde verkopers, die letterlijk weten wat klanten beweegt, kan de gewenste bestelwagen snel worden geconfigureerd. Daarbij worden bijvoorbeeld iPads ingezet zodat de klant direct zijn optimale bestelwagen voor zich ziet. Dat neemt niet weg dat de auto zelf slechts een onderdeel is van ROGAM’s compleet mobiliteitsconcept. ROGAM kan klanten ook volledig ontzorgen met het complete financiële traject en op het gebied van leasing en verzekeringen. Zelfs het onderhoud en eventuele reparaties zijn op voorhand te managen: voor een vast bedrag per maand komen ondernemers nooit voor onverwachte kosten te staan. En als het dan toch over onderhoud gaat: ROGAM is een meedenkende partner. Afspraken worden ingepland op basis van de wensen én de werkzaamheden van de klant. Ook het flexibel faciliteren van de structurele of tijdelijke mobiliteitsbehoefte (zowel particulier als bedrijfsmatig) behoort tot onze mogelijkheden door onze samenwerking met Autoverhuur Rijnmond. Vanuit Autoverhuur Rijnmond, gevestigd in Bergschenhoek, beschikken alle ROGAM vestigingen over een ruime vloot met personen- en bedrijfswagens. Deze vloot sluit vrijwel naadloos aan bij het gewenste wagenpark van onze klanten. Deze complete mobiliteit onder één dak en met een vaste aanspreekpersoon is er bij ROGAM overigens voor elke Mercedes-Benz: van personenwagen tot truck.”

Elke vorm van mobiliteit tot in detail ingevuld

In ruim 60 jaar is ROGAM uitgegroeid tot een complete mobiliteitsaanbieder in de Rotterdamse regio. Met zes vestigingen op goed bereikbare plekken ontzorgt ROGAM zowel personenwagen- bestelwagen- én truckklanten. Naast nieuwe voertuigen, heeft ROGAM uiteraard ook een breed aanbod kwalitatief hoogwaardige gebruikte modellen op voorraad. Dit ruime aanbod heeft zo zijn voordelen: particulieren én ondernemers kunnen desgewenst direct op weg/aan het werk. Om optimaal in te spelen op de specifieke eisen van transporteurs is ROGAM in 2015 gestart met de Truck en Trailer Groep Rijnmond (TTGR). Waarbij een samenwerking is aangegaan met Truck en Trailer Groep Nederland (TTGN). Hiermee heeft ROGAM het dienstenpakket aanzienlijk uitgebreid. Dat heeft voor transportbedrijven een belangrijk voordeel: voor verkoop, onderhoud en onderdelen van een trailer en bedrijfswagen kan men nu, heel efficiënt, op hetzelfde adres terecht – bij ROGAM dus. Dat heeft voor transportbedrijven een belangrijk voordeel: het onderhoud van een trailer kan nu, heel efficiënt, op hetzelfde adres plaatsvinden als dat van de truck zelf – bij ROGAM dus. ‘Alles onder één dak’ is dan ook geen loze kreet, het is de kern van de dienstverlening van ROGAM. Jan Bas Veltman: “Wij blijven bouwen aan de toekomst op basis van een solide fundament. De optimale, complete mobiliteitsoplossing voor onze klanten stond en staat altijd centraal. We zijn trots dat wij al 60 jaar het verschil maken met excellente service voor onze klanten.’’