Partnernieuws

Ames Ridderkerk uitgeroepen tot ‘beste Volkswagen werkplaats van Nederland’

703

“Het winnen van de Volkswagen Service Quality Award 2021 is een echte teamprestatie”

Ames Ridderkerk heeft de Volkswagen Service Quality Award 2021 gewonnen in de categorie ‘klantentevredenheid’. Dat betekent dat zij zich een jaar lang ‘beste Volkswagen Werkplaats van Nederland’ mag noemen. We spreken hierover met servicemanager Arnaud de Graauw. Hij zegt enorm trots te zijn op het winnen van de prestigieuze prijs en noemt de onderscheiding een bekroning op het werk van het gehele team.

Elk jaar onderzoekt Volkswagen Nederland de klantentevredenheid en dienstverlening van de Volkswagen dealers. Op basis van klantenbeoordelingen heeft Ames Ridderkerk de hoogste klantentevredenheid van alle Volkswagendealers van Nederland behaalt. “Op een score van -100 tot +100 hebben wij 77,50 punten behaald. Als je dat omrekent zou dat op het rapportcijfer 9 uitkomen,” legt Arnaud uit. Een torenhoge score, want daarmee liet Ames Ridderkerk zelfs de nummer twee met 69,45 punten ver achter zich.

Basiswaarden

We vragen aan Arnaud waarom hij denkt dat juist Ames Ridderkerk is bekroond met de Volkswagen Service Quality Award. Hij zegt: “De award hebben we te danken aan onze klanten die ons hoog waarderen in de tevredenheidsonderzoeken. Wij streven continu naar de hoogst haalbare service, waarbij we ons baseren op onze zeven basiswaarden. Hierin staat bijvoorbeeld dat we er alles aan doen om de klant tevreden te stellen, dat we betrokken zijn naar de klant, dat we hetzelfde doel hebben en de klant ons als één ervaart.”

Gastvrijheid

Volgens de hartelijke servicemanager is gastvrijheid daarnaast een belangrijk onderdeel van de vergaande service. Arnaud: “De klanten voelen zich welkom bij ons vanwege onze laagdrempelige en persoonlijke benadering. Bovendien zijn we erop gebrand dat de processen goed verlopen en dat we onze afspraken nakomen. En mochten er zaken zijn waar de klant op dat moment minder tevreden over is, doen we er alles aan om het op te lossen.” Het is wel duidelijk dat Ames net een stapje verdergaat voor haar klanten. Arnaud geeft enkele voorbeelden: “Klanten krijgen hun auto altijd in uitmuntende staat terug en bij onderhoud worden de auto’s gewassen en gestofzuigd. Bij elke storing denken we mee alsof het onze eigen auto is en tevens stopt onze service niet na 18.00 uur.”

Teamprestatie

Arnaud onderstreept hiermee dat er binnen het bedrijf alles aan gedaan wordt om de klant tevreden te stellen en de verwachting van de klant zelfs te overtreffen. En dat is gezien de hoge score op klantentevredenheid niet onopgemerkt gebleven bij de klanten. Met een grote glimlach merkt Arnaud tot slot op: “Ik wil graag onze klanten hartelijk bedanken voor deze hoge beoordeling. Daarnaast wil ik graag ons team prijzen. Het winnen van de Volkswagen Service Quality Award 2021 is namelijk een echte teamprestatie! Niet alleen van het aftersalesteam maar ook van het salesteam die overigens op de tweede plaats van Nederland voor klantentevredenheid is geëindigd. We zijn goed op elkaar ingespeeld en doen het echt samen.”

Fotobijschrift: Arnaud de Graauw (Servicemanager Ames Ridderkerk) ontvangt de Service Quality Award 2021 uit handen van Jeroen Bonnema (Dealer Account Manager Service bij Pon Automotive).