Home Blog Page 142

Uitbreiding camerabewaking op Louterbloemen

0

DORDRECHT, 28 januari 2019 – “We hebben een hoop bereikt. Na de revitalisatie ligt Louterbloemen er netjes bij. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het resultaat mag er zijn. Het bedrijventerrein is schoon, heel en veilig en met in de toekomst extra camera’s erbij slaap ik net iets rustiger”. 

Het zijn de openingswoorden van Leen de Koning, voorzitter van de BIZ én gastheer namens Autobedrijf Ames. Op dinsdag 15 januari opent hij met een mooie speech de nieuwjaarsborrel van de BIZ Louterbloemen. Een kleine dertig heren en dames vertegenwoordigen de bedrijven uit het BIZ gebied van Louterbloemen/Duivelseiland. Een goede opkomst met diverse bedrijven van zowel het bedrijventerrein Louterbloemen als bedrijven aan de ’s-Gravendeelsedijk, Duivelseiland en de van Leeuwenhoekweg.

Na de nieuwjaarswensen wordt een nieuwe investering in de publieke ruimte van het BIZ gebied aangekondigd en besproken. Dick Groen, adviseur van Parktrust BV voor de toepassing van camera systemen in de openbare ruimte,  geeft toelichting op het plan om een slagboominstallatie en diverse camera posities te plaatsen.

Dick is als onafhankelijk adviseur op meer dan 25 bedrijventerreinen betrokken bij de realisatie van camerasystemen in de openbare ruimte.

Dick Groen: “De entree aan de Van Leeuwenhoekweg is in tegenstelling tot de Nijverheidstraat niet beveiligd met camera’s en/of slagbomen. Hierdoor staat de achterdeur letterlijk open en kan men ongezien het bedrijventerrein opkomen. Ook de preventieve werking van slagbomen, zoals op de andere westelijke bedrijventerreinen wel het geval is, ontbreekt. Het gevolg is dat er bij twee incidenten een daderprofiel ontbrak en dat er met enige regelmaat grofvuil wordt gedumpt. Voor het bestuur van BIZ Louterbloemen/Duivelseiland voldoende reden om de beveiligingsinstallaties uit te breiden met twee nieuwe slagbomen aan de Van Leeuwenhoekweg en diverse nieuwe camera’s zodat inzichtelijk wordt waar voertuigen naartoe rijden en welk kenteken erbij hoort”.

Uiteindelijk heeft De Verkerk Groep uit Zwijndrecht de opdracht voor het realiseren van de installaties en cameraposities gegund gekregen. Qua camera hardware is gekozen voor het merk Mobotix. De camera’s zijn zeer lichtgevoelig en hebben een sensor van 6 megapixel.

Na de presentatie over camerabewaking rond Leen de Koning het officiële gedeelte af met het ondertekenen van de opdrachtbevestiging en geeft hiermee het denkbeeldige startschot voor uitbreiding van de camerabewaking op Louterbloemen. Namens De Verkerk Groep wordt de opdracht ondertekend door Wilco van der Peerle en Ivo de Koning. Martijn Onnink (De Mijl Vastgoed), Ramon Grundel (Netwerk N.V.) en Leen de Koning (voorzitter BIZ Louterbloemen) tekenen de overeenkomst namens het BIZ bestuur.

Kostenefficiënt werken in de cloud: 5 voorbeelden

0

Ben je benieuwd hoe cloudoplossingen kunnen helpen om je zakelijke kosten te verlagen? HostedXL geeft je 5 voorbeelden.

Cloudoplossingen bieden bedrijven veel verschillende voordelen. Kostenefficiëntie is er daar zeker één van. Door slim van de cloud gebruik te maken kan er op meerdere vlakken aanzienlijk worden bespaard. Hierbij een aantal voorbeelden hoe de cloud helpt om zakelijke kosten te verlagen.

Meer productiviteit in minder tijd

Overal samenwerken, zonder afhankelijk te zijn van een vaste locatie. De cloud maakt het mogelijk. Projectteams kunnen bijvoorbeeld vanaf verschillende locaties met elkaar samenwerken. Ze hoeven daar niet per se voor naar kantoor. Ook kan er in de avond of in het weekend nog even worden doorgewerkt aan opdrachten. Daardoor stijgt de productiviteit en worden anders verloren uren teruggedrongen, wat resulteert in kostenefficiëntie.

Minder reiskosten door mobiel werken

De cloud vormt een van de belangrijkste onderdelen van mobiel werken. Cloudoplossingen kunnen op meerdere devices worden gebruikt. Zo kunnen gebruikers altijd en overal productief zijn en hebben zij altijd toegang tot data. Ze hoeven daardoor niet langer per se naar kantoor te komen en kunnen ook vanuit huis werken. Reistijden en -kosten komen op deze wijze te vervallen. Bedrijven kunnen daardoor veel geld besparen.

Geen dure software-investeringen

Cloudoplossingen worden in de regel op maandbasis als dienst afgenomen. De oplossingen worden door de provider van de dienst onderhouden en beveiligd. Daardoor profiteren gebruikers altijd van de laatste updates en een standaard hoge mate van veiligheid. Er hoeft niet langer te worden geïnvesteerd in inflexibele softwarelicenties. Bovendien kunnen de maandelijkse kosten aan de operationele zijde van de balans worden geplaatst, in plaats van onder kapitaalinvesteringen.

Minder noodzaak voor interne kennis

Omdat cloudoplossingen extern worden onderhouden hoeft de eigen IT-afdeling zich daar niet mee bezig te houden. Er is dus minder behoefte aan kostbare specialistische kennis. Die kennis wordt immers verdisconteerd in het maandbedrag dat het bedrijf voor de cloudoplossing betaalt. De IT-afdeling kan in plaats daarvan worden ingezet voor een meer strategische inzet van IT, waardoor bedrijven ook in de toekomst productief en competitief blijven.

Betaal voor wat je gebruikt

Door het flexibele afnamemodel van cloudoplossingen kun je eenvoudig op- en afschalen. Je zit dus niet vast aan restperiodes als gevolg van licenties op, bijvoorbeeld, jaarbasis. Daardoor betaal je altijd alleen voor wat je verbruikt en worden onnodige kosten effectief teruggedrongen. Da’s wel zo fijn voor je zakelijke huishoudboekje.

Meer weten?

Wil je meer informatie over kostenefficiënt werken in de cloud, of heb je andere vragen? Bel HostedXL op tel. 0186-744 022 of maak een afspraak voor een nadere kennismaking!

Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Marcel Versteeg

Havenautoriteiten bundelen wereldwijd kennis en kunde op het gebied van werkgelegenheid

0

Door digitalisering, automatisering en verduurzaming verandert de haven en het werken fundamenteel en onherroepelijk. De komende jaren neemt de werkgelegenheid in de havens verder toe. Naast sterke handen, zijn ook slimme koppen nodig. Tijdens de kick off van Human Port Capital bundelden de havenautoriteiten van New York, New Jersey, Vancouver, Los Angeles, Busan, Singapore, Barcelona, Riga, Le Havre, Livorno en Rotterdam hun krachten op het gebied van sociale innovatie om te zorgen dat havens ook in de toekomst vitaal en concurrerend blijven.

De kick off is de start van een samenwerkingsprogramma tussen verschillende internationale havens op het gebied van sociale innovatie en complexe HR vraagstukken. Uiteindelijke doel van de samenwerking is het opstellen van een gezamenlijk Human Capital Ports Action Program, waarin havenautoriteiten, onderwijs instellingen, gemeentes en havenautoriteiten wereldwijd samenwerken op het gebied van sociale innovatie.

‘De uitdagingen waarvoor we staan op het gebied van energietransitie en digitalisering kunnen pas een succes worden wanneer we ook effort stoppen in de sociale transitie. Door samen te werken en kennis en ervaring op dit gebied uit te wisselen met andere internationale havenautoriteiten in het Human Port Capital initiatief, zorgen we voor een nieuwe generatie havenmedewerkers. Uiteindelijk zijn het de mensen die het verschil maken.’ aldus Allard Castelein.

Werken in de haven van Rotterdam

De haven van Rotterdam biedt -direct en indirect- werk aan zo’n 385.000 mensen, zo blijkt uit een recent onderzoek van de Erasmus Universiteit in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam.
Jaarlijks komen er in de haven van Rotterdam zo’n 2500 banen beschikbaar. Het betreft zo’n 450 vacatures in de containersector, honderden banen voor MBO’ers en HBO’ers, onder andere bij distributieloodsen. Ook de binnenvaart, wegtransport en maritieme dienstverleners zijn de komende jaren op zoek naar nieuwe collega’s. Zo is in de regio Rotterdam momenteel behoefte aan ruim 3000 vrachtwagenchauffeurs en zoekt de Douane in Rotterdam naar 300 nieuwe collega’s.

 

Kennissessie ‘The Battle of Forms: hoe zorgt u dat u wint?’

0

Leveringsvoorwaarden: iedere ondernemer heeft ermee te maken. Als u het goed heeft geregeld, is het een mooi vangnet. Maar anders…

In veel ondernemingen zijn inkoop- en verkoopvoorwaarden niet het meest populaire onderwerp. Logisch, want het lijkt ingewikkeld en het kost veel tijd. Maar ze zijn wel belangrijk. Heel belangrijk zelfs, want het voeren van de juiste voorwaarden is cruciaal voor de continuïteit van uw onderneming.

Inhoud kennissessie

Daarom nodigen wij u graag uit voor onze kosteloze kennissessie ‘The Battle of Forms: hoe zorgt u dat u wint?’. Op dinsdagmiddag 5 maart vertellen wij u, samen met Stadermann Luiten Advocaten, in 1,5 uur alles wat u moet weten over leveringsvoorwaarden in uw organisatie. Denk aan:

  • Hoe beschermt u uw organisatie met behulp van inkoop- en verkoopvoorwaarden?
  • Op welke manier zijn leveringsvoorwaarden van invloed op uw aansprakelijkheidsrisico’s?
  • Wat zijn de spelregels van the Battle of Forms?
  • Hoe zorgt u in een snelgroeiende organisatie dat u dit goed geregeld heeft?

Praktisch met interessante voorbeelden

Door de praktische insteek van deze kennissessie, gaat u naar huis met direct bruikbare tips hoe u met voorwaarden de aansprakelijkheid van uw organisatie beschermt. Tijdens de sessie komen diverse voorbeelden aan bod waar u lering uit kunt trekken.

Kosteloos advies over uw leveringsvoorwaarden van een advocaat

Na de kennissessie is er de mogelijkheid om te speeddaten met een van de aanwezige advocaten. Wilt u hiervan gebruik maken? Stuur dan uw inkoop- en verkoopvoorwaarden naar marketing@schoutenzekerheid.nl. Op 5 maart krijgt u een advies over de inzetbaarheid hiervan.

Locatie en programma

De kennissessie vindt plaats in de Schouten Toren (Rivium Quadrant 81 in Capelle aan den IJssel). Wij verwelkomen u graag vanaf 15.30 uur. Het programma ziet er verder als volgt uit:

  • 15.30: Inloop
  • 16.00: Welkomstwoord
  • 16.10: Leveringsvoorwaarden juridisch gezien – Stadermann Luiten Advocaten
  • 17.00: Aansprakelijkheidspolis en schadevoorbeelden – Schouten Zekerheid
  • 17.45: Borrel
  • 18.30: Verwacht einde

U kunt zich aanmelden via deze link.

Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Erica van Heukelom

Bijna kwart mkb heeft behoefte aan externe financiering

0
Graphic: Zoektocht van het mkb naar externe financiering. Mkb business economy 242 835: Wel behoefte 24% Geen behoefte 76%. Orientatie: Wel verkenning 81% Geen verkenning 19%. Aanvraag: Wel aanvraag 66% Geen aanvraag 34%. Uitkomst: toegekend 84% Afgewezen 16%. Succesvolle bedrijven 25940

Van het midden- en kleinbedrijf (mkb) gaf 24 procent in een enquête aan behoefte te hebben aan externe financiering. De enquête had betrekking op de periode van juli 2017 tot juli 2018. Van de mkb-bedrijven die in deze periode behoefte hadden aan financiering en hiertoe daadwerkelijk een aanvraag deden, kreeg 84 procent de financiering ook rond. Dat meldt het CBS op basis van de Financieringsmonitor.

De Financieringsmonitor toont de resultaten van een digitale enquête die is uitgezet bij het mkb in de business economy. Met de resultaten van de enquête wordt de zoektocht van het mkb naar externe financiering van begin tot eind in kaart gebracht.

Meer vraag bij grotere bedrijven binnen het mkb
De financieringsbehoefte binnen het midden- en kleinbedrijf neemt toe met de bedrijfsgrootte. Bij het microbedrijf (minder dan 10 werkzame personen) heeft 23 procent behoefte aan externe middelen. Bij het kleinbedrijf (tussen de 10 en 50 werkzame personen) en het middenbedrijf (50 tot 250) ligt dat, met respectievelijk 27 procent en 31 procent, hoger.

De lijn kan niet worden doorgetrokken naar het grootbedrijf (meer dan 250 werkzame personen). Hier ligt de financieringsbehoefte met 17 procent lager dan bij het mkb. Het zijn vooral de jonge, snelgroeiende bedrijven en startups die behoefte hebben aan financiering, om een uitbreiding te kunnen bekostigen.

Van de bedrijven die aangeven een financieringsbehoefte te hebben, verkent 81 procent de mogelijkheden. Twee derde van deze laatste groep doet daadwerkelijk een aanvraag voor financiering. Bij de startups zijn de meeste afvallers: meer dan de helft doet geen aanvraag nadat zij zich georiënteerd hebben, veelal omdat zij hun slaagkans laag inschatten.

Gemiddelde slaagkans laagst bij kleinste mkb’ers

Van de bedrijven in het mkb die een aanvraag doen voor financiering, slaagt 84 procent erin om de gevraagde financiering geheel of gedeeltelijk binnen te halen. Het gemiddelde slagingspercentage varieert tussen 80 procent voor de groep microbedrijven tot 93 procent voor middenbedrijven als groep. Dit is een stuk lager dan bij het grootbedrijf, waar 99 procent van de aanvragen leidt tot financiering. Naast bedrijfsgrootte dragen ook financiële gezondheid en de beschikbaarheid van veel onderpand bij aan de slaagkans. De ICT en de zakelijke dienstverlening zijn bedrijfstakken binnen het mkb waar een aanvraag het minst vaak leidt tot financiering. Zij kunnen financiers minder onderpand, en dus minder zekerheden bieden.

Banklening blijft populairst

Bij de externe financiering van het mkb komen de traditionele vormen, zoals bankleningen (40 procent), leasing (21 procent), en rekeningen-courant (12 procent) het meest voor. Het aandeel van deze traditionele financieringsvormen neemt toe met de bedrijfsgrootte. Kleinere ondernemingen doen het vaakst een beroep op alternatieve financieringsvormen, zoals crowdfunding en informele investeerders, omdat bij deze vormen minder hoge eisen worden gesteld.

Edorado opent assemblagehal voor elektrische boten in Dordrecht

0

De maritieme high-tech start-up Edorado heeft vandaag hun nieuwe 
assemblagehal bij de Duurzaamheidsfabriek in Dordrecht geopend. Ook is het nieuwe ontwerp van de Edorado watertaxi gepresenteerd.

Edorado is opgericht door de ondernemers, Giel Groothuis en Godert van Hardenbroek. Het bedrijf werkt aan de ontwikkeling van het snel elektrisch varen voor consumenten. De assemblagehal is mogelijk gemaakt door een aantal nieuwe investeerders.

Eerste vlaggenschip Edorado 8S

In de assemblagehal wordt gebouwd aan het eerste vlaggenschip, de Edorado 8S. Deze volledig elektrisch aangedreven boot is grensverleggend op het gebied van duurzaamheid, comfort en vaarbeleving. Net als Tesla’s “Ludicrous Mode”, geeft het opstijgen in de deze snelle elektrische boot een sensationele ervaring volgens de makers.

Voor pleziervaart en beroepsvaart

Het door Edorado ontwikkelde technische platform, is toepasbaar voor de pleziervaart en voor de professionele markt, zoals watertaxi’s. De actieve draagvleugels vormen de basis voor de boten. Deze technologie wordt ontwikkeld in samenwerking met Harry Larsen, expert op het gebied van actieve draagvleugels. Naast de boten voorziet het bedrijf ook in de bijpassende snellaadoplossing.

In 2020 proefvaarten

“De eerste boot gaat nog dit jaar te water en de planning is om in 2020 met klanten te kunnen proefvaren. Direct daarna zal de serieproductie starten.”, aldus Giel Groothuis.

Godert van Hardenbroek: “Het is onze ambitie om over enkele jaren 250 boten op jaarbasis te produceren, met geplande stijging in productievolume tot 3000 boten in de jaren kort daarop.”

Er zijn al 24 boten besteld

“Terwijl de ontwikkeling van onze boten nog in volle gang is, zijn er al 24 boten op voorhand besteld”, zegt Giel Groothuis. “Hieruit blijkt dat de consument om onze elektrische speedboot zit te springen.”

Opening eerste snellaadstation

Edorado heeft een distributeur in Amerika, gevestigd aan Lake Tahoe in Californië en het bedrijf werkt aan een sales en service netwerk wereldwijd. Ook werkt Edorado samen met providers van laadoplossingen
aan een maritime supercharger network. De opening van het eerste maritieme snellaadstation wordt later dit jaar verwacht.

Cybersecurity Escape Room

0

Ben je op zoek naar een effectieve én leuke manier om medewerkers ‘security’ bewust te maken? Gebruik dan de mobiele Cybersecurity Escape Room van DGDO.

Is cybersecurity een belangrijk vraagstuk binnen je bedrijf of organisatie? En zoek je naar tools om je medewerkers bewust te maken van de risico’s? Dan heeft DGDO (De Gezonde Digitale Organisatie) dé oplossing. Met de Cybersecurity Escape Room combineren we werk en plezier en bieden daarmee een complete cybersecurity ervaring voor alle medewerkers. Deze cybersecurity training is uitermate geschikt voor iedere organisatie om een eerste stap te maken naar een veiligere werkomgeving.

Phishing simulatie

De training begint met een phishing simulatie, waarbij een realistische cyberaanval wordt nagebootst. Wordt er op de ‘kwaadaardige link’ geklikt? Zo ja, hoe vaak? En wordt er ook nog gevoelige informatie achter gelaten?

Vervolgens het fun element, de escape room. Niet zomaar een escape room, maar een speciale op het gebied van cybercrime. Er komen verschillende onderwerpen aan bod zoals: phishing, cybersecurity, privacy, social engineering, mobiele apparatuur, ransomware, usb en een meldpunt. Bij het uitvoeren van analoge en digitale opdrachten komen medewerkers voor keuzes te staan die ze ook kunnen tegenkomen op de werkvloer, of thuis als ze op internet bezig zijn.

Met name de nabespreking is leerzaam en geeft een beeld welke fouten er onder tijdsdruk worden gemaakt. Ook wordt duidelijk dat goede communicatie essentieel is en dat digitaal en analoog handelen altijd gevolgen hebben en risico’s met zich meebrengen.

Assessment & rapportage

Na het fun element en het gesprek met de expert volgt er een online assessment waarmee nog meer inzicht wordt verkregen in de huidige bewustwording van cybersecurity onder de medewerkers. Na afloop ontvang je als bedrijf of organisatie een rapportage van de bevindingen en krijg je een verdere toelichting.

Escape Room in het kort

De Cybersecurity Escape Room is per dag te huur en kan geplaatst worden op iedere gewenste locatie (in overleg), bijvoorbeeld bij jouw organisatie voor de deur. Samen met een aanwezige cybersecurity specialist, zal in 45 minuten duidelijk worden wat de gevaren van cybercrime zijn. Iedere medewerker speelt 30 minuten het cybersecurity spel, waarna ze 15 minuten gaan napraten met een expert.

  • Op locatie naar wens;
  • Maximaal 80 personen per dag;
  • Serieus en plezier in één;
  • Te implementeren tussen de werkzaamheden door;
  • Goed voor de teambuilding.

Meer weten?

Wil je meer informatie over de Cybersecurity Escape Room, ben je benieuwd naar de prijs of heb je andere vragen? Bel DGDO op 088-633 1070 of maak een afspraak voor een nadere kennismaking!

Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Marcel Versteeg

Geslaagde communicatie experience Port of BUSINESS in Carlton Oasis Hotel

0

Port of BUSINESS organiseerde woensdag 23 januari, in samenwerking met Cees Vingerling (intermediair voor overheid, ondernemers en onderwijs) en Frederik Reimers (general manager Carlton Oasis Hotel) een communicatie experience. In het Carlton Oasis Hotel in Spijkenisse kwamen ongeveer 40 ondernemers uit de directe omgeving samen om zich te laten inspireren over zichtbaarheid en communicatie. Na een inleiding van Cees Vingerling volgde er een interview met Frederik Reimers en Kees van ’t Zelfde van Port of BUSINESS. Aansluitend was er een presentatie van Jurgen Klapwijk van Port of BUSINESS. LinkedIn expert Martijn Holtes vertelde vervolgens hoe LinkedIn optimaal ingezet kan worden voor het optimaliseren van communicatie. De informatieve bijeenkomst werd afgesloten met een gezellig samenzijn in de pub van het hotel. Onder het genot van hapjes en drankjes hadden de genodigden de gelegenheid om hun zichtbaarheid te vergroten bij elkaar.

Stimuleringsregeling voor klimaatvriendelijke zeevaart van start

0

Sinds 21 januari kunnen partijen aanspraak maken op de Stimuleringsregeling Klimaatvriendelijke Zeevaart. Het Havenbedrijf Rotterdam stelt hiervoor vijf miljoen euro beschikbaar. Allard Castelein, CEO Havenbedrijf Rotterdam: “We willen een actieve rol spelen in het verlagen van de CO2-uitstoot van de scheepvaart. Met deze regeling kunnen we verschillende concrete projecten net die financiële ondersteuning geven die nodig is om ze te realiseren.”

Het Havenbedrijf nodigt verladers, rederijen, brandstofproducenten en -leveranciers, motorfabrikanten en service providers uit gebruik te maken van de regeling. Doel van de regeling is (demonstratie)projecten te bevorderen met low-carbon of zero-carbon brandstoffen die in Rotterdam worden geleverd.

Het Havenbedrijf Rotterdam heeft de ambitie om logistieke ketens, die via Rotterdam lopen, te helpen decarboniseren. In dat licht kondigde Allard Castelein de stimuleringsregeling van vijf miljoen euro aan tijdens de Energy in Transition Summit in april vorig jaar. De regeling is nu in werking getreden. Het Havenbedrijf draagt met de regeling bij aan het realiseren van de (inter)nationale klimaatdoelen. De regeling loopt tot eind 2022.

Deze stimuleringsregeling sluit aan bij de lancering van het World Ports Climate Action Program in september jl. In dat samenwerkingsverband, opgezet door Rotterdam, werken de havenbedrijven van Hamburg, Barcelona, Antwerpen, Los Angeles, Long Beach, Vancouver en Rotterdam samen aan projecten om de opwarming van de aarde door scheepvaart tegen te gaan.

Oudste Jaguar-dealer RAC slaat eerste paal voor nieuwbouw in Dordrecht

2

RAC is de oudste Jaguar-dealer van Nederland en sinds jaar en dag een begrip in de regio Groot-Rotterdam en Zuid-Holland. Het van oorsprong Rotterdamse bedrijf vertegenwoordigt het merk Jaguar al sinds 1955 en is daarnaast sinds 2016 ook dealer voor Land Rover. Op 10 januari 2019 heeft RAC op de nieuwe A-locatie aan de Mijlweg in Dordrecht de eerste paal geslagen voor de nieuwe Jaguar Land Rover-vestiging. Een strategische plek in het Drechtsteden-gebied tussen Breda, Rotterdam en Gorinchem. RAC blijft ook gevestigd op het vertrouwde adres aan de Autostrada in Rotterdam.

Veel potentie
“Jaguar en Land Rover hebben wereldwijd de strategie om beide merken onder één dak aan te bieden, daarom moesten wij toen even schakelen”, zegt Ton van Vugt, directeur van RAC. “Uiteindelijk waren we er vrij snel uit en kozen voor uitbreiding naar de Drechtsteden regio. Omdat onze merken er fysiek nog ontbraken zagen wij vanuit Dordrecht volop mogelijkheden. De klanten uit de wijde omtrek kunnen nu in Dordrecht terecht en hoeven niet meer naar Breda of Rotterdam.”

Aanwezigheid
RAC investeert op de uitstekend bereikbare Dordtse autoboulevard pal langs de A16, de Mijlweg, in een gloednieuw pand. Vanaf 2016 is RAC reeds aanwezig. Van Vugt: “We wilden toen zo snel mogelijk met Jaguar en Land Rover in het gebied aanwezig zijn. Gezien de alsmaar groeiende belangstelling voor onze merken kunnen we stellen dat de beslissing van toen de juiste is geweest!” Totdat het nieuwbouwpand helemaal klaar is, opereert RAC nog vanuit de tijdelijke locaties direct naast de bouwkavel aan de Mijlweg (werkplaats) en op een steenworp afstand daarvan de showroom aan de Nijverheidstraat 10.

Nieuwbouw
Het nieuwe pand van RAC komt op een prominente zichtlocatie direct langs de A16 en valt op door zijn strakke, moderne uitstraling. Van Vugt vervolgt: “Tot aan de opening nemen we de tijd om RAC verder in te burgeren in de Drechtsteden-regio. Wij bieden onze klanten met Jaguar en Land Rover representatieve, moderne auto’s die tot de top in hun segment behoren en laten klanten kennis maken met onze persoonlijke aandacht en serviceniveau. Met onze nieuwbouw brengen we ons aanbod in auto’s en service naar een nog hoger level.”