Overig

Business Challenge Rotterdam

704

Netwerken op top locatie, met top bedrijven en een top programma

Noteer voor u verder leest eerst alvast 16 juni 2016 in uw agenda. Om precies te zijn van 13.00 uur tot 20.00 uur.  Nu datum en tijd is genoteerd vertellen we u graag meer over Business Challenge Rotterdam 2016, de locatie, deelnemende bedrijven, de invulling van het programma, de organisatie en de mogelijkheid om ook deel te nemen aan dit unieke event.

Hoe vaak krijg je de mogelijkheid om op het veld van De Kuip, het mooiste voetbalstadion van  Nederland te staan, dit veld te betreden via de spelerstunnel waar de spelers van Feyenoord en de tegenstanders dit normaal gesproken doen? Zelden of nooit natuurlijk. Het is dan ook heel bijzonder dat Bas Lodder van Lodder Sfeermakers en Jan Dirk Stouten, onder meer verslaggever van RTV Rijnmond, er in 2015 in zijn geslaagd om onder de naam Business Challenge Rotterdam voor de eerste keer een netwerkevent op het mooiste en bekendste grasveld van Nederland te organiseren. Het werd een mooi event, met interessante sprekers en presentaties op bijzondere plekken van De Kuip, zoals de persruimte en de kleedkamer van Feyenoord.  En op het veld een tachtigtal bedrijven die zich presenteerden aan de bezoekers en aan elkaar. Voorwaar een goed resultaat, zeker gezien de tijdspanne waarbinnen de initiatiefnemers het event uit de grond hebben gestampt. Maar, zo beseften ze ook, dat Business Challenge Rotterdam enerzijds meer potentie heeft en anderzijds dat om een nog beter resultaat te bereiken en het programma inhoudelijk nog beter te maken, het verstandig zou zijn om de organisatie van het event uit te breiden. Gezien de goede contacten die beiden met Rijnmond BUSINESS uitgever Kees van ’t Zelfde hebben, en hij over een groot netwerk beschikt en tevens ervaring heeft met het organiseren van evenementen en bijeenkomsten, werd hij gevraagd om als mede-organisator  aan te sluiten bij Business Challenge Rotterdam. Kees van ’t Zelfde: “het organiseren van een ‘eigen’ event is altijd al een droom van mij geweest. Dit is een van de dingen die nog op mijn verlanglijstje stonden. Dat het een niet geheel eigen event is maakt eigenlijk niet zoveel uit. Samen weet je nu eenmaal meer en bereik je meestal meer. Ofwel samenwerken en elkaar versterken, dat is mijn motto. En een event als Business Challenge Rotterdam samen organiseren met Bas Lodder en Jan Dirk Stouten is absoluut geen straf. Bas heeft inmiddels een enorme ervaring met het organiseren van beurzen en evenementen en heeft veel contacten, terwijl Jan Dirk eveneens over een groot netwerk beschikt en een enorme naamsbekendheid heeft in Rotterdam en omstreken, die hij heeft opgebouwd vanwege zijn rustige manier van verslaglegging van de doelpunten van Feyenoord, als verslaggever van RTV Rijnmond, maar ook als dagvoorzitter bij diverse evenementen, symposia et cetera.”  Bas Lodder: “En wat nu helemaal mooi is, is het feit dat ook Feyenoord volledig meewerkt aan het doen welslagen van dit event. Zij schrijven alle leden van de businessclub aan met het verzoek om eveneens deel te nemen aan dit unieke outdoor netwerkevent op 16 juni. Op dit moment (14 maart red.) hebben zich reeds ruim 90 bedrijven en organisaties aangemeld. Onze doelstelling is het veld te vullen met prachtige Pagoda tenten waarin zo’n 200 bedrijven en organisaties zich kunnen presenteren. Naast Lodder, Stouten en Van ’t Zelfde is inmiddels ook Jan Smit van Made in Rotterdam betrokken bij de organisatie. Het kwartet is er vast van overtuigd dat Business Challenge Rotterdam een succes wordt en daarom worden er inmiddels ook al plannen gesmeed voor een indoor variant in januari 2017. “Maar eerst de outdoor editie tot een succes maken, dat is onze eerste doelstelling”, aldus de enthousiaste Kees van ’t Zelfde.

Jan Dirk Stouten: “Naast een top locatie, een top organisatie hebben we straks op 16 juni ook een top programma. Allereerst hebben we een spectaculaire opening met Ivo Opstelten en andere prominenten, waarbij alle deelnemers en een groot aantal genodigden aanwezig zullen zijn.  Elk uur is er een interview op het podium boven de middenstip in het stadion en zullen er bijzondere wetenswaardigheden worden verteld. In de persruimte en in de kleedkamer van Feyenoord vinden er tijdens het gehele event masterclasses en presentaties plaats, die gegeven worden door deelnemende bedrijven en organisaties, maar eveneens door bekende sprekers en professionals op hun vakgebied.  Daarnaast hebben we nog een heel bijzonder moment tijdens het event. Iets waar we op dit moment nog niets over kwijt willen en kunnen, maar dit is echt bijzonder. Verder zal het de deelnemers en bezoekers aan niets ontbreken. Aan alles is gedacht. Lekker eten en drinken, goede (achtergrond) muziek, optredens van bekende artiesten en een heel mooi programma. Wij beloven de deelnemers en bezoekers een fantastisch event en dat het hen aan niets zal ontbreken.“  Kees van ’t Zelfde: “Deelnemen aan dit geweldige event, op voor velen misschien wel het mooiste plekje van de stad, kan als individueel bedrijf of organisatie, maar het kan natuurlijk ook met een Businessclub of  met branchegenoten. En dat alles in een fantastische ambiance van De Kuip, misschien wel aan vervanging toe maar nog steeds het mooiste stadion van Nederland,” zo besluit Kees van ’t Zelfde.