Herman Hell wint titel meest markante horecaondernemer van zuid-holland-zuid

48

Herman Hell van Hell’s Kitchen is verkozen tot Meest Markante horecaondernemer van Zuid-Holland-Zuid. Hij won de award die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) elke twee jaar uitreikt om innovatie onder horecaondernemers te stimuleren. Herman Hell stond samen met vijf andere prominente genomineerde horecaondernemers in de regionale finale. Met zijn creativiteit, passie, gedrevenheid en hang naar innovatie scoorde hij de felbegeerde titel.

Herman Hell
Herman Hell is eigenaar van Hell’s Kitchen Horeca Groep en reorganiseert en exploiteert kwalitatief hoogwaardige horeca in het middensegment. Hij is eigenaar van de Rotterdamse horecazaken NRC, Bar Restaurant Sijf, Café Van Zanten, De Hofnar in Vlaardingen en Brouwcafé De Hofnar in Scheveningen. Recentelijk nam hij ook Het Wapen van Willemstad over die deze zomer wordt getransformeerd naar een vernieuwend en stijlvol restaurantconcept. Tevens nam hij onlangs het pizzaconcept Sugo over waarmee hij Nederland wil veroveren. Dit fast casual pizzaconcept heeft de uitstraling van een traiteur en biedt gezondere pizza’s met pure, authentieke ingrediënten en een luchtige bodem.

Juryoordeel
De jury bezocht de afgelopen weken de genomineerde bedrijven en ging met de finalisten in gesprek. De jury vindt dat Herman echt markant is als horecaondernemer en een rolmodel is voor de huidige en toekomstige lichting horecaondernemers. De jury is dan ook van mening dat Herman de terechte winnaar is van de Meest Markante Horecaondernemer Zuid-Holland-Zuid van 2018/2019. Juryvoorzitter Bianka den Breejen van Partycentrum Hipper & Kolfbaan: “We zijn als jury echt overdonderd door een stortvloed van creativiteit, passie en gedrevenheid. Herman is een horecaondernemer die out of the box denkt en daardoor telkens verrast met nieuwe en originele concepten. Met zijn passie en enthousiasme weet hij zijn team als geen ander te motiveren om het concept uit te dragen. En Herman weet daar dan ook nog media-aandacht voor te krijgen. Bijvoorbeeld toen hij onlangs een nieuwe app lanceerde. Met die app kunnen gasten vooraf een lunch bestellen die ze direct kunnen opeten als ze Bar Restaurant Sijf binnen komen.”

“Horeca is de puurste vorm van communicatie”
“Het is fantastisch om erkenning te krijgen van je vakgenoten’, aldus Herman. “Een mooiere waardering ken ik niet.” Horeca voelt voor Herman als een uit de hand gelopen hobby. Hij komt uit een ondernemersfamilie en had altijd al een eigen bedrijf voor ogen. Het begon met een bijbaan tijdens zijn studie en heeft inmiddels geleid tot een behoorlijk horeca imperium. Innovatie is daarbij een belangrijk onderdeel. “Wat betreft training zijn we vergevorderd. De meeste training gaat over de communicatie tussen de medewerkers en de gasten. Hoe beter de communicatie is, des te gastvrijer de gast de zaak ervaart. Horeca is de puurste vorm van communicatie. Niet alleen in de mondelinge communicatie met de gast, maar ook in de menukaart en op social media. Daarnaast blijven we onze concepten ieder jaar finetunen met als motto: We have to change to stay the same.”

Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen zij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in het najaar van 2019 tijdens een landelijk event, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen.

Deel dit artikel: