Home Blog Page 70

Positieve ontwikkelingen voor Kickersbloem 3

0
_38A0842

Kickersbloem 3 is een 53 hectare tellend bedrijvenpark in ontwikkeling. Het park is gelegen aan de noordzijde van de gemeente Hellevoetsluis en is een van de weinige bedrijvenparken waar nog ruime mogelijkheden liggen voor met name de logistieke sector. 

Tot voor kort was de bereikbaarheid van deze regio voor bedrijven wellicht nog een reden om naar een locatie elders uit te kijken. Maar door recente ontwikkelingen en ontwikkelingen die de komende jaren plaats zullen gaan vinden nemen de kansen voor de regio en ook voor Kickersbloem 3 fors toe. Allereerst is er in de gehele metropoolregio nog slechts beperkt te ontwikkelen grond beschikbaar en bovendien, en dat was altijd de voornaamste belemmering, zal de ontsluiting en de bereikbaarheid van het gebied sterk verbeteren. 

Een van de redenen voor de Delta Development Group om een stevige grondpositie te nemen op Kickersbloem 3. Rob van den Broek (director van de in Hoofddorp gevestigde Delta Development Group): ‘In de regio groot Rotterdam is het aanbod van bouwkavels voor de logistieke sector die aansluiten bij onze circulaire visie beperkt. Die is er hier nu nog volop. Vandaar de keuze voor Kickersbloem 3’. 

Het bedrijf heeft onder meer plannen om, in partnerschap met het Britse European Logistics Real Estate Partners, hoogwaardige warehouses te realiseren op het bedrijvenpark. Als projectontwikkelaar werkt DDG sinds 2003 uitsluitend vanuit de Circulaire Cradle to Cradle filosofie. Volgens die filosofie kiest DDG ook op Kickersbloem 3 voor een geïntegreerde ecologische gebiedsaanpak met (groene) ruimte tussen de gebouwen. Het resultaat is een inspirerende, gezonde en productieve werkomgeving. De gebouwen in het park worden gekenmerkt door het gebruik van gezonde (circulaire) bouwmaterialen, overdadig daglicht, weelderig groen en prettig geluid. Water- en energiegebruik zijn vanzelfsprekend duurzaam geregeld. DDG heeft een ruime ervaring op het gebied van Logistieke ontwikkeling met als aansprekende voorbeelden Fokker Logistics Park en Schiphol Trade Park. 

Feestelijke opening Brabersebrug 

Vrijdag 13 december opende de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb, als voorzitter van de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag, samen met zijn collega Milène Junius, burgemeester van Hellevoetsluis en verantwoordelijk wethouder Aart-Jan Spoon van Hellevoetsluis, de Brabersebrug. Deze fraai vormgegeven brug zorgt voor een betere bereikbaarheid van bedrijvenpark Kickersbloem 3, wat een stimulans is voor economische groei van Voorne-Putten. Om die reden draagt de Metropoolregio Rotterdam Den Haag dan ook € 5,4 miljoen bij aan deze ontwikkeling. De Metropoolregio Rotterdam Den Haag is een samenwerkingsverband van 23 gemeenten in Zuid-Holland waar circa 2,3 miljoen mensen wonen en werken. De regionale samenwerking richt zich op het verbeteren van de bereikbaarheid en het vernieuwen van de economie.  

Betere ontsluiting Voorne-Putten 

De nu geopende brug zorgt voor een uitstekende ontsluiting en bereikbaarheid van Kickersbloem 3, maar er is ook uitzicht op een betere ontsluiting van geheel Voorne-Putten. Met de komst van de Blankenburgtunnel in 2024 wordt de reistijd tussen Het Westland en Voorne-Putten met de helft verkleind. Dat betekent dat je in 20 minuten vanuit het Westland in Hellevoetsluis kunt zijn. ‘Dit biedt dan ook weer nieuwe kansen voor ondernemers aan beide zijden van Blankenburgtunnel en met name voor bedrijvenpark Kickersbloem 3’, aldus Ton van der Schelde die als commercieel directeur verantwoordelijk is voor het nieuwe bedrijvenpark.  

Een van de investeerders die anticiperen op de verbeterde verbinding is vastgoedontwikkelaar Twins Investments. ‘We deden nooit veel op de Zuid-Hollandse eilanden omdat de verbinding slecht was’, zegt directeur Erik van Leent. ‘Je stond altijd in de file bij Rotterdam.’ Van Leent heeft onlangs grond gekocht op Kickersbloem 3. ‘We gaan er 36 bedrijfsunits bouwen. Het gebied is interessanter geworden.’Wethouder economie Aart-Jan Spoon van Hellevoetsluis is verheugd met de opening van de Brabersebrug, die een opvallend ontwerp heeft. Het past bij de historische zwaaikommen van het kanaal en heeft een imposante uitkijktoren. Deze toren biedt de bezoeker een mooi vergezicht over de omgeving. Spoon is met name ook tevreden over de betere ontsluiting van zijn regio die in 2024 ontstaat na de opening van de Blankenburgverbinding. ‘Dat is cruciaal voor een bedrijventerrein. ‘Alleen de N57 richting de A15 moet nog worden verbreed.’ Van der Schelde claimt dat de Blankenburgverbinding het bedrijventerrein van 53 ha nu al interessanter maakt voor bedrijven en investeerders uit het Westland. ‘Met de aankoop van grond door Twins Investments en Delta Development Group zien we nu al de eerste positieve ontwikkelingen.’ 

Inmiddels heeft zich een eerste bedrijf gevestigd op Kickersbloem 3, namelijk bouwbedrijf Esselink. Volgens Teus-Jan van Dieren, directeur van Esselink Bouwmarkten is Kickersbloem 3 heel gunstig gelegen. Van Dieren: ‘Wij hebben vertrouwen in de ontwikkeling van Kickersbloem 3 en van de regio. Redenen voor ons om hier een bouwmarkt te openen. 

ROGAM: 65 jaar meebewegen in vervoer en transport

0
Bedrijventerrein met autos

In Bergschenhoek gaat in 1955 de Rotterdamse Garage en Automobiel Maatschappij ofwel ROGAM van start. Bij het 65-jarig bestaan van het bedrijf nemen we u graag mee langs de vele hoogtepunten.

In de jaren ’30 van de vorige eeuw vervoerde beurtschipper Henk van Ruiten (1900-1971) uit Bergschenhoek álles met zijn boot. Zoons Simon en Nico werkten mee in de vakanties, ook toen Van Ruiten voor de transportklussen overstapte op vrachtwagens. De broers Van Ruiten vlogen uit, maar keerden op verzoek van Senior na verloop van tijd terug. Om te voorkomen dat er twee kapiteins op één schip zouden komen, zocht het bedrijf naar een extra activiteit. Die diende zich al snel aan.

Mercedes-Benz in beeld 

Nico werd de man van het transportbedrijf. Simon was in onderhandeling over het importeurschap van Büssing vrachtwagens en ontdekte daarbij dat het Mercedes-Benz dealerschap beschikbaar was. Met de vrachtwagens van Mercedes ging de Rotterdamse Garage en Automobiel Maatschappij van start. Al in het eerste jaar verkocht ROGAM 100 Mercedes-Benz trucks. Het succes inspireerde ROGAM tot meer: het bedrijf werd ook dealer van Mercedes bestelwagens en ROGAM bouwde nieuwe vestigingen om het verzorgingsgebied te vergroten. Zo kwamen er vestigingen in Roosendaal en in Axel (Zeeuws Vlaanderen). Op die laatste kwam de nadruk te liggen, ook al omdat deze vestiging als steunpunt voor het transportbedrijf kon fungeren.

“De basis van het succes van het verleden dient als fundament voor de toekomst!”

Een familiebedrijf 

vijfentwintig jaar na de oprichting van ROGAM, kwam Simons zoon Hans in de zaak. Hans nam naast de juiste opleidingen en diploma’s ook een andere insteek mee als bagage. Hij legde de nadruk op Aftersales: het voor 100% ver- en ontzorgen van klanten. Dit was de ideale aanvulling op de koopmanskwaliteiten van zijn vader. Simon en Hans trokken vijftien jaar lang samen op. Hun insteek is ook vandaag nog zichtbaar: door een perfecte samenwerking van Verkoop en Aftersales krijgen ROGAM-klanten vervoersoplossingen op maat inclusief een dienstverlening die hen altijd mobiel houdt.

Nieuwe groei 

Door een nieuwe rayonindeling werd het verzorgingsgebied van ROGAM in 1985 in één klap bijna gehalveerd. Mede dankzij de trouwe klantenkring was de omzet echter al snel weer op het oude niveau. En er kwamen al snel nieuwe groeimogelijkheden. In 1985 nam ROGAM de Mercedes-vestiging in Spaanse Polder over en tussen 1992 en 1994 werd de hoofdvestiging in Bergschenhoek gemoderniseerd. In 1996 werd daar een 1.300 m2 grote showroom in gebruik genomen. Ook vandaag nog is dit hét startpunt voor een (nadere) kennismaking met het bedrijfswagengamma van Mercedes-Benz. 

Een nieuw tijdperk 

In 2001 nam ROGAM de bedrijfswagenactiviteiten van de Mercedes-Benz dealer in Gouda en Woerden over. De personenwagenactiviteiten zouden naar een andere partij gaan, maar vonden uiteindelijk ook onderdak bij ROGAM. Ook bij deze nieuwe tak van sport bleef de servicegedachte van ROGAM staan. De personenwagentak groeide snel.  

Dat werd duidelijk zichtbaar door fraaie nieuwbouwprojecten (2008 in Gouda en 2012 in Rotterdam) en door de overname van de activiteiten van Mercedes-Benz dealer Victoria in Rotterdam (2010). ROGAM was vanaf 2013 zelfs exclusief Mercedes-Benz personenwagendealer voor de regio Groot Rotterdam.

“Aftersales is de basis voor een goede bedrijfswagendealer”

Een fundamentele keuze 

In 2017 bleek dat de personenwagentak groter was geworden dan de bedrijfswagentak. Dat zette het bedrijf aan het denken. Daarbij werd duidelijk dat bij ROGAM vooral de bedrijfswagencultuur leefde én dat het bedrijf graag terug wilde naar de basis: het perfect adviseren én ontzorgen op het gebied van professionele transportoplossingen. Daarop besloot ROGAM te splitsen. In 2018 werden de personenwagenactiviteiten overgenomen door de Van Mossel Automotive Groep. 

Robert-Jan Tros en de Truck-gedachte

Robert-Jan Tros, directeur Trucks en Trailers is al ruim 30 jaar ROGAM-man. 

Volgens Robert-Jan is de Truck-gedachte al 65 jaar hét kenmerk van ROGAM. “Bedrijfswagens zijn gereedschap voor ondernemers. Wij verzorgen maatwerk én we ontzorgen, zodat het werk van onze klanten altijd door kan gaan.” Toen Robert-Jan 30 jaar geleden bij ROGAM kwam, draaide het vooral om de truck zelf. Nu ligt de focus op de Total Cost of Ownership, wat kost een truck in het gebruik. Maar er is meer volgens Robert-Jan. “Klanten van vandaag willen een totaaloplossing, ook op het gebied van financiële producten en service. Daarvoor willen ze één betrouwbare en vooral oplossingsgerichte contactpersoon. ROGAM levert perfecte producten inclusief 100% service. En we investeren in persoonlijk contact, bijvoorbeeld met wagenparkbeheerders, chauffeurs én hun familieleden. Daarbij merk je dat we ook liefhebbers onder elkaar zijn. En dat schept een band.” 

Erik van der Helm: “ROGAM is er 24 uur per dag” 

Aftersales-man Erik van der Helm hanteert een simpel uitgangspunt:  wij zijn er als de klant ons nodig heeft. 

Erik is trots op de mensen van ROGAM: “We hebben een team dat het gaaf vindt om problemen op te lossen. Wij zijn er 24 uur per dag voor onze klanten en ons werk stopt pas als die klant weer op weg is. Die servicegedachte heeft ROGAM groot gemaakt en blijft ook in een veranderende (transport)wereld overeind. “Of bestelwagens of trucks nu elektrisch of conventioneel aangedreven zijn, klanten moeten er op kunnen vertrouwen. Daarom investeren we in trainingen en maken we werk van het werven én opleiden van een nieuwe generatie technici. Daarvoor werken we samen met Mercedes-Benz en met onderwijsinstellingen. En dat met maar één doel: ook in de toekomst onze mobiliteitsbelofte aan de klant blijven waarmaken.”

Arjan Winkelman: ”Wij verkopen geen nee”

Ook voor bestelwagens is maatwerk het toverwoord. En precies dat levert ROGAM volgens Arjan Winkelman, directeur Bestelwagens.

ROGAM heeft een zeer gemêleerde bestelwagen-klantenkring: van koerier- en taxibedrijven tot transporteurs. Volgens Arjan Winkelman is het belangrijk om te ontdekken wat de precieze wensen en eisen zijn. “Maatwerk begint met het stellen van gerichte vragen. Wij verkopen geen bestelwagens, we adviseren vooral. En in onze optiek is alles mogelijk. Daarom hebben we hier klanten, die elders niet vonden wat ze zochten. Ons geheim, toegewijde medewerkers die veel voldoening halen uit technische en elektronische uitdagingen. En uiteraard bieden we ook voor bestelwagens totaaloplossingen met maatwerk op het gebied van financiering, leasing onderhoud, reparatie et cetera. Bij ROGAM zijn we letterlijk van alle markten thuis.”

Hans van Ruiten: “ROGAM op weg naar de toekomst”

Voor algemeen directeur Hans van Ruiten is 65 jaar ROGAM ook een mooi moment om vooruit te kijken. “In mijn visie is er één grote Mercedes-Benz Bestelwagen- en Truck dealer in de regio Rotterdam.”

In 2018 nam ROGAM afscheid van de personenwagentak om weer volledig te kunnen focussen op bedrijfswagens. Op dat vlak is ROGAM volgens Hans van Ruiten nadrukkelijk op zoek naar schaalvergroting. “Dit is noodzakelijk om een allesomvattende dienstverlening te kunnen bieden. Er zijn nu ROGAM-vestigingen in Bergschenhoek, Gouda (Moordrecht), Rotterdam (Spaanse Polder) en Dordrecht. Dat past perfect in een scenario, waarbij er voor de regio Groot Rotterdam één dealer van Mercedes-Benz bestelwagens en trucks is. Zo kunnen we de continuïteit waarborgen voor onze klanten én onze werknemers. ROGAM staat open voor goede initiatieven om dit idee te realiseren. Daarin ben ik zelf ondergeschikt. Ik hou niet tegen wat de markt ingeeft, maar stel wel alles in het werk om de toekomst en de continuïteit van ROGAM en haar medewerkers zo goed mogelijk te waarborgen.”

Probeeracties scoren bij afsluiting Wantijbrug

0
Brug over water

De e-bike en de ov-probeeractie zijn populair in de Drechtsteden. Tweehonderd mensen maakten inmiddels al gebruik van de e-bike probeeractie. Voor de
ov-probeeractie hebben zich meer dan vierhonderd mensen aangemeld. Het doel van beide probeeracties is dat mensen op een laagdrempelige manier een e-bike of het openbaar vervoer kunnen proberen. Naast de probeeracties kunnen mensen gebruik maken van een leen e-bike en staan er op verschillende locaties rond de Wantijbrug zogenoemde overbruggingshubs waar vandaan mensen een fiets of e-bike mee kunnen nemen. De acties zijn een initiatief van Rijkswaterstaat in samenwerking met De Verkeersonderneming.

Probeeracties

Verschillende fietswinkels in de Drechtse regio doen mee met de e-bike probeeractie en stellen een e-bike ter beschikking. Geïnteresseerden kunnen zich via de website www.ways2go.nl aanmelden, een fietswinkel in de buurt selecteren en een week kiezen om de e-bike te proberen. Voorwaarden voor deelname zijn dat mensen wonen of werken in de Drechtse regio én dat mensen na afloop een vragenlijst invullen.

De ov-probeeractie loopt via de werkgever. Van werkgevers die meedoen met de actie kunnen werknemers maximaal twee keer vier weken gratis met het openbaar vervoer reizen.

Leen e-bike

86 mensen maken gebruik van een zogenoemde leen e-bike. Hierbij kunnen mensen voor een periode van minimaal tien weken en maximaal dertien weken een e-bike lenen voor een bedrag van € 19 per week.

Overbruggingshubs

Meer dan vijftig keer is er een fiets of e-bike gebruikt uit een van de overbruggingshubs. Vooraf was de verwachting dat dit aantal hoger zou liggen. De Verkeersonderneming onderzoekt nog waarom het gebruik van de hubs achterblijft bij de andere initiatieven. Meer informatie over de alternatieven tijdens de afsluiting van de Wantijbrug kun je vinden via: www.ways2go.nl.

Bladpresentatie Port of BUSINESS bij ROGAM Bedrijfswagens B.V.

0
2 mensen met vrachtauto

De eerste bladpresentatie van 2020 van Port of BUSINESS vond plaats in de ruime en moderne showroom van ROGAM Bedrijfswagens B.V. in Bergschenhoek. Omdat ROGAvanwege haar 65-jarige jubileum de covers siert van zowel Rijnmond als Drechtsteden BUSINESS had het team van ROGAM aangeboden om de bladpresentatie in de showroom plaats te laten vinden.  

Op donderdag 20 februari werden de members van Port of BUSINESS en adverteerders van Rijnmond en Drechtsteden BUSINESS van harte welkom geheten door de medewerkers van ROGAM. De gasten konden zich te goed doen aan een smakelijke lunch, terwijl ze met elkaar over business spraken en de uitgebreide collectie van bestelwagens en trucks van Mercedes-Benz bewonderden. Voordat echter de rijkelijk belegde broodjes genuttigd konden worden, nam Kees van ’t Zelfde van Port of BUSINESS het woord om de gasten hartelijk te bedanken voor hun aanwezigheid en de ROGAM-medewerkers voor hun gastvrijheid en inspanningen. Vervolgens vertelde algemeen directeur Hans van Ruiten dat het 65-jarige jubileum een mooie gelegenheid was om het verhaal van het 65-jarige bestaan te vertellen in de magazines.  

Van Ruiten gaf de aanwezigen alvast een klein voorproefje van het verhaal door wat te vertellen over de geschiedenis en bepaalde keuzes die er gemaakt zijn. Door sinds 2018 de focus te richten op bestelwagens en trucks is ROGAM met ruim 100 toegewijde en perfect getrainde medewerkers en een uitgebreid dienstenpakket in staat om alle vervoer- en transportwensen perfect in te vullen. Met vestigingen in Bergschenhoek, Dordrecht, Gouda (Moordrecht), Rotterdamse Spaanse Polder en Dordrecht is ROGAM voor de regio Groot Rotterdam de dealer van Mercedes-Benz bestelwagens en trucks. Van Ruiten gaf aan dat die schaalvergroting noodzakelijk is om een allesomvattende dienstverlening te kunnen bieden.   

Uit handen van Kees van ’t Zelfde ontving Hans van Ruiten de ingelijste covers van de edities van Rijnmond en Drechtsteden BUSINESS. Benieuwd naar het resultaat? De magazines zullen vanaf vandaag op de mat liggen.  

Bram van Hemmen aanbevolen als eerste kroonbenoemde burgemeester van gemeente Hoeksche Waard

0
Bram van Hemmen

Dinsdag 18 februari 2020 heeft de gemeenteraad van Hoeksche Waard de heer drs. A.P.J. (Bram) van Hemmen aanbevolen als nieuwe burgemeester. De voorzitter van de vertrouwenscommissie, Adriaan van der Wulp zegt: “De heer Van Hemmen is een gedreven en energieke burgemeester, die met zijn inzicht, ervaring en daadkracht met ons de schaalsprong kan maken. En die tegelijkertijd de toegankelijke burgervader blijft voor de inwoners van de Hoeksche Waard.”

De gemeenteraad rapporteert over de aanbeveling aan de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

De Commissaris van de Koning in de provincie Zuid-Holland adviseert hierover de minister. Vervolgens spreekt de minister met de kandidaat en draagt deze voor benoeming voor aan de Koning. De ministerraad bespreekt de voordracht in zijn vergadering en benoemt de kandidaat bij Koninklijk Besluit.

De heer Van Hemmen is 46 jaar oud, woonachtig in Sliedrecht en lid van het CDA

Hij is gehuwd en heeft vijf kinderen. Momenteel is hij burgemeester van Sliedrecht. Eerder was hij lid van het dagelijks bestuur, plaatsvervangend voorzitter van de voormalige deelgemeente IJsselmonde van Rotterdam. De installatie van de nieuwe burgemeester vindt plaats op 31 maart 2020.

Zuid-Hollandse gemeenten gaan voor aardgasvrije wijken met Europees geld

0
Ondertekening Elena subsidie
Foto: Ferry Verheij

Provincie Zuid-Holland

9 Zuid-Hollandse gemeenten willen 10 aardgasvrije wijken. Voor de opstart vragen ze bij de Europese Investeringsbank (EIB) een gezamenlijke subsidie aan van ongeveer €3 miljoen. Door hun krachten te bundelen en met de provincie als penvoerder, maken de gemeenten grote kans om in aanmerking te komen voor dit geld. Het gaat om de gemeenten: Alphen aan de Rijn, Den Haag, Gorinchem, Kaag en Braassem, Katwijk, Rijswijk, Rotterdam, Schiedam en Zoeterwoude.

Voorbereidingen kost ook geld

Duurzame wijken, ja graag, maar hoe pak je dat aan? Om de juiste keuzes te kunnen maken samen met inwoners, willen de negen Zuid-Hollandse gemeenten een degelijke kosten-batenanalyse maken van de verschillende opties. Immers, duurzame energievoorziening moet voor inwoners haalbaar, betaalbaar en toekomstbestendig zijn. Er gaat veel voorwerk zitten om de meest passende keus te kunnen maken, en dat kost ook geld. De EIB heeft het zogeheten Elena-fonds opgericht om overheden hierin te ondersteunen.

Iedereen meedoen aan de overstap naar schone energie

Energie gedeputeerde Berend Potjer is positief gestemd: “Ik ben heel blij dat negen Zuid-Hollandse gemeenten hierin het voortouw willen nemen. Dat zij samen met de bewoners gaan ontdekken hoe je hun wijken van het aardgas af kan krijgen en dat ook daadwerkelijk doen. Zo kunnen we maximaal tegemoetkomen aan de behoeften van inwoners en zijn we niet alleen bezig met de energietransitie, maar ook met een verbetering van de wijk.”

€3 miljoen voor het voorwerk

Om voor EIB subsidie in aanmerking te komen moet het gaan om een grote investering – minstens €60 miljoen. Daarom hebben negen gemeenten in Zuid-Holland in 2019 de handen ineen geslagen en ook samenwerking met de provincie gezocht. Na de inventarisatie van voorwaarden en mogelijkheden kan de provincie nu de subsidie aanvraag gaan indienen bij de EIB. Inzet: €3 miljoen voor de voorbereidingskosten van verduurzaming van 10 wijken. Daaronder vallen de kosten voor het participatie proces, kosten/baten analyses en het opstellen van de uitvoeringscontracten.

Elena voorwaarden

Voor de Elena-subsidie geldt dat de plannen na deze voorbereidingen ook echt uitgevoerd moeten worden. Daarom stelt de EIB als voorwaarde dat de werkzaamheden in de woningen, leidingen en warmtebronnen binnen 3 jaar van start gaan en tot investeringen heeft geleid van minimaal €60 miljoen. Een andere voorwaarde is dat de EIB met één partij zaken wil doen en daarom zal de provincie Zuid-Holland als aanvrager en penvoerder optreden.

Provincie investeert €9,6 miljoen in innovatieve mkb’ers

0
mensen met awards

Provincie Zuid-Holland

Afgelopen jaar investeerde de provincie €9,6 miljoen in innovatieve, samenwerkende mkb’ers. Zoals een nieuw type CO2 vrije oven, slimme oplossingen voor quantum-computers en voor innovatief wegen- en bruggenonderhoud.

De provincie kan niet zonder innovatieve ondernemers. Zij zorgen ervoor dat onze economie sterk blijft, voorop loopt en nieuwe banen creëert. Om dat te stimuleren en verder aan te jagen, verstrekt Zuid-Holland subsidies aan het innovatief MKB. De subsidieregeling – MKB-innovatiestimulering topsectoren (MIT) – is bijvoorbeeld in te zetten om nieuwe kennis te ontwikkelen of samenwerkingen op te starten.

Gedeputeerde Willy de Zoete vierde dit samen met een paar ontvangers. Willy de Zoete: “Mooi om te horen (en soms al zien) hoe deze innovatieve ondernemers slimme ideeën uitbouwen naar nieuw werk en duurzame oplossingen voor de toekomst, mede dankzij deze MIT-subsidie.”

€30 miljoen naar Drechtsteden-Gorinchem en Zuid-Hollandse Delta

0
boten in haven

Provincie Zuid-Holland

De regio Drechtsteden-Gorinchem krijgt van het rijk €22,5 miljoen voor onderwijs-arbeidsmarkt, verbetering van oevers, woningbouw en innovatie. De Zuid-Hollandse Delta (Goeree-Overflakkee, Hoeksche Waard en Voorne Putten) ontvangen €7,5 miljoen voor investeringen in agrifood, arbeidsmarkt, duurzaamheid, landschap en toerisme. De provincie Zuid-Holland ondersteunt deze Regio Deals.

“Felicitaties aan de regio’s en mooi te constateren dat het rijk de kracht en de potentie van de gebieden onderkent”, aldus gedeputeerde Floor Vermeulen. “De samenwerking tussen onderwijs, bedrijfsleven, gemeenten en provincie werpt hier vruchten af.”

In Drechtsteden-Gorinchem worden met het geld projecten opgezet om meer opleidingen in het hoger onderwijs aan te bieden en meer studenten te verleiden voor het beroepsonderwijs te kiezen. Concreet wordt er ingezet op de verdere ontwikkeling van het Leerpark in Dordrecht en de Regionale Innovatie- en Beroepencampus in Gorinchem. Tientallen bedrijven in de regio gaan aan de slag met innovatiethema’s bijvoorbeeld op het gebied van energie/duurzaamheid en waterveiligheid.

Andere projecten richten zich op het aantrekkelijk maken van de oevers voor werken, wonen en recreëren o.a. met een getijdenpark en door maritiem erfgoed bereikbaar en toegankelijk te maken. Hiervoor worden bedrijven verplaatst, woningbouwprojecten opgestart en wordt gekeken naar alternatieve vervoersmogelijkheden over water zoals de inzet van watertaxi’s.

In de Zuid-Hollandse Delta wordt geïnvesteerd in duurzame en innovatieve groei door versterking van de economische structuur en verbetering van het woon- en leefklimaat. Met de extra investering van het rijk kan de regio deze opgaven sneller en beter aanpakken. De eilanden in de Zuid-Hollandse Delta vinden elkaar op de thema’s agrifood, arbeidsmarkt, duurzaamheid, landschap en toerisme.

De regio’s Drechtsteden-Gorinchem en Zuid-Hollandse Delta zijn 2 van de 26 regio’s die aanspraak deden op de in totaal €180 miljoen die het rijk beschikbaar stelt in de vorm van Regio Deals.

Deadline afrekening WKR 2019 nadert; onderneem nu actie

0
2 mensen praten in gebouw

De Werkkostenregeling (WKR) is inmiddels een aantal jaar in werking. Toch merken wij in de praktijk dat het juist toepassen van de WKR bij veel organisaties nog steeds niet vlekkeloos verloopt. Aan de hand van data-analyse en een loonheffingenscan kunnen wij u van persoonlijk advies voorzien.

Voor 1 maart 2020 moet de afrekening van de WKR over 2019 plaatsvinden. Dit betekent dat u als werkgever nog maar kort de tijd hebt om na te gaan in hoeverre de WKR in 2019 goed is toegepast. Weet u zeker dat u alle personeelsgerelateerde vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen in kaart heeft gebracht en de juiste WKR kwalificatie heeft gegeven? Heeft u vergoedingen, verstrekkingen en terbeschikkingstellingen tijdig en op de juiste wijze aangewezen? Is het voor u zinvol om de concernregeling toe te passen?

Loonheffingenscan

Wij kunnen u van dienst zijn bij het inrichten en controleren van de WKR in uw systemen door middel van WKR data-analyse en een loonheffingenscan. De loonheffingenscan besteedt met name aandacht aan de procesmatige kant van de verwerking van de werkkostenregeling en andere regelingen. Hierbij kan ook de inrichting van het softwaresysteem onder de loep worden genomen.

WKR data-analyse

Door toepassing van WKR data-analyse kunnen wij, met behulp van een steekproef, inzicht krijgen in uw financiële administratie en op detailniveau beoordelen in hoeverre u de werkkostenregeling conform wet- en regelgeving toepast. De uitgevoerde data-analyse geeft diepgaand inzicht in de wijze waarop de werkkostenregeling in de administratie wordt verwerkt. Hiervoor werken wij nauw samen met onze collega’s van IT Advisory.

Vragen over de WKR?

Heeft u interesse in een WKR data-analyse en/of de loonheffingenscan? Of heeft u vragen in het algemeen over de WKR? Neem dan contact op met Johan Flohr of Karin Herman.

Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Arnold Vredenbregt van Baker Tilly

Nemesys Energie ‘duurzaamheidscollectief’

0
Energielabels

Of het nu gaat om het verduurzamen van je woning of bedrijfspand, je energiecontract of controle op de juiste energieaansluiting bij je netbeheerder. Nemesys Energie geeft, als onafhankelijk intermediair, advies om ervoor te zorgen dat jouw energiehuishouding altijd in balans is. Wij treden op richting energieleveranciers, netwerkbeheerders en meetbedrijven om een optimaal resultaat te behalen.

Wij spreken dezelfde taal als energiebedrijven waar je mee te maken hebt en slaan dit plat tot een duidelijk en goed advies.

Ons doel

Wij bepalen de beste inkoopstrategie met onze relaties, door eerst te kijken naar de huidige situatie. Denk hierbij aan onderwerpen als:

  • CO2-uitstoot verlagen
  • kosten verlagen
  • comfort gebruikers verhogen
  • bijdragen aan de labelsprong van G naar A
  • factuur- en tariefanalyse
  • transport- en distributiekosten (netbeheerderskosten)
  • meetdiensten
  • belastingen en heffingen

Ook verduurzaming valt binnen onze mogelijkheden, denk hierbij aan isolatie, zonnepanelen en ledverlichting. Door bewustwording (energiemonitoring) zijn er in veel gevallen ook kosten te besparen.

Schrijf je in voor het Nemesys duurzaamheidscollectief.

Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Rob de Zwart van Nemesys Groep