Overig

Creatieve initiatieven en nieuwe ontwikkelingen bij Breeman

1392

Net als vele bedrijven heeft ook BMW en MINI dealer Breeman te maken met de coronacrisis. Voor het 112-jarige familiebedrijf echter geen reden om bij de pakken neer te zitten. Integendeel. Directeur Aart Jan Witvliet en marketingmanager Michael Braak beschrijven hoe het bedrijf in no time omschakelde naar coronaproof showrooms en werkplaatsen. Verder vertellen ze over hun creatieve initiatieven en nieuwe ontwikkelingen.

We vragen de heren hoe Breeman de veiligheid van de bezoekers heeft bevorderd. Witvliet antwoordt: “Ter bescherming tegen het coronavirus hebben we diverse maatregelen genomen. Bij binnenkomst in de showrooms kunnen klanten hun handen desinfecteren en via stickers en posters wordt de bezoekers gevraagd om anderhalve meter afstand te houden. Verder zijn ter bevordering van de veiligheid schermen geplaatst.” Braak voegt daaraan toe dat er tevens aan de bezoekers aan de werkplaats is gedacht. Daarbij wordt geen enkel risico genomen. “We desinfecteren de deurklinken van de auto, plaatsen hoezen om het stuur en stoppen sleutels in een plastic zakje. Omdat we deze maatregelen ook graag aan onze klanten willen communiceren hebben we dit via een filmpje kenbaar gemaakt. Hier wordt positief op gereageerd.

EÉN OP ÉÉN BIJ BREEMAN

Echter is dit nog niet alles. Breeman gaat namelijk nog een paar stappen verder. Bijvoorbeeld met: ‘één op één bij Breeman’. Witvliet legt uit wat dit inhoudt. “Met ‘één op één bij Breeman’ is er de mogelijkheid voor klantenbezoek in de avonduren. De bezoeker krijgt exclusieve aandacht van de verkoper en de veiligheid is op die manier eveneens gewaarborgd. In een tijdslot van een uur is het mogelijk om op een veilige en verantwoordelijke manier zaken te doen. Via een reservering op de website kan men een afspraak inplannen van maandag t/m donderdag van 18.30 uur t/m 21.30 uur.” Witvliet geeft aan dat het initiatief enorm gewaardeerd wordt. “Omdat in deze tijd veel op afstand gebeurt, vindt een aantal mensen het juist fijn om persoonlijk contact te hebben. Bij auto’s gaat het voor velen ook om de beleving.”

ONLINE

Mensen die juist wel liever contact op afstand prefereren kunnen terecht bij de online salesafdeling. “Wij hebben alles in huis voor digitale verbindingen, van het samenstellen van de auto tot het offreren. Door middel van beeldbellen en via WhatsApp brengen we de auto’s toch dichtbij en is er direct contact met de verkoper,” aldus Braak. Hij vertelt dat Breeman de service ook gestart is omdat steeds meer klanten zich tegenwoordig op internet bevinden. “De mensen van onze online salesafdeling hebben een verkoopachtergrond en kunnen zich met hun kennis goed inleven in de klant en zo aan de klantenverwachting voldoen. Via een speciale chatservice kunnen klanten tevens direct hun vragen stellen. Door het verbreden en versnellen van onze diensten is het mooi wat we allemaal kunnen aanbieden. Dat de klant de keuze heeft en dat er toch altijd sprake is van persoonlijk contact.”

BETROKKENHEID

Die grote betrokkenheid van Breeman komt ook tot uiting op het maatschappelijke vlak. Zo stelde zij twee gloednieuwe elektrische MINI’s beschikbaar voor de Voedselbank, om zo ondanks de opgelegde maatregelen rondom het coronavirus de voedseldistributie mogelijk te maken. Braak: “Omdat vanwege de anderhalve meter samenleving de bijrijder van de vrachtauto’s geen plaats kan nemen in de cabine, zou de chauffeur alleen moeten laden en lossen met alle gevolgen van dien. Daarom hebben we de twee elektrische MINI’s aangeboden. Daar waren ze heel erg mee geholpen. Tevens hebben wij iemand uit de zorg aan vervoer kunnen helpen, voor wie het met late avonddiensten lastig reizen was.” Witvliet vervolgt: “Toewijding zit in de cultuur van ons bedrijf, als het maar oprecht en authentiek is. Ook voor deze coronatijd vonden we het belangrijk om een helpende hand toe te steken. Aan onder andere het Sophia Kinderziekenhuis, het Erasmus MC, het Ikazia Ziekenhuis en Alpe d’huzes. Maar ook sponsoren we Hockeyclub Rotterdam, Feyenoord en Sparta. We zijn een oer-Rotterdams bedrijf en willen daarom graag een bijdrage leveren aan onze mooie stad.”

VERTROUWEN IN DE TOEKOMST

Dat de medewerkers van Breeman niet stil hebben gezeten is duidelijk, dat geldt ook voor de fabrikant van de merken BMW en MINI. Volgens Witvliet vraagt juist deze tijd om flexibiliteit, innovatie en diversiteit. Factoren die hoog in het vaandel staan. “BMW en MINI gaan mee met de nieuwste technieken met de focus op veiligheid en duurzaamheid. Zo is de insteek om de komende jaren elektrisch en autonoom rijden verder te ontwikkelen. Alles is gericht op de toekomst. Met de i-Ready optie kunnen lease-rijders boetevrij overstappen naar een nieuwe elektrische BMW.” Een steeds grotere doelgroep kan bij ons terecht en daarom vinden we het van belang om ons steeds breder te oriënteren. Om in te spelen op de behoefte van de gebruiker, bijvoorbeeld met een autopas en deelauto’s. Het is de kracht van een organisatie om vooruit te lopen op de trends en deze ook te integreren in de dagelijkse processen. Het mooie is dat iedereen binnen Breeman dit omarmt en er voor wil gaan. Daarom kijken we ondanks deze lastige tijd nog steeds met vertrouwen naar de toekomst.”