Overig

Gemeente Hoeksche Waard helpt kleine ondernemers digitale drempel over met digitaliseringspakket

946

Gemeente Hoeksche Waard

Vanuit het actieplan economische gevolgen coronacrisis lanceert gemeente Hoeksche Waard per 1 maart een nieuw initiatief. De gemeente gaat lokale ondernemers stimuleren om digitaal te ondernemen. Samen met lokale aanbieders is een pakket samengesteld om kleine mkb’ers/ zzp’ers op weg te helpen in de digitale wereld.

Het pakket bestaat uit een zestal producten, waaruit een ondernemer een product kan kiezen afhankelijk waar de behoefte ligt voor zijn of haar onderneming. De 6 producten zijn: een training sociale media voor beginners; een training sociale media voor gevorderden; een training voor het opzetten van een social media strategie; een training fotografie met je smartphone;  een onderzoek en adviesgesprek over de online zichtbaarheid van je bedrijf en het opzetten van een eenvoudige website via WordPress. 

Wethouder Paul Boogaard (Economie): “Door de coronamaatregelen zijn veel ondernemers genoodzaakt online hun producten en diensten aan te bieden. De ene ondernemer is daar wat verder mee dan de ander. Maar ook los van deze crisis is digitalisering iets waar je als ondernemer niet meer omheen kunt en waar kansen liggen. We zien dat een groep kleine mkb’ers nog een digitale drempel ervaren. Digitaliseren kost tijd en geld en dat hebben veel ondernemers nu juist niet. Met het digitaliseringspakket willen we ondernemers die hard geraakt zijn door de coronamaatregelen die drempel over helpen. Door digitaal beter zichtbaar, vindbaar en bereikbaar te zijn, kunnen mkb’ers hun naamsbekendheid, klandizie en omzet vergroten.”

Voorwaarden digitaliseringspakket

Op www.gemeentehw.nl/digitaliseringspakket staat informatie over het digitaliseringspakket, de voorwaarden en een aanvraagformulier. Het digitaliseringspakket is bedoeld voor ondernemers met maximaal 10 werknemers en zzp’ers, die door de coronacrisis verminderd fysiek klantcontact ervaren en hun onderneming willen digitaliseren om in contact te blijven met hun klanten.