NEMESYS heeft de Europese openbare aanbesteding “Onderhoud Telefooncentrale” voor het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) gewonnen. Hiermee gaat NEMESYS voor minimaal 2 jaar het beheer en onderhoud uitvoeren aan het Alcatel-Lucent Enterprise telefonieplatform van het COA.
Ruim 100 locaties, 4.500 toestellen
Momenteel telt het COA ruim 100 locaties. Deze locaties maken gebruik van een centraal Alcatel-Lucent Enterprise telefonieplatform dat is opgesteld in een datacenter. In totaal zijn op de COA locaties circa 4.500 toestellen en circa 200 analoge aansluitingen actief.
Doordat het COA sterk afhankelijk is van het aantal vreemdelingen dat in Nederland asiel aanvraagt, beweegt het aantal COA locaties (en daarmee het aantal telefonieaansluitingen) mee met de fluctuatie van de instroom.
Migratie naar Skype for Business
Naast het beheer en onderhoud van het huidige platform gaat NEMESYS met het COA een traject in waarbij de traditionele telefonieomgeving (deels) wordt gemigreerd naar een unified communications oplossing met Skype for Business.
Over COA
COA staat voor Centraal Orgaan opvang asielzoekers. Zij zijn verantwoordelijk voor de opvang van asielzoekers en begeleiden hen naar een toekomst in Nederland of het land van herkomst. Zij huisvesten en begeleiden op een professionele manier mensen in een kwetsbare positie in een veilige en leefbare omgeving, zodat het opvangen van vreemdelingen voor politiek en samenleving beheersbaar blijft en kan worden verantwoord. Kijk voor meer informatie op www.coa.nl.
Over NEMESYS
NEMESYS is een fullservice system integrator voor de zakelijke markt. NEMESYS levert, al sinds 1990, betrouwbare communicatie oplossingen en is gespecialiseerd in (hosted) telefonie, VoIP, vast-mobiel integratie, unified communications, IT-infrastructuur en security. Tot de opdrachtgevers behoren o.a. overheidsinstellingen, hospitality, zakelijke dienstverlening, industrie, transport en onderwijs.