U denkt wellicht: ‘wat is dat nou weer voor een vraag?’ Wel, een indringende vraag. Uit onderzoek blijkt dat van vertrekkende klanten, de reden voor driekwart ligt in het ontbreken van goede service. Slechte service verlenen is dus bepalend voor de mate van klanttrouw. Wanneer u dit in overweging neemt is het belangrijk om de organisatie servicegericht in te richten. Sterker, de organisatie moet als een warme deken voelen. Klanten moeten er van op aan kunnen dat de organisatie zorgt voor prompte levering volgens afspraak, maar ook paraat staat wanneer er klachten zijn over kwaliteit of andere gewekte verwachtingen. Producten of diensten die niet het enthousiasme van de klant oproepen voldoen simpelweg niet. De klant is toch Koning? Of is dat een loze kreet aan het worden?
Wat is nodig om van een ‘gewone’ organisatie met een ‘gewone’ service een excellente servicegerichte organisatie te maken die bovenmatig presteert? Welke middelen moeten er dan ingezet worden? Wat vraagt dat over de leiders en medewerkers van de organisatie? U kunt dat lezen in onze white paper ‘Goede service. Optie of noodzaak?’
Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Hans Klaasse van HJ Media Groep