Partnernieuws

Klantkennis systeem

874
Agremeent handen schudden

Bent u óók betrokken bij uw klanten? Je hoort de laatste tijd bijna alle ondernemers het over ‘mijn klant is Koning’ spreken. Zou het echt zo zijn? Op websites en in publicaties vliegen de klantbeloften je om de oren. Zouden ze allemaal één op één worden waargemaakt? Naar onze bescheiden mening markeert het hier en daar nog wel een beetje aan. Inderdaad klanten zijn heel belangrijk, tevreden klanten zijn zelfs goud waard. Het worden ambassadeurs en fans. Dat wil iedere ondernemer toch?!

Klanten winnen

Hoe kunt u klanten winnen, binden en blijven boeien? Hoe blijft u een aantrekkelijk partij? Wel, dat vraagt nogal wat van u als ondernemer. Het vraagt bewustzijn van uw medewerkers en het is noodzakelijk dat u een gerichte klantstrategie ontwikkelt. Naast deze strategie dient u een klantsysteem te bouwen. Informatie te verzamelen en te rubriceren. U dient gepersonaliseerde acties richting de klant te ondernemen. Daarnaast moet u de belofte aan de klant waarmaken. Zijn of haar verwachtingen overtreffen. Dat vraagt strategisch denken, doen en handelen. Met minder kunt u geen genoegen nemen.

Klantgericht handelen

Wilt u een klantgerichte organisatie worden? Dat kan! Maar het gaat zeker niet vanzelf. Besef wel dat de hele keten van handelingen en alle interne bedrijfsprocessen dan wel moeten kloppen. Afgestemd op de klant. Daarnaast is het van essentieel belang dat de hele onderneming als één gezicht oprechte interesse naar de klant uitstraalt. ‘Het de klant naar de zin maken’ is geen optie maar een keuze. Een keuze voor de klant. Pas dan gaat u de vruchten plukken van een functioneel intieme relatie met de klant ‘Customer Intimacy’! Spreek met uw medewerkers over het belang van de klant. Zet de klant in het middelpunt en bouw er multidisciplinaire klantgerichte teams omheen.

Whitepaper downloaden?

Op onze website https://hjmediagroep. nl/whitepaper kunt u over dit onderwerp een whitepaper downloaden geschreven door Hans Klaasse. Hans is verbonden aan HJ Media Groep als directeur Strategie en Organisatie. Hij adviseert ondernemingen en organisaties over klantgericht handelen en het inrichten van (smart media) klantsystemen.