Overig

Clear Channel Hillenaar Buitenreclame communiceert 24/7

814

Een hoge attentiewaarde, veel creatieve mogelijkheden, talloze locaties en relatief goedkoop; het zijn zomaar enkele voordelen van buitenreclame. Clear Channel Hillenaar is een grote speler op die markt. In zo’n 300 Nederlandse gemeenten verzorgen zij de reclame-uitingen in hun Abri’s, Reclamemasten en Billboards. Clear Channel Hillenaar staat voor kwaliteit met persoonlijke betrokkenheid. “Wij bieden niet alleen pakketten, alle panelen kunnen selectief worden ingekocht. Daarmee zijn we interessant voor iedereen; van multinationals tot aan kleine zelfstandigen,” legt Accountmanager Jessica Groeneveld uit.

In parkeergarages, op luchthavens, langs de snelweg of in drukbezochte winkelgebieden: Clear Channel Hillenaar is overal vertegenwoordigd. Ook in Zuid-Holland Zuid. “Het meest in het oog springend zijn dan waarschijnlijk het grote Reclamevak van 13 bij 7 meter langs de A20, tussen knooppunt Kleinpolderplein en de afslag Spaanse Polder, en de hoge Reclamemast met verlichte reclamevakken langs de A16, vlakbij de Van Brienenoordbrug en de afslag Centrum. Daar bereik je dagelijks ontzettend veel reizigers mee.” Ook in gemeenten als Alblasserdam, Papendrecht, Dordrecht en Sliedrecht biedt Clear Channel Hillenaar de meest uiteenlopende locaties aan om te adverteren. En dat is echt voor iedereen weggelegd. “Klanten kunnen zelf kiezen waar hun posters worden geplaatst. Er is geen minimum afname, wie enkele weken één Abri wil huren is bij ons ook aan het juiste adres. Onze kracht is het bieden van maatwerk. In samenspraak met de klant zoeken wij steeds opnieuw naar de meest efficiënte reclamecampagne. Wij houden niet van vluchtig contact, maar zetten in op een intensieve en langdurige samenwerking. Dat doen we onder meer door het organiseren van klantevents en door veel waarde te hechten aan aftersales. Wanneer een organisatie weinig respons lijkt te krijgen op een campagne, onderzoeken we waar dat aan ligt. Misschien adverteerde diegene net in de verkeerde week of niet op de perfecte locatie. In sommige gevallen bieden we de klant dan een gratis verlenging aan.”

Niet opdringerig, wel aanwezig
Veel vaker blijkt de inzet van buitenreclame een schot in de roos. Afgelopen kwartaal bleek uit het Buitenreclame Onderzoek dat de Abriformaten van Clear Channel Hillenaar het hoogste bereik en de hoogste contactfrequentie genereren. De onderzoeksresultaten benadrukken tevens de kracht en het onderscheidend vermogen van buitenreclame door het meten van het aantal oogcontacten naar deze reclame-uitingen. “Buitenreclame wordt niet als opdringerig ervaren, maar is toch zeer nadrukkelijk aanwezig.” Groeneveld merkt dat steeds meer organisaties de voordelen van out-of-home media onderkennen. “Zelfs zorginstellingen, behorend tot de wat conservatievere markt, maken er meer en meer gebruik van. Buitenreclame is bijvoorbeeld een heel efficiënt middel voor wervingscampagnes. Dat merken zij nu ook. Het leukste aspect van mijn werk is om te merken dat klanten echt iets aan hun campagne hebben gehad. Dat kan een makelaar zijn die dankzij de inzet van buitenreclame in korte tijd enkele appartementen verkoopt, maar ook een opticien die een leuke actie onder de aandacht heeft gebracht in onze Abri’s en daarna zijn klandizie flink ziet toenemen.” Clear Channel Hillenaar is als vooruitstrevend bedrijf ook nog altijd groeiende op de Nederlandse markt. In 2011 werden de buitenreclameobjecten van Brouwer&Partners overgenomen. Dat zorgde voor een instant toename van het portfolio. “Regionale selectiviteit is voor ons nog belangrijker geworden. We werken met acht nationale Accountmanagers en acht regionale Accountmanagers, die allen hun eigen werkgebied hebben. De kleinere gebieden rondom de grote steden zijn plekken waar wij hoog op inzetten.”

Scholen en universiteiten
Buitenreclame en buitengebieden vormen een belangrijke, grote pijler binnen de organisatie, maar er is meer. Als jongerenspecialist is Clear Channel Hillenaar namelijk ook een grote speler in de indoorbranche. “Op middelbare scholen, hogescholen en universiteiten bieden wij affichepanelen in verschillende formaten. Meestal hangen twee van onze panelen met binnenreclame naast een prikbord waarop de school haar roosters en toets-uitslagen publiceert. De boodschap wordt dus zeker gezien. Binnenreclame kan worden geoptimaliseerd met behulp van folderactiviteit en biedt veel creatieve mogelijkheden.

Spectaculars
Spectaculars doen het ook altijd goed. Dat zijn reclame-uitingen met een extraatje of een interactief karakter. War Child adverteerde bijvoorbeeld met een poster met daarop de tekst: ‘Ja, ik help mee de oorlog uit een kind te halen’. Daarnaast hingen waterdichte stiften, waarmee voorbijgangers hun handtekening konden zetten als steunbetuiging.” Binnen de dynamische branche van de buiten- en binnenreclame ziet Clear Channel Hillenaar nog voldoende uitdagingen en mogelijkheden. Eén van de wensen is om nog bekender te worden. “In de regio Haaglanden staat Clear Channel Hillenaar bijvoorbeeld echt op de kaart. De mindset om ons te bellen als het gaat om reclame-uitingen is in dat gebied al heel erg aanwezig. Dat willen we in de Drechtsteden ook bereiken!”

Nieuwsgierig naar wat Clear Channel Hillenaar voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact op met Jessica Groeneveld via 06-19 15 05 80 of jessica@clearchannel.nl of neem een kijkje op www.clearchannel.nl