Spraakmakende ontwikkelingen binnen HJ Media Groep
HJ Media Groep maakt spraakmakende ontwikkelingen door. Eén daarvan is dat Hans Klaasse is toegetreden tot de directie. Samen met algemeen directeur Hendrik Jan van der Rhee legt hij uit wat zijn aandeel binnen het bedrijf is en welk koers HJ Media Groep vaart.
Als eerste vragen we Hans wat meer over zichzelf te vertellen en zijn rol binnen HJ Media Groep toe te lichten. “Ik heb heel lang in de consultancy en accountancy gewerkt, waaronder als partner bij Deloitte. Op dit moment ben ik nog steeds actief betrokken binnen deze branche als adviseur en zo heb ik het bedrijf HJ Media Groep leren kennen. Een ambitieuze organisatie met interessante activiteiten waar ik graag onderdeel van wil zijn. Het type bedrijf is een soort oude liefde van me, als middelbaar scholier werkte ik graag bij mijn oom in de drukkerij en boekbinderij. Misschien komt daar mijn liefde voor boeken en bladen vandaan. Bovendien houd ik van schrijven, bijvoorbeeld het schrijven van blogs en columns.”
Tegen het licht houden
Hans geeft aan zich te richten op strategie en organisatie binnen HJ Media Groep. “Binnen de consultancy heb je veel te maken met deze factoren. Wil je je blijven ontwikkelen dan zijn daar veranderingen voor nodig. De wereld van dienstverlening verandert snel en dat betekent dat je als bedrijf mee moet veranderen. Het is dan goed om regelmatig je organisatie tegen het licht te houden. Naar voren kwam dat HJ Media Groep een unieke dienst levert die mede door de snelle groei en door de vele disciplines van het bedrijf onderbelicht was: Smart Media. Binnen de dienstverlening van bedrijven als HJ Media Groep zie je dat met name adviseren over marktstrategie steeds belangrijker wordt. Dat vraagt ook om aanpassing van de organisatie, die moet je rondom de klant heen bouwen. Daarnaast vraagt Smart Media om dataverrijking. Ook dat is iets waar wij ons op richten.”
Wij durven het aan
Smart Media is het unieke en hightech innovatieve product van HJ Media Groep, waarmee het mogelijk is reclame-uitingen te personaliseren en meetbaar te maken. Hendrik Jan stond aan de wieg van deze ontwikkeling binnen HJ Media Groep. “Wij hebben verschillende geavanceerde tools ontwikkeld, waarmee onze opdrachtgevers doelgericht kunnen inspelen op de interesses en de behoeften van de ontvanger. Dat is uniek. Er is geen bedrijf in Nederland die dat op deze wijze kan. Bovendien is de uitkomst nauwkeurig te meten en direct te herleiden. Wij durven het aan om marketing en reclame meetbaar te maken.” Hans vervolgt: “Wij maken marketing interessant zonder interessant te doen. We zijn een heel normaal bedrijf in Ridderkerk waar iedereen welkom is.”
Strategisch communicatiebureau
Maar wat voor soort bedrijf is HJ Media Groep nu eigenlijk? Hendrik Jan: “Wij zijn een strategisch communicatiebureau dat zich bezighoudt met storytelling. Simpel gezegd; wij vertellen het verhaal van onze opdrachtgevers waarbij we de klant of ontvanger centraal zetten. Smart Media rust op de drie pijlers Smart Design, Smart Online en Smart Con- tent. Of het nu gaat om marketing, online, print, video of beeld. Het gaat bij ons om de persoonlijke boodschap.” Daarvoor moeten bedrijven echter wel eerst weten welk verhaal of welke boodschap ze willen vertellen, stelt Hans. “Wij helpen onze klanten te bepalen wat de juiste marktstrategie is en hun doelen te realiseren. We onderzoeken de behoefte van de klant en welke reclame- en mediakanalen daar het beste bij passen. Wie wil je zijn en wat wil je uitstralen. Elke stap wordt gezet met een bepaalde gedachte en op slimme wijze uitgevoerd door onze specialisten.”
Alles uit handen nemen
Daarmee komen we op de mensen die bij HJ Media Groep werken. Er verschijnt een grote glimlach bij de heren. “We werken met een jong en creatief team. Rond de klant staan mensen die de klant door en door kennen vanuit zijn/of haar deskundigheid. Een persoonlijke binding met de klant is voor ons belangrijk. Als je weet wat er speelt binnen een bedrijf en als je je afvraagt wat de klant nodig heeft, kun je beter adviseren. Het gebeurt geregeld dat wij zelf met ideeën komen en dat wordt gewaardeerd,” vertelt Hendrik Jan. Hans haakt hierop in. “Toen ik voor het eerst het pand van HJ Media Groep binnenkwam zag ik het al: hier leeft het. Deze mensen willen gepassioneerd met de klant bezig zijn. Met de disciplines die hierbij horen willen wij graag fungeren als strategische partner van onze klanten. Door een partnership aan te gaan kunnen we optimaal adviseren en alles uit handen nemen, van het bedenken van mooie campagnes tot aan de realisatie.”
Nieuwe website
De spiegel die HJ Media Groep haar klanten graag voorhoudt, heeft ze zichzelf dus ook onlangs voorgehouden en dat heeft veel duidelijkheid geschept over de dienstverlening. En daar hoort een nieuwe website bij. Hendrik Jan: “Onze nieuwe website is vernieuwend en persoonlijker dan de vorige. Bezoekers leren de mensen die er werken en het bedrijf beter kennen. Het ontstaan van onze website dient tevens als een prachtig voorbeeld voor onze klanten. Het is een creatief proces geweest dat volledig in handen lag van onze medewerkers. Binnen de gestelde kaders zagen we verrassende dingen voorbijkomen waar we zelf niet aan gedacht hadden. Zo werd er een beeldmerk in de vorm van een bezier ontworpen die de verbinding tussen onze pijlers Smart Media, Smart Design, Smart Online en Smart Content weergeven. Samen vormen ze het DNA van HJ Media Groep.” Door medewerkers ruimte te geven, belemmer je ze niet in hun creativiteit en creëer je een winning team. Zo kun je de verwachting van de klant overstijgen en dat is precies wat wij elke keer weer willen bereiken.”
Op zoek naar een strategische marketing partner en persoonlijke, unieke en meetbare communicatie? Het commerciële team staat graag voor u klaar om te kijken wat ze voor u kan betekenen.