Overig

Apollo Hotel Papendrecht: Vernieuwd en verbeterd

1060

De uitstekende service is gebleven, maar verder doet het volledig vernieuwde Apollo Hotel Papendrecht weinig meer denken aan voorheen. En dat is precies de bedoeling, want innovatie en ontwikkeling zijn onlosmakelijk verbonden met de dynamische hotelbranche. En daarin loopt Apollo Hotel Papendrecht maar al te graag voorop. Volgens Femke Kanters, Sales Executive en Marco van der Aa, General Manager, zijn de faciliteiten voor de gasten ongeëvenaard. “Niets is te gek, ‘nee’ verkopen wij niet.”

In november 2010 startten de bouwwerkzaamheden en stukje bij beetje kreeg het nieuwe uiterlijk van Apollo Hotel Papendrecht steeds meer vorm. Er werd een volledig nieuwe vleugel gerealiseerd naast de oude locatie en de bestaande kamers ondergingen een flinke renovatie. “We hebben onze gasten nu veel meer te bieden. Ons restaurant is een stuk groter geworden, we beschikken over twaalf state-of-the art vergaderzalen voor kleine en grote gezelschappen en het aantal kamers en suites is gegroeid van 76 naar 87,” somt Van der Aa op. “We hebben de beschikking over een fantastisch pand, met een moderne en toch ook huiselijke sfeer. Want dat is waar het hotel voor staat. Onze patio met dakterras is daar een goed voorbeeld van. Het vormt een knusse, bijzondere locatie om bijvoorbeeld een bedrijfsbarbecue of bijeenkomst te houden. Eveneens is er een lobby-lounge met open haard, een ontvangstlobby met espressomachines en allerlei andere voorzieningen voor een warm onthaal van gasten en overal de beschikking over snel, draadloos internet. Bovendien beschikken wij over een eigen parkeergarage en is er daarnaast voldoende parkeercapaciteit in de buurt.” Het credo van de Apollo-groep luidt: ‘True Spirit of Local Hospitality’. “Niets is te gek, ‘nee’ verkopen wij niet. Ons hotel is ook onderscheidend door de mensen die er werken. Iedereen doet er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Een bed, badkamer en televisie heeft elk hotel te bieden, maar wij hechten daarnaast veel waarde aan een persoonlijke, warme benadering. Vanwege de kleinschaligheid leren we onze gasten echt kennen. Hier is niemand een nummer,” aldus Kanters. Van der Aa vult aan: “Er wordt op alle niveaus ook veel geïnvesteerd in personeelstrainingen. Dit varieert van gasttevredenheidstrainingen tot online wijncursussen. Op de werkvloer heerst een professionele, plezierige sfeer. Men heeft de kennis en kunde om gasten compleet te ontzorgen.”

Receptenboek
Ook voor de inwendige mens wordt gezorgd. Het restaurant Chef’s! Food & Drinks is een combinatie van beleving door middel van de open keuken en de gezellige bar tot culinair genieten in het sfeervolle restaurant met knusse lounge en open haard. Van der Aa: “Het restaurant werkt niet met een klassieke menukaart, maar met een receptenboek. Gasten lezen dus hoe een gerecht wordt klaargemaakt en hebben de mogelijkheid na het diner recepten mee te nemen om het thuis na te kunnen maken. En door de open keuken behoort een extra toelichting van de chef-kok indien gewenst natuurlijk ook tot de mogelijkheden. De interactie tussen de keukenbrigade en de gasten krijgt nog een extra dimensie doordat iedere gast zijn of haar succesrecept kan indienen. De beste recepten worden daadwerkelijk opgenomen in ons receptenboek. Het is toch ontzettend leuk wanneer jouw favoriete gerecht door al onze hotelgasten kan worden besteld?” Kanters en Van der Aa zijn ervan overtuigd dat het originele concept aanslaat. “Apollo Hotel Papendrecht is op dit gebied de voorloper. Wij draaien de pilot en als deze succesvol wordt geëvalueerd, zal het receptenboek ook in andere Apollo Hotels worden geïntroduceerd.”

Appartementen
Iets wat eveneens vrij uniek is, is het feit dat naast de nieuwbouw en renovatie van Apollo Hotel Papendrecht ook 30 appartementen worden gerealiseerd, waarvan er zes eigendom worden van het hotel. Van der Aa: “In deze regio zijn veel grote bedrijven gevestigd, die geregeld medewerkers uit het buitenland laten overkomen. Wij kunnen die gasten de keuze bieden of ze in het hotel willen verblijven of in een appartement. Verblijf in een appartement neemt de verplichting weg om elke avond uit eten te gaan en zorgt voor een nog huiselijker gevoel. Dat kan bij een verblijf van weken of maanden fijn zijn. De appartementen zijn ruim opgezet en van alle gemakken voorzien.” Naast de zakelijke markt richt Apollo Hotel Papendrecht zich ook steeds meer op de leisurebranche. “Papendrecht is niet de eerste plaats waar je aan denkt voor een weekendje weg, maar de omgeving heeft veel moois te bieden. Fietsen wint nog steeds aan populariteit en sportievelingen zitten zo in de Alblasserwaard. Kinderdijk en omgeving is hét Hollandse landschap bij uitstek en zeker de moeite van een fietstocht waard. De Biesbosch, de Dordste binnenstad en met de Waterbus naar Rotterdam zijn andere populaire trekpleisters die we de komende tijd meer onder de aandacht zullen brengen.” Maar eerst is het op 12 juni tijd voor de officiële opening. Kanters: “Dan vindt de lancering van de Apollo 8 plaats, tegelijkertijd met onze traditioneel drukbezochte haringparty. Voor veel ondernemers is dit inmiddels een bekend netwerkevenement. Burgemeester De Bruin, Daan van der Vorm van Vorm Bouw en de directie van Apollo Hotels & Resorts zullen de officiële openingshandeling verrichten. Op 16 juni is het vervolgens de beurt aan lokalen om een kijkje te nemen in het hotel. Ik hoop en verwacht dat iedereen onder de indruk is van het totaalplaatje. Daar mag Papendrecht best trots op zijn.”