Overig

People’s Business 2.0!

813

Vernieuwend en verfrissend

Met een nieuwe ‘look and feel’, een aansprekend programma met unieke ontmoetingsactiviteiten, vernieuwde catering en 98 enthousiaste exposanten, heeft People’s Business 2.0! zich goed op de kaart weten te zetten.

Op 13 en 14 januari 2016 vond het vernieuwde People’s Business 2.0! plaats in het Postillion Convention Centre WTC Rotterdam. Onder de nieuwe vlag van Postillion Hotels, heeft hét netwerkevent van regio Rijnmond een complete make-over gekregen. Meer dan voorgaande jaren lag de nadruk bij People’s Business 2.0! op het ontmoeten van potentiële nieuwe zakenpartners en -relaties, het samenwerken en elkaar daardoor versterken. Vanwege de nieuwe uitstraling van het event en de indeling van de stands, de catering en het entertainment, werd het onderling netwerken extra gestimuleerd. Deze 2.0-editie was meer dan een beursvloer met ruim 90 stands.

Opening

Tijdens de opening van de populaire netwerkbeurs nam presentator Wim van Rooijen van Fountainheads het woord op het podium in de Rotterdam Hal om de bezoekers welkom te heten bij de inmiddels zeventiende editie van People’s Business. Jessica Steur, directeur Postillion Convention Centre WTC Rotterdam, betrad daarna het podium. Steur vertelde over het nieuwe concept van People’s Business en wenste de bezoekers en deelnemers twee mooie beursdagen toe. Voor de daadwerkelijke opening van People’s Business 2016 was Roland Wondolleck uitgenodigd. De scheidend directeur van Rotterdam The Hague Airport vond het eer om dit bij uitstek Rotterdamse evenement te mogen openen. Het moment van de officiële opening brak aan. Met een ferme gongslag was People’s Business 2.0, editie 2016 een feit.

O’G3NE, DJ Helene di Firenzi en masterclasses

Om 21.00 uur op de eerste beursdag stond een optreden van O’G3NE op het programma. De drie getalenteerde zussen Lisa, Amy en Shelley schreven geschiedenis door als eerste groep ter wereld The Voice te winnen. Ook in de Rotterdam Hal maakt de meidenband haar reputatie waar. Met een spetterend optreden veroveren zij de bezoekers en deelnemers van People’s Business. Dit optreden werd vervolgd door een performance van de succesvolle DJ Helene di Firenzi. Zij vulde de ruimte met opzwepende klanken van verschillende danceclassics. Tevens was het de eerste dag mogelijk om één of meer van de masterclasses met inspirerende sprekers te volgen. Zo wisten de innovatieversnellers en trendverkenners zoals die van de Fountainheads de aanwezigen flink te boeien.

People’s network

Op dag twee werd de Rotterdamse netwerkbeurs afgetrapt met de People’s Network Champagne Experience, waarna de bezoekers weer volop konden netwerken op de beursvloer. Ook het People’s Network speeddaten mag een groot succes genoemd worden. Op beide dagen werd er boven de beursvloer keihard genetwerkt op hoge snelheid. Hier vonden interessante gesprekken plaats en nieuwe contacten gelegd tijdens het speeddaten. Met gemiddeld 40 deelnemers per sessie zijn deze ontmoetingsactiviteiten meer dan positief ontvangen. Vervolgens was er nog de battle van start-ups waar twee starters het op het hoofdpodium tegen elkaar opnamen door beide hun idee te pitchen bij een jury. De winnende start-up won een coaching sessie naar keuze en advertentieruimte in het zakenmagazine Rijnmond BUSINESS.

André Kramer wint INFLUENTIAL AWARD

En tot slot mogen we de uitreiking van de Rijnmond BUSINESS Influential Award niet vergeten. Jaarlijks wordt de Rijnmond Business Influential Award uitgereikt tijdens People’s Business. André Kramer is hierbij verkozen tot meest invloedrijke Rijnmondenaar van afgelopen jaar. Kramer, CEO van Kramer Group, ontving de award van de winnaar van vorig jaar: Jan Peter Balkenende. Het was overigens een nek aan nek race met burgemeester Ahmed Aboutaleb en met voormalig wethouder Hans Vervat. Maar uiteindelijk kreeg André Kramer de meeste stemmen van de lezers van Rijnmond BUSINESS.