Home Blog Page 205

Wonen én werken in Moerdijk, een ideale combinatie!

0

Wonen met de zekerheid dat u uw huis altijd verkocht krijgt? Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Niet in het dorp Moerdijk, waar eigenaren dankzij de unieke Moerdijkregeling hun woning altijd weer kunnen verkopen aan de gemeente. Met een verkoopgarantie van 95% van de taxatiewaarde. Nergens anders krijgen huizenbezitters een zekerheid als deze. Zowel huidige als toekomstige inwoners kunnen profiteren van deze regeling. Dat maakt het nog aantrekkelijker om een woning in het dorp Moerdijk te kopen.

Voor werknemers en werkgevers van bedrijven op het haven- en industrieterrein Moerdijk kan wonen in het dorp Moerdijk ook heel interessant zijn. Reistijd is kostbaar, en wie woont er nu niet graag dichtbij zijn of haar werk? In een prachtige groene, rustige omgeving, gelegen aan het Hollandsch Diep. Zowel voor kopers als voor huurders zijn er in Moerdijk diverse mogelijkheden. Informeer ernaar bij Q Makelaars via roosendaal@qmakelaars.nl of tel. 0165-700530.

De Moerdijkregeling: een unieke verkoopgarantie

De Moerdijkregeling is een unieke garantieregeling voor woningen in het dorp Moerdijk. Deze regeling maakt het voor huiseigenaren in het dorp Moerdijk mogelijk om hun woning altijd aan de gemeente Moerdijk te kunnen verkopen. Een woning uit de Moerdijkregeling is dus een woning met een verkoopgarantie. U heeft hiermee de mogelijkheid om uw woning altijd weer te kunnen verkopen, voor een gegarandeerd bedrag.
De Moerdijkregeling is één van de maatregelen om het dorp Moerdijk weer nieuwe glans te geven en maakt het voor huidige én toekomstige inwoners aantrekkelijk om een huis in het dorp Moerdijk te kopen. Er wordt daarnaast een keur aan investeringen in en rond het dorp gedaan – in totaal voor zo’n 20 miljoen euro – om het dorp Moerdijk weer nieuwe glans te geven en de leefbaarheid te verbeteren. Werkzaamheden zijn in volle gang en de hernieuwde glans tekent zich af in enthousiasme en initiatieven.
Kijk voor meer informatie over wonen in Moerdijk, de Moerdijkregeling, nieuws en achtergronden op www.komwonenindorpmoerdijk.nl en www.facebook.com/komwonenindorpmoerdijk.

VMB Automation is de naam

0

Daadkracht en ondernemerschap kan je hem niet ontzeggen. De Ridderkerkse ondernemer Arie Verhoeven bouwde met zijn team in relatief korte tijd een succesvol bedrijf op, dat wereldwijd opereert. Nu is het tijd om alle bedrijfsactiviteiten onder te brengen onder één paraplu.

Veel ondernemers kennen het fenomeen dat een dag eigenlijk te kort is om alles uit te voeren wat ze voor die dag in gedachten hebben. Arie Verhoeven maakt hierop geen uitzondering. Techniek is al van jongs af aan zijn passie en ooit wilde hij zijn aspiraties in een eigen bedrijf tot werkelijkheid brengen. Dat is hem gelukt, zo’n vijftien jaar geleden startte hij zijn eigen bedrijf onder de naam Verhoeven Machine Besturing (VMB). Deze naam dekt de lading volledig tot op de dag van vandaag, maar in de loop van de jaren is er ook een aantal nieuwe activiteiten aan toegevoegd. “Als ik terugkijk is het alsof ik nog maar net ben begonnen,” zegt Verhoeven. “Het lijkt zo kort geleden dat ik de eerste schakelkast bouwde in de schuur bij mijn huis.” Op zolder maakte hij de tekeningen en ontwikkelde de benodigde software. De vaart zat er al snel in. In Hendrik-Ido-Ambacht kon hij zijn ambities waarmaken in een bedrijfspand dat al snel te klein bleek. Eind 2012 nam hij zijn intrek in een gloednieuw en duurzaam bedrijfspand te Hendrik-Ido-Ambacht, uiteraard voorzien van veel intelligente techniek. Tevens had VMB al een vestiging geopend in Barneveld, het hart van Regio Food Valley.

VMB Automation

Intussen heeft de wereld in en rondom het innovatieve bedrijf niet stilgestaan. Tijd voor een rebranding. Verhoeven hierover: “Dit jaar staat voor een groot deel in het teken van rebranding. Dat is een mooi woord voor het voeren van een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl, logo en zo meer. Nu voeren we verschillende merknamen die in de loop van de jaren zijn ontstaan door overnames of het voeren van nieuwe diensten. Met de nieuwe naam willen we de samenhang van onze business duidelijk voor het voetlicht brengen. De nieuwe bedrijfsnaam is VMB Automation. Het hele rebranding-proces is een ingrijpende gebeurtenis voor ons bedrijf. Het is een strategische beslissing die niet alleen gaat over het bestaansrecht en onderscheidend vermogen van ons bedrijf, maar evenzeer waarom VMB Automation een goede keuze is om je technische automatiseringsvraagstukken neer te leggen. Door voor ons te kiezen weten opdrachtgevers dat zij over optimale productieprocessen gaan beschikken.”

Onveranderd

Eén ding is onveranderd gebleven, namelijk de basis van alle bedrijfsactiviteiten; het leveren van hoogwaardige besturingstechnische oplossingen en alles wat daarbij komt kijken. Dat betekent het ontwerpen, ontwikkelen en realiseren van hardware en software van complete besturingen. Besturingstechniek is en blijft mijn passie, als ik geen tijd meer heb om mij hiermee bezig te houden, stop ik er mee,” zegt Verhoeven met stelligheid. Voorlopig ziet het er echter niet naar uit dat het zover komt. VMB Automation opereert met veel succes in de sectoren maritiem, on- en offshore, olie en gas, agro en food en watermanagement. En VMB Automation werkt niet alleen voor grote spelers, ook kleine spelers zijn van harte welkom bij het Ambachtse hightechbedrijf.

Stramien

“Er is veel kennis in huis van de verschillende disciplines en wij werken volgens een vast stramien: eerst vertalen we de vraag van de opdrachtgever naar de oplossing, dan volgt de engineering, het bouwen en het schrijven van software. Een beproefd concept. Daarbij streven wij ernaar dat de lijn tussen de klanten en ons kort blijft. We zoeken het vooral in partnerschap, dat werkt volgens ons het beste. Prioriteit is nu de rebranding, maar tijdens de ‘verbouwing’ gaat de verkoop natuurlijk gewoon door,” zo besluit Verhoeven lachend.

Terugblikken en vooruitkijken tijdens nieuwjaarsbijeenkomst Havenschap Moerdijk

0

De tweede vrijdag in januari vond traditioneel de jaarlijkse nieuwjaarsbijeenkomst van het Havenschap Moerdijk plaats. Bedrijven, overheden en andere relaties van het Havenschap Moerdijk ontmoetten elkaar hier. Om terug te kijken op het vorige jaar, en vooruit te blikken op wat komen gaat. De opkomst was hoog, de sfeer goed. En dat maakte ook de editie 2016 van de nieuwjaarsbijeenkomst meer dan geslaagd.

Directeur van het Havenschap Ferdinand van den Oever maakte ook de jaarcijfers van 2015 bekend. De overslag via zeevaart in de haven van Moerdijk groeide in 2015 met maar liefst 9%. Ook de tonnages in containers groeiden wederom met 11%. Opnieuw zag de zeehaven het aantal shortsealines groeien, net als de spoorverbindingen. Doordat de overslag via binnenvaart achterbleef, komt de totale overslag in 2015 op hetzelfde niveau als het jaar ervoor, op ruim 16,5 miljoen ton. Het Havenschap Moerdijk gaf in 2015 circa 7 hectare grond uit en mocht maar liefst 15 nieuwe bedrijven verwelkomen. In 2015 ontving de vierde zeehaven van Nederland 1768 zeeschepen, 165 meer dan vorig jaar, en 10.961 binnenvaartschepen, 667 minder dan vorig jaar.

Kijk voor foto’s en de nieuwjaarsfilm
op www.portofmoerdijk.nl.

Specialisten in ladingzekerheid

1

Lashing, Securing en Seafastening; Interlashing Port Services biedt haar klanten ladingzekerheid aan voor transport over het water, maar ook over de weg of over
het spoor en in de offshore. “Dat doen we met goed opgeleide mensen,” aldus algemeen directeur Manu De Cordt. “Iedereen beschikt over het relevante veiligheidsbesef en heeft bovendien volop ervaring met lashing, rigging en welding. Interlashing zelf is ISO 9001 en VCA gecertificeerd.”

Interlashing is gevestigd in Vlissingen-Oost, maar het werkgebied is zo groot als de klanten vereisen. Het bedrijf beschikt hiervoor over eigen mobiele ploegen die het schip van haven naar haven kunnen volgen. De kracht van Interlashing zit vooral in deze flexibiliteit en de jarenlange ervaring.

Gerenommeerde opdrachtgevers

Interlashing werkt (inter)nationaal voor een aantal gerenommeerde bedrijven zoals Verbrugge Terminals, Damen en Heerema. “We kunnen worden ingeschakeld voor uiteenlopende opdrachten, van kortdurende klussen tot jarenlange partnerships. Uiteraard werken we op basis van vooraf gemaakte afspraken. Vaak gaat hier een op maat gemaakte offerte aan vooraf.”

Tijdelijk havenpersoneel

Het zusterbedrijf Intercrew, geleid door Danny Boogaard, eveneens gevestigd in Vlissingen, levert tijdelijk personeel; van havenwerkers, ervaren heftruckchauffeurs tot brandwachten. Inmiddels is het bureau ook buiten het havenwerk actief. Het VCU gecertificeerde uitzendbureau, dat aangesloten is bij de NBBU, beschikt over een vaste ploeg medewerkers die klaarstaan om per direct aan de slag te gaan.

Gondrand Traffic BV: Specialist in (gekoelde) opslag van chemicaliën

0

In de afgelopen 150 jaar heeft Gondrand zich ontwikkeld van een traditionele expediteur tot een leverancier van integrale logistieke oplossingen, met wereldwijd 70 vestigingen. De vestiging in Moerdijk heeft een goede naam opgebouwd in het opslaan van verpakte chemicaliën, waaronder ook de temperatuur gecontroleerde opslag van chemicaliën.
“We slaan steeds meer op, daarom zijn we bezig met het ontwikkelen van nieuwbouw,” zegt Tom Heesakkers, Business Unit Manager Logistics. Het huidige magazijn met ADR geclassificeerde stoffen is bij Gond-rand goed gevuld. Het nieuwe 20.000 m2 grote magazijn zal geschikt zijn voor de opslag van ADR klasse 2, 3, 4, 5.1, 6.1, 8, 9 en zal tevens uitgerust worden met verschillende koelcompartimenten. En met het oog op de toekomst kan er nog eens met 10.000 m2 uitgebreid worden.

Er is steeds meer vraag naar opslag van chemicaliën, die zal in de toekomst nog groter worden, verwacht Heesakkers. “De productie van chemicaliën verschuift naar andere continenten, waardoor er in Europa meer vraag komt naar opslag. Daarnaast zien we ook door de nieuwe regelgeving de vraag toenemen. Je moet aan strenge eisen voldoen, daardoor zijn er niet veel logistieke bedrijven die deze service kunnen aanbieden.

Gondrand biedt klanten nog een service aan: de gekoelde opslag van chemicaliën. Soms noodzakelijk om de houdbaarheid van een product te garanderen of om te voorkomen dat het product te warm wordt met alle gevolgen van dien. Heesakkers zegt tot besluit: “Dankzij de focus op veiligheid, de kwaliteit van onze logistieke dienstverlening, het persoonlijke contact met de klanten en moderne IT systemen, is Gondrand Traffic BV uitgegroeid tot een onmisbare schakel in de supply chain van diverse multinationals en bedrijven in het MKB.”

Gondrand Traffic B.V.
Distriboulevard 27
4782 PV Moerdijk
T: 0168 – 39 39 39
E: info.nl@gondrand-logistics.com
I: www.gondrand-logistics.com

Regionale regelgeving, consultative selling en meer bestelbusjes in de wijk

0

Zet vijf mannen die werkzaam zijn binnen de sector transport en logistiek aan één tafel en het enthousiasme, de vaktermen en meningen vliegen over tafel. Jan van Dongen, directeur VDH Company, Remco Innemee, regiodirecteur Zuid-West Nederland van DSV Solutions, Cor Veneboer, directeur Sluyter Logistics, Eelco Cossee, vice president van UWL Europe en Tom Heesakkers, business unit manager logistics van Gondrand Traffic praten over wet- en regelgeving, doelstellingen en de toenemende vraag naar fijnmazige distributie door de opkomst van e-commerce.

Het verschuiven van handel; dat is wat er in Moerdijk veel gebeurt. Maar bovenal is Moerdijk een logistieke hub waar goederenstromen starten, eindigen en samen komen. Daarnaast zijn expediteurs druk met het verzenden van goederen en alles wat daarbij komt kijken. Het aanvragen van de nodige vergunningen, prijsaanvragen en –vergelijkingen, het boeken van ladingen bij rederijen, organisatie van wegvervoer, opslag van goederen, organisatie van groepage, het invullen van eventuele douaneformaliteiten, de coördinatie tussen alle betrokken partijen; de keten is lang. Daarom is het ook niet verrassend dat de deelnemers aan het rondetafelgesprek geen directe concurrenten van elkaar zijn.

Heesakkers: “De Gondrand Group is een internationaal expeditiebedrijf en logistieke dienstverlener voor wegtransport, zeevracht, luchtvracht en contractlogistiek. In Moerdijk zijn wij met ons PGS 15 magazijn gevestigd op een zichtlocatie aan de Distriboulevard. Het plan is om in 2017 te verhuizen naar een nieuw pand van 20.000 m2, volledig geschikt voor de (gekoelde) opslag van chemicaliën. Omdat wij gevaarlijke stoffen opslaan, hebben we veel met partijen als de omgevingsdienst, de provincie, de veiligheidsregio en de gemeente te maken. Wat opvalt, en soms ook frustreert, is dat de interpretatie van de regelgeving niet uniform is. Wat in Rotterdam geen enkel punt is, kan in Moerdijk veel rompslomp opleveren en vice versa. Niet alleen per land zijn regels en vergunningen anders, maar zelfs per regio in zo’n klein land als Nederland. En het kan continu veranderen. Dat maakt het ondernemerschap niet altijd makkelijk. Als bedrijf doe je immers investeringen met het oog op de toekomst. Investeer je een fors bedrag om een nieuw pand meteen van een brandwerend dak te voorzien of zal die eis er de komende jaren niet komen? Zulke risico-inschattingen moet je steeds opnieuw maken. Want na ingebruikname van een pand later alsnog een brandwerend dak inbouwen is helemaal duur, zo niet onmogelijk.”

Veneboer: “Sluyter Logistics is ook actief door heel Nederland, dus ik ken het probleem. Het gaat er overal anders aan toe. Als wij bij overslag met gevaarlijke stoffen te maken hebben, worden wij soms als halve criminelen behandeld. Ik snap het belang van regels, maar je kan er ook in doorslaan. Voor je eigen bestwil moet je eigenlijk politiek gaan bedrijven, maar daar zijn wij niet zo goed in.”

Innemee: “Wij vervoeren weinig tot geen gevaarlijke stoffen en hebben dus amper te maken met de ADR-wetgeving. Onze klanten bevinden zich met name in de sectoren hightech, automotive, industrie, healthcare en retail. Voor een grote retailklant gaan wij vanuit hun nieuwe distributiecentrum in Roosendaal de winkels in Midden- en Zuid-Europa beleveren.”

Van Dongen: “Voor een grote klant is VDH Company onlangs in Moerdijk neergestreken. Wij hebben de beschikking over een overslagcapaciteit van 40.000 vierkante meter. Voorheen zaten we in Middelharnis, maar die locatie was niet strategisch genoeg. Moerdijk biedt meer kansen en mogelijkheden. We zijn van plan om hier nieuwe activiteiten te ontplooien, waaronder gekoelde opslag. Dat gebeurt nu nog op onze locatie in Maasdijk.”

Cossee: “Sinds augustus is UWL Europe gevestigd aan de Plaza te Moerdijk. Daarvoor waren wij gehuisvest in een pand samen met ons zusterbedrijf, een stukje verder op het haventerrein. De eigen ruimte was wenselijk en bevalt uitstekend. We hebben de beschikking over ruim 300 vierkante meter kantoorvloeroppervlakte, met mogelijkheden tot uitbreiding. Na de Verenigde Staten en Brazilië is het ons streven om ook in Europa meer algemeen bekend te worden. Wij houden ons bezig met alle vormen van algemene expeditie. Onze corebusiness is alles wat met scheepvaart en de containermarkt te maken heeft.”

Het is noodzakelijk voor transport- en logistieke bedrijven om zich te onderscheiden, maar hoe doe je dat? Op welke manieren val je bijvoorbeeld ook internationaal op?

Cossee: “De Verenigde Staten en Brazilië zijn niet de meest makkelijke landen om zaken mee te doen. Hoe ons het dan toch lukt daar succesvol te zijn? Het scheelt ten eerste dat UWL Europe een dochteronderneming van het Amerikaanse familiebedrijf World Shipping Inc is. Onze roots liggen er, waardoor we de cultuur en markt van oudsher beter begrijpen en daar met ons productaanbod en de manier van zakendoen beter op in kunnen spelen. In Brazilië beschikken wij ook over eigen vestigingen. Dat is echt een toegevoegde waarde. Door de jaren heen zijn wij steeds meer toegespitst op consultative selling. Het gaat er dan om de focus niet zozeer te leggen op de diensten die je verkoopt, maar te focussen op de situatie bij de klant en daar vervolgens op in te spelen.”

Innemee: “Meedenken, we doen niet anders. Als het daar binnen een organisatie aan schort, krijg je het tegenwoordig heel moeilijk. Maatwerk is steeds normaler geworden.”
Cossee: “In de kern is meedenken zelfs het bestaansrecht van een expediteur. Onze klanten gaan echt niet de hele dag zelf met Maersk bellen. Dan zijn ze de hele dag bezig en hebben ze ook nog kans op een maagzweer. Ontzorgen; daar zijn wij voor.”

Heesakkers: “Hoe ver je gaat, ligt ook aan de kennis van een klant. Sommigen weten zo weinig van de materie af, dat het ook een stukje zelfbescherming is om ze niet zelf te laten zwemmen. Vaak zijn dat de wat kleinere spelers. Bij grote klanten zijn wij vaak meer uitvoerend dan sturend bezig. Het ene is niet goed en het andere niet fout. Het hangt puur van de situatie af hoe wij optreden.”

Van Dongen: “Onze klanten verwachten snelheid, kwaliteit en flexibiliteit en in sommige gevallen meedenkendheid. Binnenvaart is op termijn schoner, beter en goedkoper dan vervoer over de weg. Het gebrek aan snelheid is nu echter nog een struikelblok.”

Veneboer: “Op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen komen wij in deze sector niet veel verder. Door de crisis zijn de hoeveelheden die klanten per keer afnemen minder geworden. Vijf pallets zijn twee pallets geworden en 1 pallet is nu 20 doosjes. Door die hogere omloopsnelheid en voorzichtigheid zijn er steeds meer vervoersbewegingen nodig. Dat is slecht voor het milieu.”

Innemee: “Hetzelfde geldt voor internetshoppen. Is het echt noodzakelijk dat bestellingen van winkelketens de volgende dag al bij de consument voor de deur staan zonder verzendkosten te rekenen? Ik vraag mij af hoe lang dat model nog werkbaar is. Er rijden steeds meer bestelbusjes door de wijk. Wanneer de chauffeur op de plaats van bestemming aanbelt, is er heel vaak niemand thuis. Als de buren er ook niet zijn of er geen toestemming is gegeven voor levering op een ander adres, moet het pakje de volgende dag opnieuw worden aangeboden. Erg efficiënt en duurzaam is het allemaal niet.”
Veneboer: “Als vervoerder krijg je ook niet twee keer betaald, terwijl je wel twee keer actie moet ondernemen. Terwijl wij er niets aan kunnen doen wanneer een bewoner niet thuis is op het moment dat wij voor de deur staan. Drop-off points en kluisjes zijn daarom goede ontwikkelingen.”

Heesakkers: “Je moet mee met de tijd en anticiperen op de toekomst. Vroeger was logistiek een kwestie van handjes toevoegen, terwijl het nu ook veel meer draait om kennisoverdracht.”

Innemee: “Eens, een goede chauffeur stroomde vroeger binnen een bedrijf gerust door naar de functie van planner. Tegenwoordig komt dat veel minder vaak voor. Er zijn veel meer specifieke eisen. Dat geldt eigenlijk voor de gehele sector transport en logistiek.”

Olympia Uitzendbureau breidt uit naar Moerdijk

0

Olympia Uitzendbureau in Dordrecht maakt al jaren succesvol de ambities waar van bedrijven en werkzoekenden. Regio-uitbreiding kon dan ook niet uitblijven. Sinds januari 2016 is ondernemer Mellanie Dellaert samen met haar team dus niet alleen meer actief in Dordrecht en Zwijndrecht, maar bedienen zij ook de markt in de regio Moerdijk. Samen met collega Sari Strootman zijn zij hét gezicht in dit kansrijke gebied.

Mellanie ziet de arbeidsmarkt momenteel flink veranderen en dat gaat in hoog tempo. Zij vertelt haar bevindingen. “De arbeidsmarkt is altijd al zeer dynamisch geweest en continue aan verandering onderhevig. Wetgeving is een terugkerend agendapunt in de Tweede Kamer en brengt structureel de nodige wijzigingen met zich mee. Echter, buiten wetgeving zijn er nog veel meer zaken van enorme invloed op het personele vlak. Robotisering, polarisatie en toenemende flexibiliteit zijn hiervan slechts enkele voorbeelden. Iedere dag is ‘de wereld van morgen’ alweer een stukje dichterbij. In Dordrecht en Zwijndrecht zijn wij al jarenlang bewezen succesvol partner van een groot aantal (inter)nationale spelers en lokale MKB bedrijven. Gezamenlijk spelen we in op alle ontwikkelingen. Dat is echt waar ik dagelijks weer energie uithaal. Het is toch fantastisch om zoveel toegevoegde waarde te mogen leveren. Wij bouwen bij Olympia aan een langdurige samenwerking. Dat is onze kracht. Dat resulteert er bijvoorbeeld in dat 98% van onze opdrachtgevers terugkeert bij een volgende opdracht. Natuurlijk kan en doe ik dat niet alleen en ik probeer zelf dus ook de beste mensen om mij heen te verzamelen. Medewerkers die net zo gedreven zijn en die zich echt verantwoordelijk voelen voor de opdrachtgever en werkzoekende.”

Sari is zo’n waardevolle medewerker. Mooie bijkomstigheid is dat zij te midden van de gemeente Moerdijk woont en derhalve de regio op haar duimpje kent. Accountmanager Sari vertelt: “Ik word overal hartelijk ontvangen. Het Brabantse gevoel komt bij klanten gelijk naar boven. Iets waar ik mijzelf ook heel goed bij voel. Ik ben geboren en getogen in de gemeente Moerdijk en ben trots op de bedrijvigheid die het gebied kenmerkt. Men begint hier vaak vroeg en werkt hard, een mentaliteit die mij al van jongs af aan is aangeleerd. Juist daarom zie ik extra uitdaging in het kunnen bieden van ondersteuning aan deze bedrijven door middel van een flexibele schil of werving & selectie. Natuurlijk leer ik ook nog iedere dag bij, maar dat zie ik alleen maar als een uitdaging. Onder Mellanie haar hoede weet ik dat wij ver komen en al een ruime schat aan kennis en ervaring hebben.”

Mellanie en Sari leggen uit wat Moerdijk zo’n aantrekkelijke regio maakt voor hen. “Moerdijk ambieert in 2030 hét topcluster te zijn binnen de logistiek. Gezien het nu al een logistieke hotspot is en de 4e zeehaven van Nederland, biedt dit veel perspectief. Ambitieuze plannen, die passen bij een vooruitstrevend team. Niet voor niets is ons motto ‘Uw succes, onze ambitie’. Dit kunnen we ten volste waar gaan maken! De verwachting is dat er vanaf dit jaar meer banen zijn dan aantallen medewerkers in het gebied. Dat biedt vele kansen voor medewerkers die buiten de regio Moerdijk woonachtig zijn. Het netwerk dat we al hebben is hiervoor dus een prachtig verlengstuk. Ons doel is om het vertrouwen dat wij in Dordrecht en Zwijndrecht hebben opgebouwd te evenaren in Moerdijk. Deze uitbreiding past uitstekend bij de manier waarop wij in de markt staan. Midden in de bedrijvigheid!”

Met www.amesautoimport.nl zorgeloos een unieke auto importeren

0

Op zoek naar een unieke en/of voordelige auto? Bij Ames Auto Import ben je gegarandeerd van een enorme keuze, een zorgeloze import en de laagste prijs. Via www.amesautoimport.nl selecteer je de gewenste auto en de medewerkers van het Ames Occasioncentrum regelen alles omtrent de import.

Via Ames Auto Import kun je rekenen op een betrouwbare, goedkope en snelle partner bij het importeren van een nieuwe auto. Bas van der Poel is manager bij het Ames Occasioncentrum.
Hij geeft aan hoe simpel het is om via de website www.amesautoimport.nl een auto in Duitsland te zoeken met duizenden euro’s voordeel. “Via onze overzichtelijke website is er de keuze uit meer dan duizenden betaalbare en luxe import auto’s. En door de geavanceerde zoekfuncties heb je snel en eenvoudig de gewenste auto en de bijbehorende prijs in beeld. Nadat je de auto van jouw keuze gevonden hebt, kun je contact met ons opnemen via het telefoonnummer: 078 63 22 241 of het contactformulier op de site invullen. Wij importeren de geselecteerde auto en regelen alles.”

Unieke methode

Deze methode is uniek in Nederland, vertelt Bas van der Poel. “Ames Auto Import handelt de import van de gewenste auto uit Duitsland van A tot Z af, zonder dat je enige administratieve last ondervindt.” Want als je zelf een auto wilt importeren kun je nog wel eens bedrogen uitkomen”, weet Van der Poel. Vooral de BPM – invoerbelasting – kan een struikelblok zijn, waardoor er nog eens duizenden euro’s boven op de verwachte verkoopprijs van de auto kunnen komen. Via www.amesautoimport.nl zie je direct wat de all-in prijs van de auto is. De auto wordt rijklaar afgeleverd voor de prijs die direct zichtbaar is op de website. Inclusief de importkosten, transport, leges, de verzekerde opslag, BPM en BTW. Bovendien ontvang je de auto met het laatste nieuwe NL-kenteken en kentekenplaten. “Op deze manier levert het importeren van een auto een completer uitgevoerde auto op tegen een lagere prijs dan vergelijkbare auto’s uit Nederland.”

Zoekgemak en enorme keuze

Vooral het zoekgemak en de enorme keuze die de website biedt, is al voor velen een reden geweest om een auto te kopen via Ames Auto Import. “Met een unieke tool hebben wij al het interessante occasionaanbod uit Duitsland weten te bundelen op één website. Dit betekent dat je een auto geheel naar wens en eigen smaak kunt zoeken. Zo heb je met maar liefst 1,5 miljoen betaalbare en luxe import auto’s veel meer keuze dan in Nederland. En met onze geavanceerde zoekfuncties kom je al snel uit bij de categorie auto’s die voldoet aan jouw wensen en eisen. Of dat nu gaat om een Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen of Volvo. Maar ook het aanbod aan exclusieve merken als Bentley, Jaguar, Land Rover, Maserati, en Porsche is groot. Van een cabriolet tot een coupé of van personenbus tot stationwagen, je vindt het allemaal op onze site.”

Emoties

Van der Poel geeft een aantal voorbeelden van auto’s die via de website van Ames geheel naar wens van de klant geïmporteerd zijn naar Nederland. “Eén van onze vaste klanten was op zoek naar een rode Golf Plus met een chromen dakreling en xenonverlichting. Deze auto was in Nederland met deze opties niet te vinden. Via www.amesautoimport.nl is het gelukt de auto compleet te leveren, alles wat de klant wenste zat er op en er aan.”
Enthousiast vervolgt hij: “Het kopen van een auto heeft ook alles met emoties te maken. Zo hebben we onlangs nog een Porsche Cayenne 500 PK en een bijzondere Mercedes-Benz die in Nederland niet te verkrijgen waren geïmporteerd.” De goede naam van Ames Autobedrijf draagt er aan bij waarom men kiest voor het importeren van een auto via Ames Auto Import. Van der Poel zegt hierover: “Een andere reden waarom men kiest voor Ames Auto import is de betrouwbaarheid van Ames en de mensen die er achter staan. Wij werken al jarenlang met een vast team met veel expertise van de branche. Bovendien hebben wij kundige medewerkers in Duitsland die fysiek in staat zijn om de staat van de auto te bekijken. Als wij er niet achter staan, laten we de deal niet doorgaan en gaan we verder met zoeken naar een goed alternatief en een betere deal.”

Ames verandert mee

En er is meer. Want bij aflevering ontvang je gratis een half jaar garantie en krijg je de mogelijkheid om dit te verlengen tot twee jaar garantie. Bovendien wordt de importauto ook nog eens grondig gecontroleerd. “Wij vinden het belangrijk om onze klanten zekerheid te kunnen bieden. Onze nauwe samenwerking met uitsluitend officiële merkdealers uit Duitsland, de Nederlandse overheid en de Rijksdienst voor het Wegverkeer, zorgt ervoor dat wij zonder enige vorm van stress jouw auto importeren uit Duitsland. Daarnaast is het mogelijk om je huidige auto in te ruilen. Je kunt hiervoor een afspraak maken om deze te laten taxeren. Van der Poel: “Wij kopen tevens je huidige voertuig in als je daar behoefte aan hebt. Via de site kun je online een prijsindicatie opvragen.” Hij zegt tot slot: “Door de transparantie van internet is de markt de afgelopen jaren sterk veranderd. Met onder andere de komst van www.amesautoimport.nl verandert Ames mee en daar profiteren onze klanten van.”

Martens Transport levert maatwerk op vele fronten

0

Uitzonderlijk transport… en zoveel meer dan dat’ is het credo van Martens Transport. De logistieke dienstverlener uit Oosterhout is gespecialiseerd in alles waar té voor staat.
Met de beschikking over een grote diversiteit aan transportmiddelen en vakkundige medewerkers is er voor iedere uitdaging een oplossing. Om nog meer partijen met specifieke vraagstukken te bedienen, opereert Martens Transport sinds enige tijd ook vanuit Moerdijk. Bij Ritchie Bros. is een goedlopende logistieke ondersteuning en samenwerking opgezet.

Frans Martens, verantwoordelijk voor de sales & operations, René Martens, directeur, en zijn zoon Remko Martens, die een half jaar stage loopt, vormen de derde en vierde generatie binnen het familiebedrijf dat in de jaren dertig werd opgericht als vervoerder voor de agrarische sector. De eerste tekenen van speciaal transport worden zichtbaar in de jaren zeventig, wanneer het bedrijf zich ook gaat richten op het verplaatsen van de eigen machines. Wanneer in 1986 Martens en Van Oord ontstaat, groeit het bedrijf uit tot een toonaangevend aannemers- en transportbedrijf. Eind jaren negentig wordt het bedrijf verkocht aan Van Oord. “Frans en ik zijn toen geen aandeelhouders geworden, maar in dienst getreden. Toch begon het al snel te kriebelen om voor onszelf te beginnen. Het stukje exceptioneel transport konden wij onder de paraplu van Van Oord vandaan halen en zo is in 1999 Martens Transport Oosterhout B.V. ontstaan,” legt René uit. Het dienstenpakket werd door de jaren heen steeds completer. Van transportbegeleiding tot aan cleaning van machines en van demontage voor verscheping tot aan laden en lossen van containers; in de hele keten kan Martens Transport desgewenst een rol spelen.

Meedenkende en vindingrijke chauffeurs

René: “Onze kracht is de combinatie van ons hoge serviceniveau, de grote mate van betrouwbaarheid en betrokkenheid en onze marktconforme prijs. Bovendien verdienen de chauffeurs alle lof. Klanten weten dat het wel goed komt wanneer er een man van Martens Transport onderweg is. Dat vertrouwen hebben wij door de jaren heen opgebouwd. Wanneer zij een machine vervoeren die niet werkt, dan zijn ze meedenkend en vindingrijk. Het zijn in feite halve monteurs. Met de ladingen die dagelijks worden vervoerd, moet dat ook wel.” Het vervoer van een elektrisch aangedreven heftruck, een graafmachine van 110 ton of lange staalprofielen: het komt allemaal voorbij. Frans: “Het is nooit een standaard iets. Dat maakt het juist zo leuk en uitdagend. Om in iedere situatie goed te kunnen handelen, is het een noodzaak om precies te weten wat er bij een klant speelt en hoe de lading er precies uitziet. Door goed door te vragen kom je tot een passende oplossing.”

Ook gevestigd in Moerdijk

De vraag naar combinaties met andere modaliteiten is de afgelopen jaren flink toegenomen, merkt René. “Omdat wij over een eigen kade en een spooremplacement direct naast ons terrein beschikken kunnen wij goederen eenvoudig hier vandaan over water of per spoor verder vervoeren.” De loodsruimte van 8300 m2 en buitenopslag met een oppervlakte van 5000 m2 geven ook alle mogelijkheden voor op- en overslag. “Ontzorgen kan op vele manieren. Dat is ook wat wij doen vanuit Moerdijk. In eerste instantie waren wij daar alleen actief rondom de veilingen die vijf tot zes keer per jaar bij Ritchie Bros werden gehouden, maar nu zijn we er het hele jaar door in touw. Er lopen continu handelaren binnen die wij met de meest diverse zaken bij kunnen staan en ook Ritchie Bros zelf maakt gebruik
van onze specialistische expertise. Het regelen van verschepingen, transport op maat aanbieden, papierwerk: daar zijn wij voor,” legt Frans uit.

Verhuur van onroerend goed

Sinds 2006 is de verhuur van bedrijfsonroerendgoed ook toegevoegd aan het portfolio. René: “In Oosterhout hebben wij de beschikking over twee panden aan de Koopvaardijweg. Wij verhuren logistieke ruimte aan diverse klanten. Van een kantoormeubelhandel tot aan de organisator van een tijdelijke beurs voor campingartikelen.” Een pand en terrein van in totaal 17000 m2 aan de Koopvaardijweg 15 is tot 2021 verhuurd aan Leger des Heils ReShare. “Het vormt een goede basis in onze vastgoedportefeuille. Naast de panden in Oosterhout beschikken wij ook over twee locaties in Raamsdonksveer. Naast huisvesting behoort nieuwbouw voor geïnteresseerden ook zeker tot de mogelijkheden. Ook op dat vlak is er altijd een oplossing op maat.”

De tijd van grote veranderingen

0

Majeure veranderingen in de economische en logistieke sector zullen de komende jaren centraal staan en een belangrijke rol gaan spelen in de Brabantse economie.

Moerdijk heeft een sterke uitgangspositie als we kijken naar de geografische ligging tussen de havens van Antwerpen en Rotterdam. Verder beschikt Moerdijk over sterke strategische wapens: short sea-verbindingen met de havens van Antwerpen en Rotterdam, de inland terminal, goede verbindingen met binnenhavens in Brabant en overige infrastructuur (weg, water en spoor). Om dat laatste te accentueren: met de plannen voor verbindingen met de A16, de A58, de A67 en niet te vergeten de A59 moeten we vervoersstromen beter gaan accommoderen voor bedrijven die gevestigd zijn op Moerdijk. Ook spoorverbindingen hebben aandacht nodig; daar wordt hard aan gewerkt.

In samenwerking met bedrijfsleven en kennisinstellingen voorzien we de infrastructuur bovendien van apparatuur voor intelligente transportsystemen. Want slimme electronica wordt steeds belangrijker om vervoersstromen in goede banen te leiden en daarmee indirect de logistieke sector meer strategische hulpmiddelen te bieden om mee te gaan in de grote technologische veranderingen. Daarom zijn we blij met de Graduate School op het gebied van data science in ‘s-Hertogenbosch. Dit initiatief voorziet niet alleen in bachelor- en masteropleidingen op het gebied van big data, maar ook in de ontwikkeling van nieuwe toepassingen voor het logistieke bedrijfsleven. Daarnaast wordt gewerkt aan plannen voor een Graduate School in Breda met een specifieke topmasteropleiding op het gebied van logistiek en IT.

Als we er met elkaar in slagen om al het bovenstaande te realiseren, moet dat veel perspectief bieden voor bedrijven in Moerdijk. Daarmee zullen we weerbaar zijn en mooi in kunnen spelen op grote veranderingen.

Bert Pauli
Gedeputeerde Economie en Internationalisering