Leo van Wijngaarden is nog niet zo lang actief in de wereld van werving en selectie, maar toch heeft hij al naam weten te maken. Sinds november vorig jaar heeft hij zijn eigen bedrijf DOEN! Personeel.
Het is nog maar ruim twee jaar geleden dat Van Wijngaarden werkzaam was als makelaar in bedrijfsvastgoed. Hij besloot echter zijn carrière een wending te geven en startte een uitzendbureau met een kersverse compagnon. Na dik een jaar nam hij opnieuw een belangrijke beslissing en ging helemaal voor zichzelf beginnen met DOEN! Personeel. “Ik heb specifieke opvattingen over het vak en was er aan toe om dit in de praktijk waar te gaan maken. Je kunt niet overal goed in zijn en daarom ligt bij ons de nadruk op bemiddeling van technisch personeel op MBO en HBO niveau. Niet de gemakkelijkste markt op dit moment, maar onze doelstelling is helder: dé intermediair zijn op het gebied van techniek voor de Drechtsteden en de Alblasserwaard.” Inmiddels groeit het bureau gestaag en wordt er hard gewerkt om de zaak verder uit te bouwen en de broodnodige bekendheid te genereren. “Wij zijn niet van de loze kreten. Ik zie in de regio teveel bureaus waar dooddoeners hoogtij vieren. Natuurlijk, iedereen zegt voor kwaliteit te gaan en de juiste oplossing na te streven. En dat geloof ik ook nog, maar het gaat om meer. Mijn mening is dat het vooral draait om vakmanschap, om passie en het allerbelangrijkste: om vakkennis. Als bij ons een aanvraag binnenkomt, wil ik de HR-manager laten blijken dat ik weet waarover het gaat en precies weet wat de behoefte is. Wij pretenderen specialisten te zijn in het zoeken naar het beste technische personeel. Dat moet ons bestaansrecht zijn en daar doen we veel moeite voor, onze accountmanagers weten wat er zich afspeelt op de werkvloer.”
Lange termijn
DOEN! Personeel valt niet direct in de categorie uitzend- of detacheringbureau, maar profileert zich vooral als werving- en selectiebureau. Van Wijngaarden hierover: “De lange termijn telt en daarom zijn onze accountmanagers betrokken, deskundig en betrouwbaar. Naast de commerciële insteek staat het maatschappelijk belang voorop. We volgen nauwgezet de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt zoals het nieuwe werken, optimalisatie van de balans werk en privé en op het gebied van recruitment. En natuurlijk ook alle ontwikkelingen met social media die een steeds nadrukkelijker factor vormen. Bij ons geen wurgcontracten, maar een duurzame relatie met opdrachtgevers en de mensen die wij bemiddelen. Respect voor elkaar en zoeken naar de beste kandidaat op de juiste plek. Dat doen we gewoon.”