Home Blog Page 141

Nieuwe Navingo Career Guide 2019 vol carrière-inspiratie is uit

0

De nieuwe Navingo Career Guide 2019 is uit. Deze nieuwe Navingo Career Guide 2019 neemt lezers mee in de bijzondere wereld van de maritieme, offshore en energie sector. Als werknemer in de maritieme, offshore en energie sector, is geen dag hetzelfde. De sector kent vele gezichten, kansen en mogelijkheden. Ga naar www.NavingoCareer.com/guide-2019 en laat je inspireren door de vele carrièremogelijkheden.

Officieel overhandigd aan studenten
Afgelopen vrijdag werd de nieuwe Navingo Career Guide 2019 officieel gelanceerd tijdens de Zeeland Maritiem Netwerkbijeenkomst in Vlissingen. Hier werd het tafelboek exemplaar van de guide overhandigd aan twee studenten van de opleiding MBO Maritiem Officier aan het Maritiem en Logistiek College De Ruyter en de HBO Maritiem Officier aan de HZ University of Applied Sciences.

Carrièremogelijkheden op elk niveau
Door het vertellen van persoonlijke verhalen en het delen van visies, foto’s en video’s laten bedrijven in de Navingo Career Guide zien wie zij zijn, wat zij als werkgever te bieden hebben en naar wie zij op zoek zijn. “Er liggen nog zoveel nieuwe uitdagingen. Record na record wordt verbroken. Alles wordt steeds dieper, groter en zwaarder”, aldus een van de professionals aan het woord in de Navingo Career Guide. Deze uitdagingen bieden carrièremogelijkheden op elk niveau voor zowel ambitieuze starters, young professionals als experts in hun vakgebied van binnen en buiten de sector.

Beschikbaar in het Nederlands en Engels De Navingo Career Guide is zowel in het Nederlands,www.NavingoCareer.com/guide-2019, als in het Engels beschikbaar, https://www.navingocareer.com/guide-2019-eng . Door het bekijken van de video’s, het lezen van verhalen en het ontdekken van de openstaande vacatures krijgen actief en latent werkzoekenden een goed beeld van de carrièremogelijkheden. Het afgelopen jaar maakten al ruim 45.000 actief en latent werkzoekenden gebruik van de Navingo Career Guide.

Robert Strijk beëdigd als waarnemend burgemeester Zwijndrecht

0

V.l.n.r.: Robert Strijk en Commissaris van de Koning in Zuid-Holland, Jaap Smit.

Commissaris van de Koning in Zuid-Holland, Jaap Smit, heeft donderdag 31 januari Robert Strijk beëdigd als waarnemend burgemeester van de gemeente Zwijndrecht. Hij is per 1 februari 2019 benoemd.

De burgemeestersvacature in Zwijndrecht ontstaat door het vertrek van burgemeester Schrijer, hij wordt voorzitter van Koninklijke BLN-Schuttevaer. Strijk zal waarnemend burgemeester zijn tot het aantreden van een kroonbenoemde burgemeester in juni 2019.

Strijk is 53 jaar en beschikt over ruime bestuurlijke ervaring. Hij was ruim 8 jaar wethouder en eerste loco-burgemeester in de gemeente Leiden.

Nieuwe spelregels voor de tijd-voor-tijd-regeling

0

Overwerk van de werknemer compenseert de werkgever vaak met betaalde vrije tijd: de zogenoemde tijd-voor-tijd-regeling. Op 1 januari 2018 wijzigde de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag (WML) al eens op dit vlak. Hierdoor werd de tijd-voor-tijd-regeling aanzienlijk ingeperkt. Op 1 januari 2019 komt daar nóg een spelregel bij.

Huidige stand van zaken

Sinds 1 januari 2018 verplicht de WML dat elke werknemer per betalingsperiode ten minste het minimumloon in geld moet ontvangen. Aangezien de tijd-voor-tijd-regeling de overuren in vrije tijd compenseert, in plaats van geld, geldt dit ook voor de uren die de werknemer overwerkt. De werknemers zouden anders onder het minimumloon uitkomen en dat is op de grond van de WML vanaf 1 januari 2018 niet toegestaan.

Voorbeeld:
Een werknemer werkt 40 uur per week tegen een salaris van € 2.100 per maand. Het minimumloon voor deze werknemer is € 2.000 per maand. Als de werknemer in een bepaalde maand 45 uur per week werkt, dan is het minimumloon naar rato € 2.250 per maand. Op grond van de WML heeft de werknemer in die situatie recht op een aanvullende vergoeding van € 150. Over dit bedrag mag de werkgever dus -in beginsel- geen tijd-voor-tijd afspreken met de werknemer.

Het bovenstaande doet zich met name voor in het geval van werknemers die precies het minimumloon verdienen of een bedrag dat er net boven ligt.

Tóch maakt de WML het onder bepaalde voorwaarden mogelijk om een tijd-voor-tijd-regeling af te spreken, ook als de werknemer door de overwerkuren niet het minimumloon zou ontvangen:

  • als de werkgever schriftelijk met de werknemer een compensatie is overeengekomen, vóórdat de langere arbeidsduur aanvangt; en
  • als de werkgever uiterlijk 1 juli van het opvolgende jaar of uiterlijk in de eerste betalingstermijn na 1 juli van dat jaar de te compenseren uren -alsnog- aan de werknemer uitbetaalt in geld.

Wetswijziging per 1 januari 2019

Per 1 januari 2019 komt hier nóg een voorwaarde bij, namelijk:

  • dat de tijd-voor-tijd-regeling in een toepasselijke CAO opgenomen is.

Vanaf 1 januari 2019 moet de werkgever aan de drie bovenstaande vereisten voldoen. Mocht de werknemer minder dan het voor hem geldende minimumloon verdienen, dan geldt het uitgangspunt dat de werkgever het overwerk altijd in geld moet uitbetalen.

Conclusie

De wetswijziging beperkt de tijd-voor-tijd-regeling behoorlijk. De wijziging is voornamelijk een belangrijk aandachtspunt voor werkgevers die een salaris betalen dat gelijk is aan of net boven het minimumloon ligt. Voor de werknemers die een salaris ver boven het minimumloon verdienen, heeft de wetswijziging geen gevolgen.

Dit artikel is partnernieuws en is geschreven door Arnold Vredenbregt

Provincie Zuid-Holland werkt aan meer transparantie rond risicovolle bedrijven

0

De provincie Zuid-Holland en de DCMR Milieudienst Rijnmond willen bedrijven en inwoners meer inzicht geven in de regelgeving rond risicovolle bedrijven, en in de naleving van die regels. Doel is om in 2022 de relevante gegevens over alle risicovolle bedrijven in Zuid-Holland digitaal beschikbaar te hebben. De eerste resultaten zullen al sneller merkbaar zijn.

Risicovolle bedrijven zijn bedrijven die werken met grotere hoeveelheden gevaarlijke stoffen. Denk aan raffinaderijen, (petro)chemie en op- en overslagbedrijven. Deze bedrijven moeten aan zeer strenge veiligheidseisen voldoen om zware ongevallen te voorkomen en de risico’s voor de menselijke gezondheid en het milieu te beperken.

Deze regels zijn vastgelegd in verschillende wetten, besluiten en verordeningen en die worden regelmatig aangescherpt. Dat maakt de vergunningverlening ingewikkeld en het is daardoor lastig voor zowel de bedrijven als voor omwonenden en andere geïnteresseerden om op elk moment te weten welke regels nu gelden.

Altijd Actuele Digitale Vergunning

Met de ‘Altijd Actuele Digitale Vergunning’ willen de provincie Zuid-Holland en de DCMR Milieudienst Rijnmond het zicht op de regelgeving rond risicovolle bedrijven verbeteren. Doel van dit programma is om een digitale omgeving te realiseren waarin voor provincie, omgevingsdiensten, bedrijven en anderen steeds per bedrijf zichtbaar is aan welke regels een bepaald bedrijf moet voldoen. Ook zal deze digitale omgeving op termijn informatie bieden over de uitstoot van schadelijke stoffen of de hoeveelheid lozingen door de bedrijven.

Gedeputeerde Floor Vermeulen gaf maandag 28 januari het startsein voor het realiseren van het programma: “Met de Altijd Actuele Digitale Vergunning verhogen we de veiligheid van onze omgeving. Tegelijkertijd zorgen we voor minder rompslomp voor bedrijven en overheden. En nog een voordel: het wordt voor inwoners gemakkelijker om na te zoeken welke eventuele risico’s er in hun omgeving spelen, en hoe de provincie en de omgevingsdiensten toezien op het inperken van die risico’s.

Online shoppen vooral effect op middelgrote centra

0

Het aantal mensen dat online winkelt, blijft nog steeds toenemen. Dat heeft met name effect op middelgrote winkelcentra. Winkels in deze gebieden zien hun omzet teruglopen. Dat is één van de conclusies uit het ‘Randstad Koopstromenonderzoek 2018’. Opvallend is dat de grote centra hun positie juist verstevigen.

Het Koopstromenonderzoek wordt regelmatig uitgevoerd om de trends in de detailhandelswereld te volgen, de vorige editie was in 2016. I&O Research en DTNP voerden het onderzoek uit in opdracht van de provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht. Aan het onderzoek hebben 85.000 huishoudens deelgenomen.

Grote winkelgebieden doen het goed, middelgrote centra meer onder druk

In 2018 is de eerder ingezette trend van online shoppen onverminderd doorgezet. Dit geldt met name voor de dagelijkse boodschappen waar tussen 2016 en 2018 het online aandeel verdubbelde van 1,6% naar 3,1%. Ook voor zogeheten niet-dagelijkse producten zoals kleding en elektronica groeide de online verkoop van 20,6% naar 24,2%.

Door de economische groei besteden inwoners van de Randstad in 2018 meer dan in 2016. Een belangrijk deel hiervan kwam terecht bij webwinkels. Het aantal winkelmeters aan dagelijks goederen is beperkt groter dan 2 jaar geleden, terwijl het aantal niet-dagelijks meters nauwelijks wijzigde. Het aantal winkels nam in die periode af met maar liefst 1.100. De centra van de grote steden kenden een groei van bestedingen, onder andere door de toename van toerisme. Een groeiende groep middelgrote winkelcentra verloor terrein, daar is ook het grootste verlies aan winkels te zien.

Combinatiebezoeken met horeca en verzorging bieden perspectief

Nieuw in het onderzoek in 2018 is de meting van combinatiebezoeken tussen winkelen en andere functies. Bijna de helft (44%) van alle winkelende consumenten combineerde winkelen met een andere activiteit. Hoe groter het winkelgebied, des te vaker bezoekt men horeca. In kleine winkelgebieden bezoekt bijna de helft van de consumenten naast een winkel ook een kapper of nagelspecialist (categorie verzorging).

Krachtige en vitale centra

De resultaten uit het onderzoek laten zien dat het belangrijk is te werken aan levendige centra, die niet alleen bedoeld zijn om te winkelen, maar ook om een dagje uit te gaan. Daarbij is van belang leegstand aan te pakken en detailhandel te concentreren in de centra. De provincie Zuid-Holland voert daarom een actief detailhandelsbeleid om dit te bereiken.

Daarnaast biedt de provincie subsidies om onderzoek te doen naar het verbeteren van centra, stimuleert de provincie regionale detailhandelsvisies en zet de provincie in op kennisdeling. Gedeputeerde Bom-Lemstra: “Hiermee bieden wij een mooi pakket om de detailhandelsstructuur en de centra in Zuid-Holland toekomstbestendig, vitaal en krachtig te maken en te houden. De resultaten van het Koopstromenonderzoek helpen ons steeds weer ons beleid te toetsen en waar nodig aan te scherpen.”

Kopgroep bedrijven zet zich in voor groei culturele diversiteit in de top

0

Er zijn nog steeds veel te weinig mensen met een andere culturele achtergrond in topfuncties. Om meer kleur in de top te krijgen, is door een aantal maatschappelijke organisaties de Alliantie Culturele Diversiteit in de Top opgezet. Het afgelopen jaar hebben zij een kopgroep van 24 prominente bedrijven bereid gevonden om zich in te zetten voor meer leidinggevenden met een andere culturele achtergrond. Eén daarvan is het Havenbedrijf Rotterdam.

Bijeenkomst Culturele diversiteit in de top

Op de bijeenkomst ‘Culturele diversiteit in de top’ die de Sociaal-Economische Raad organiseert samen met de andere leden van de Alliantie, gaan vooraanstaande leden van het bedrijfsleven, rolmodellen en experts met elkaar in gesprek om meer talenten met een migrantenachtergrond in topposities te krijgen. Koningin Máxima en minister Van Engelshoven (Onderwijs, Cultuur en Wetenschap) en staatssecretaris Van Ark (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) zijn aanwezig.

Het aandeel hoog opgeleide migranten neemt toe, maar de doorstroom naar de topfuncties blijft achter. Beschikbare onderzoeken tonen zelden een hoger aandeel dan gemiddeld twee procent leidinggevenden met een andere culturele achtergrond. Dat is een gemiste kans, benadrukt de Alliantie Culturele Diversiteit in de Top. Topfuncties moeten een betere afspiegeling van de arbeidsmarkt worden. Op die manier wordt talent beter benut, vernieuwing en creativiteit gestimuleerd en sociale cohesie vergroot.

SER-voorzitter Mariëtte Hamer: “Meer diversiteit in de top geeft vertrouwen dat ook nieuwe talenten hun weg naar de top kunnen vinden. We streven naar een samenleving waar iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt. Dankzij de toezegging van deze koploperbedrijven zetten we een flinke stap vooruit.”

Kopgroep onderneemt actie

De bedrijven in de kopgroep erkennen de meerwaarde van meer culturele diversiteit en beseffen dat er doelgericht beleid nodig is om dit bereiken. Ze werken als koploper mee door onder meer ambassadeurs in te zetten, netwerkbijeenkomsten te organiseren en vacatures en kandidaten voor leidinggevende posities aan te dragen. Een aantal bedrijven formuleert doelstellingen over het aandeel topmanagers met een andere culturele achtergrond. Ook zetten bedrijven talentontwikkelingsprogramma’s op om te zorgen dat talent beter kan doorstromen.

Wie zitten er in de Alliantie en wie is koploper?

De Alliantie bestaat uit initiatiefnemer Kenan Yildirim en organisaties die zich inzetten voor meer divers talent in topfuncties. De organisaties Talent naar de Top, Diversiteit in Bedrijf, Agora Network, NL2025, Etnische Zaken Vrouw Nederland, The Other Network en de SER trekken hierin gezamenlijk op. Lees meer over de Alliantie en de koploperbedrijven op de website www.culturelediversiteitindetop.nl.

Voorbereiding SER-advies

De opbrengst uit de bijeenkomst wordt ook gebruikt voor de voorbereiding van het SER-advies ‘Diversiteit in de top van het bedrijfsleven’ dat naar verwachting in de zomermaanden zal worden afgerond.

Havenbedrijf Rotterdam neemt Internet of Things platform in gebruik

0

Rotterdam, 31 januari 2019 – Het Havenbedrijf Rotterdam heeft een nieuw Internet of Things platform laten ontwikkelen. De eerste toepassing daarvan, op het gebied van hydro/meteo, is onlangs in gebruik genomen. Deze applicatie betekent een volgende stap in veiligheid en efficiëntie voor de Rotterdamse haven. Via een uitgebreid netwerk van sensoren levert het systeem accurate en actuele water- (hydro) en weergegevens (meteo) voor met name scheepsverkeersplanning en management.

De bouw van het IoT platform is een jaar geleden aangekondigd door de samenwerkende partners IBM, Cisco, Esri en Axians en nu, onder regie van het Havenbedrijf, opgeleverd. “Een mooie stap in de ontwikkeling van Rotterdam als ‘smartest port’”, aldus Ronald Paul, Chief Operating Officer van het Havenbedrijf. “Minstens even belangrijk is echter dat we dankzij het cloud platform en de gegenereerde real-time informatie over bijvoorbeeld infrastructuur, water- en weersomstandigheden, missie-kritische processen in de dienstverlening aan onze klanten verder kunnen verbeteren.”

Hyper-precise data

De generieke bouwblokken die nu zijn geïmplementeerd, bieden het Havenbedrijf Rotterdam een veilige en betrouwbare basis om in rap tempo te innoveren met toegang tot de nieuwste technologieën zoals edge computing, real-time analytics, artificial intelligence, hyper-precise data en blockchain. Dat is nodig ook, want het havengebied is nog altijd volop in ontwikkeling, waarbij bijvoorbeeld nieuwe fysieke infrastructuur een steeds groter digitaal aspect krijgt. Zo genereren sensoren die op en in kademuren, meerpalen, (water)wegen en verkeersborden zijn verwerkt, op continue basis meetgegevens en kunnen ze communiceren met andere autonome systemen. Daarmee wordt de basis gelegd om in de toekomst autonome scheepvaart te faciliteren in de Rotterdamse haven.

Eerste missie-kritische applicatie

De proof of the pudding van het IoT platform, vormde de oplevering van de hydro/meteo toepassing. Het is de eerste keer dat het generieke IoT platform wordt ingezet voor een missie-kritische applicatie. Vanzelfsprekend zijn hierbij de hoogste eisen gesteld op het gebied van beveiliging, betrouwbaarheid en standaardisatie. De toepassing is namelijk essentieel voor de beslisondersteuning bij de veilige en efficiënte afhandeling van de scheepvaart.

44 sensoren

Binnen het nu opgeleverde hydro/meteo-systeem worden data over waterstanden, stroming, zoutgehalte, windsnelheid, windrichting en zicht verkregen via een combinatie van 44 sensoren in de haven, vele voorspelmodellen, gegevens van Rijkswaterstaat en astronomische berekeningen. Daarmee draagt de applicatie bij aan het verminderen van wachttijden en optimalisatie van aanleg-, laad/los-, en vertrektijden. Dankzij de technologie kan bijvoorbeeld nauwkeuriger voorspeld worden wat, afhankelijk van het waterniveau, het beste tijdstip is om aan te meren en te vertrekken, onder garantie van een maximale lading.

1,2 miljoen 

Het Loodswezen, Rijkswaterstaat, DCMR en diverse afdelingen binnen het Havenbedrijf maken gebruik van het hydro/meteo-systeem. De verwachting is dat het aantal gebruikers verder zal toenemen. Door gebruik te maken van wereldwijde en open standaarden is het voor externe partijen nog nooit zo eenvoudig geweest om te koppelen met deze real-time data. Per dag verwerkt het platform nu al zo’n 1,2 miljoen datapunten voor modellen, systemen en gebruikers.

Nederlandse werkgevers vooral op zoek naar enthousiaste werknemers

0

‘Gemotiveerde’ en ‘enthousiaste’ werknemers worden vooral gevraagd op de Nederlandse arbeidsmarkt. Dit blijkt uit een onderzoek van internationale vacaturezoekmachine Adzuna over de vraag naar soft skills in vacatures. In totaal werden meer dan 5,5 miljoen vacatures in de database geanalyseerd door het bedrijf. Er bleken grote verschillen te zijn tussen de soft skills waar werkgevers naar zoeken in de zes landen die vergeleken werden.

Eigenschappen gerelateerd aan de attitude van de kandidaat zijn erg populair in de top drie van Nederlandse soft skills. Zo vraagt men in 20 procent van de vacatures om een ‘enthousiaste’ kandidaat. Vooral in de verkoop en de gezondheidszorg zijn werkgevers op zoek naar deze eigenschap. Op de tweede plaats staat ‘gemotiveerd’ als soft skill, hier wordt in 9 procent van de vacatures om gevraagd. Op de laatste plek in de Nederlandse top drie staat ‘resultaatgericht’. In 5 procent van de vacatures werd deze eigenschap benoemd. Deze soft skill is vooral populair bij werkgevers in de bouwsector, evenals in de IT-sector.

In 70% van de Nederlandse vacatures wordt om een of meerdere soft skills door werkgevers gevraagd. “Dit geeft aan dat de ervaring en diploma’s van kandidaten niet de enige belangrijke factoren voor werkgevers zijn,” stelt Thomas de Schuyter, country manager bij Adzuna. “Het betekent dat kandidaten het belang van soft skills niet moeten onderschatten tijdens het sollicitatieproces. Uitgelezen momenten om deze gevraagde soft skills te tonen, zijn tijdens een sollicitatiegesprek of in een motivatiebrief”.

In vergelijking met andere landen kennen Nederlandse werkgevers veel gewicht toe aan de mentaliteit van kandidaten. Dit geldt in mindere mate ook voor Duitsland, waar eigenschappen als ‘toegewijd’ (10 procent) en ‘gemotiveerd’ (9 procent) het meest gevraagd worden. In het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten wordt de nadruk juist gelegd op een algemene reeks aan managementvaardigheden. Zo wordt in beide landen in meer dan 25 procent van de vacatures gevraagd om organisatorische vaardigheden. Daarnaast zijn sociale vaardigheden erg belangrijk als men een baan zoekt in de Verenigde Staten.

Andere opmerkelijke verschillen tussen de zes landen kwamen naar voren in de mate waarin om specifieke soft skills gevraagd wordt. Zo is er in Nederland (3,2 procent), Frankrijk (1,7 procent) en Italië (0,3 procent) een relatief lage vraag naar creatieve medewerkers, terwijl deze in het Verenigd Koninkrijk (7,2 procent) veel vaker gezocht worden. Eenzelfde patroon is te zien bij ‘netwerken’, wat een zeer gewilde vaardigheid is in zowel de Verenigde Staten (12 procent) als het Verenigd Koninkrijk (9,8 procent). In landen als Frankrijk, Italië en Duitsland wordt er daarentegen vrijwel niet naar netwerkvaardigheden gevraagd.

“Voor werkzoekenden die in het buitenland aan de slag willen, weet dat de gevraagde soft skills vaak anders zijn dan in Nederland,” reageert De Schuyter. “Zo kun je bijvoorbeeld echt indruk maken op Italiaanse werkgevers met goede vaardigheden in tijdmanagement, terwijl dat in de andere landen veel minder vaak gevraagd wordt”.

MKB worstelt enorm met de AVG

0

MKB-ondernemers worstelen nog steeds enorm met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat zegt ondernemersorganisatie ONL, die signalen ontvangt dat veel kleine ondernemers niet weten hoe ze aan de privacyregelgeving moeten voldoen. Berichten over controles rondom AVG-verplichtingen en boetes zorgen voor groeiende bezorgdheid bij ondernemers. “Privacyregelgeving is ontzettend complex en veel kleine ondernemers hebben de impact van de AVG onderschat,” zegt ONL voorman Hans Biesheuvel. “Bij de totstandkoming van de AVG is niet aan deze ondernemers gedacht en die hebben nu een probleem”. Om de ondernemers hierin te ondersteunen komt ONL met een reeks korte praktische en gratis filmpjes. Hierin wordt simpel uitgelegd wat de AVG inhoudt, wat de verplichtingen zijn en hoe ondernemers kunnen voldoen aan de wetgeving.

Privacywetgeving is erg complex en gevuld met ingewikkelde begrippen. Dit zorgt er voor dat veel ondernemers niet weten wat ze concreet moeten doen. Het niet naleven van de regelgeving kan tot enorme boetes leiden. Om MKB-ondernemers handvatten te geven legt ONL in een videoreeks eenvoudig uit waar de AVG vandaan komt, wat de sleutelbegrippen zijn en worden praktische tips gegeven over het omgaan met persoonsgegevens en privacy.

Ondernemers blijven worstelen met de verplichtingen uit de AVG. Google en Facebook hebben al grote moeite om te voldoen, laat staan hoe lastig de nieuwsbrief van de bakker om de hoek of het klantenbestand van een meubelmaker zijn. We willen ondernemers helpen om met deze complexe verplichtingen om te gaan,” zegt  Hans Biesheuvel, van ONL voor Ondernemers. De gratis informatiefilmpjes zijn te vinden op https://www.youtube.com/watch?v=06Uen0qoOCc&t=357

Hans Kortekaas, directeur AVG Management vindt het belangrijk dat organisaties die nog kampen met een gebrek aan kennis over deze wet zich alsnog op deze privacy en cyber security problematiek praktisch kunnen voorbereiden. AVG Management heeft daarom met ONL besloten om op een simpele manier via deze videoreeks aan te geven wat de AVG precies inhoudt, wat het betekent en wat er vervolgens moet gebeuren om veilig en verantwoord om te gaan met persoonsgegevens.

Medewerkers belonen Visser & Visser met Beste Werkgevers Keurmerk

0

Afgelopen jaar stond Visser & Visser in het teken van de medewerker. Dat kreeg op vele manieren vorm binnen het accountantskantoor. In dit jaar zijn de culturele waarden van de organisatie vastgesteld door de medewerkers zelf, werd een fantastische personeelsdag georganiseerd op Forteiland IJmuiden en ontving Visser & Visser het Beste Werkgevers Keurmerk 2018/2019 dankzij de beoordeling van hun eigen medewerkers.

Tevreden medewerkers

Het ontvangen van het Beste Werkgevers Keurmerk is iets om trots op te zijn. Dat zegt iets over de cultuur bij Visser & Visser. Organisaties met een Beste Werkgevers keurmerk worden door hun medewerkers hoger beoordeeld dan hun branchegenoten op goed werkgeverschap. Dat betekent goed voor je medewerkers zorgen en ze serieus nemen. Het resultaat? Tevreden, bevlogen én betrokken medewerkers. En daar profiteert uiteindelijk de klant van!

Trotspunten

Het medewerkersonderzoek brengt de trotspunten van Visser & Visser aan het licht. Medewerkers zijn trots op het contact met directe collega’s en de waardering die er is voor medewerkers. “Onze organisatie is zeer attent. Er staat regelmatig een leuke of lekkere verrassing klaar. Een kaartje of schouderklopje; het is onderdeel van onze cultuur”, Sander van Zalingen, medewerker Finance & Control. Trots zijn medewerkers ook op de culturele waarden die centraal staan in de organisatie en de mogelijkheden die Visser & Visser biedt om jezelf te ontwikkelen. “Wij zijn een organisatie die nadrukkelijk de ruimte geeft om jezelf optimaal te ontwikkelen. Verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie. Met deze combi geeft Visser & Visser de werknemers de ‘limit’ van presteren feitelijk in eigen hand!”, Johan Bremmer, Belastingadviseur.

Culturele waarden

De cultuur van Visser & Visser is omschreven in zes belangrijke waarden. We zullen er bij Visser & Visser altijd voor zorgen dat we professioneel en behulpzaam zijn. We denken en werken oplossingsgericht en innovatief en we zijn gemotiveerd om het beste uit ons talent en onze expertise te halen. Daarbij zullen zorgen we er altijd voor dat we onze opdrachtgevers menselijk benaderen, want samenwerken gaat altijd over mensen. Dát is de cultuur die je bij Visser & Visser kunt verwachten en dát is de manier waarop we werken: samen!

Op maandagochtend 28 januari werden onze collega’s in Barendrecht verrast met heerlijk vers gezet kopje koffie. Een bijzondere felicitatie van Effectory aan de medewerkers van Visser & Visser.