Van kantoorartikelen naar kantoor- en projectinrichting
De Giessen Kantoorefficiency, gevestigd in Hardinxveld-Giessendam, transformeerde de afgelopen jaren van een kantoorartikelenhandel tot een fullservicepartner op het gebied van kantoorinrichting. Teamleider Jan Mudde vertelt over de visie en hoe ze samen met relaties bouwen aan het kantoor van nu en van de toekomst.
In de prachtige en ruime showroom annex het kantoor van De Giessen Kantoorefficiency, kijk je je ogen uit. Werkelijk alle denkbare kantoormeubilair, wanden, presentatiebeeldschermen en andere benodigdheden zijn gebruikt om het pand sfeervol in te richten. Teamleider Mudde vertelt: “Deze inrichting heeft een tweeledig doel: onze medewerkers een fijne werkplek bieden en tegelijkertijd relaties inspireren. Relaties kunnen zo meubilair en andere artikelen ‘in het echt’ bekijken en uitproberen waardoor ze een betere indruk krijgen.” Mudde vervolgt zijn verhaal met een toelichting op de transformatie die De Giessen heeft doorgemaakt: “De Giessen is 36 jaar geleden opgericht, van oorsprong actief in de kantoorvakhandel met een regionale focus. We maakten een mooie groei door maar merkten op een gegeven moment dat de behoefte van relaties begon te veranderen. Dit, in combinatie met onze eigen ambities voor de toekomst, heeft ervoor gezorgd dat we een nieuwe visie op het benutten van de kantooromgeving hebben ontwikkeld.”
Nieuwe visie gebaseerd op drie concepten
De Giessen hoopt mensen aan het denken te zetten zodat ze op een andere manier naar hun kantoor(omgeving) gaan kijken. Je brengt immers veel tijd op je werk door. Mudde: “Het wordt steeds belangrijker, vooral voor de nieuwe generaties en werkgevers die het lastig hebben om personeel te werven, dat een werkplek niet alleen functioneel is maar ook aangenaam en met ruimte voor sociale activiteiten. Onze nieuwe visie rust dan ook op drie concepten te weten:
1. Het flexibele kantoor; dit kantoor is zodanig ingericht dat er passende werkruimten zijn voor allerlei verschillende werkzaamheden. Daarnaast kun je eenvoudig veranderen, uitbreiden of krimpen door het verplaatsen van roomdividers en wandelementen. En ook plaats onafhankelijk werken door het efficiënt toepassen van ICT- en audiovisuele oplossingen.
2. Het gezonde kantoor; dit wordt vaak ingericht vanuit duurzaamheidsoogpunt en is tevens gericht op het welzijn van het personeel. Er zijn bijvoorbeeld bureaubladen van gerecycled hout of er wordt gekeken hoe bestaande meubelen op andere manier ingezet kunnen worden in plaats van alles vernieuwen. De inrichting voldoet aan de arbo-eisen. Medewerkers kunnen er bewegen en voelen zich er thuis.
3. Het kantoor als aantrekkelijke ontmoetingsplek; dit is een plek waar medewerkers en relaties elkaar weten te vinden voor een goed gesprek, samen kunnen werken aan een project of kunnen ontspannen tijdens een potje tafelvoetbal of darten.
Als je met een relatie een inrichtingstraject ingaat, wordt het overigens meestal een combinatie van de drie concepten.”
Van kop tot staart
Het team van De Giessen staat ondernemers en organisaties graag bij vanaf het begin van een verhuizing of vernieuwing. Of het nu gaat om de inrichting van een vergaderzaal of dat van een compleet nieuwbouwpand. “Door de juiste vragen te stellen en creatieve ideeën in te brengen, komen we tot het meest passende resultaat. In elk project spelen weer andere aspecten een rol. Komen er weinig bezoekers? Dan leggen we de focus minder op de receptie en meer op een werkcafé waar werk en ontspanning samenkomen,” vertelt Mudde. “We willen meedenken en helpen. Stoelen en tafels leveren kan, bij wijze van spreken, iedereen. We zijn er om opdrachtgevers te ontzorgen van -indien gewenst- begin tot het eind. Men kan ons dus ook inschakelen voor het schrijven van een plan van eisen of/en voor het bepalen van een logische inde- ling en routing. Onze mensen kunnen alles visualiseren door er ontwerpen van te maken. Waar onze expertise stopt, hebben we een ruim netwerk van externe partijen die we bij het project kunnen betrekken. Of het nu gaat om tuinaanleg of de stukadoor. En als alle beslissingen zijn genomen, stopt het niet. Desgewenst houden we ook de regie in de voortgang van het project. En zelfs daarna zorgen we dat alles netjes blijft en steeds gebruiksklaar door een stuk facilitaire ondersteuning.”
De Giessen Experience
Omdat niet iedereen zich van een tekening kan inbeelden hoe een ruimte er ‘in het echt’ uit komt te zien, heeft De Giessen een VR (virtual reality) ruimte. Mudde: “We nodigen onze relaties hier graag uit. Met een VR-bril kunnen ze ‘rondlopen’ in hun ontwerp. Dat is een compleet andere beleving dan op een stuk papier. Op deze manier kunnen ze ervaren hoe een ruimte of pand er daadwerkelijk uit komt te zien, hoe je dit kunt indelen, hoe het plafond en de vloerbekleding staat, de glazen wanden daadwerkelijk meer licht generen en of de kleur toch niet te fel is. Je kunt zelfs bukken om onder het bureau kijken. Op deze manier komt een ontwerp tot leven. Dit is ook een interessante fase om de betrokkenheid van de rest van de medewerkers mee te verhogen. Zij moeten er tenslotte in werken. Zo krijgt iedereen een goed beeld wat er is ontstaan op basis van de wensen en eisen en kan zich verheugen op de toekomstige en inspirerende werkomgeving.”
We bieden meer waarde door creativiteit, ervaring en verder mee te denken”
Zowel voor de fysieke als digitale werkplek!
U kunt bij De Giessen terecht voor de inrichting van het kantoor en de werkplek. De Giessen levert kantoor- & projectinrichting, audiovisuele oplossingen, kantoorartikelen en facilitaire ondersteuning. Voor het digitale deel van de werkplek kunt u bij partner Aspect ICT terecht (voorheen De Giessen Automatisering). Zij helpen u met de benutting van ICT in de breedste zin van het woord.
De Giessen Kantoorefficiency en Aspect ICT, voor een proactieve bijdrage aan een optimale bedrijfsvoering!