Overig

Helmink Communicatie Groep: één van de betere telecombedrijven

653

Micha Helmink, directeur van de Helmink Communicatie Groep te Ridderkerk maakt een ontspannen indruk. Zijn bedrijf heeft inmiddels een stevige reputatie opgebouwd. Stil zitten is er echter niet bij, ontwikkelingen volgen elkaar snel op.

“ Wij zijn een full service telecombedrijf en werken vanuit twee business units. Het team Telecom Zakelijk adviseert, verkoopt, levert en verleent dagelijks service op mobiele telefonie abonnementen en toestellen. Het team van Managed- & IP Solutions houdt zich bezig met de verkoop, installatie en onderhoud van Hosted IP telefoniesystemen en spraak- en dataverbindingen,” zo zegt Helmink. “Alles wat wij leveren moet van toegevoegde waarde zijn voor het bedrijfsproces van onze klanten. Dagelijks werken wij dan ook aan het optimaliseren van onze dienstverlening. Dat bestaat niet alleen uit het leveren van producten diensten, onze toegevoegde waarde ligt ook in het feit dat wij er altijd zijn voor onze klanten. Wij zijn sterk in het leveren en onderhouden van vaste- en mobiele verbindingen met de daarbij bijbehorende hard- en software en ook in het optimaliseren van contractbeheer. Op deze manier leveren wij een positieve bijdrage aan het bedrijfsresultaat en het succes van onze klanten. Zo kunnen zij zich volledig focussen op hun primaire bedrijfsvoering.”

De Helmink Communicatie Groep is uitgegroeid tot één van de betere telecombedrijven. Dat wordt bevestigd door de vele awards die het bedrijf de afgelopen jaren in ontvangst mocht van onder meer KPN, Vodafone en T-Mobile. Helmink opereert voornamelijk in Zuid-West Nederland, gebieden die bekend staan om de maritieme activiteiten en de daaraan gekoppelde activiteiten op het gebied van transport en logistiek. Sectoren die letterlijk altijd in beweging zijn en die vragen om een hoge mate van flexibiliteit. “Wij zijn al jaren gewend om in deze sectoren te opereren en wij begrijpen als geen ander dat goed functionerende telecomvoorzieningen hier van groot belang zijn.” Andere sectoren waarin Helmink actief is, zijn bouw, zakelijke dienstverlening en de zorg. Helmink: “Binnen de zorgsector is telefonische bereikbaarheid in sommige gevallen letterlijk van levensbelang. Wij hebben dit dan ook centraal gesteld bij het samenstellen van onze portfolio voor deze sector. De systemen die wij leveren zijn standaard uitgevoerd met meervoudige redundantie en vormen de basis van onze dienstverlening. Met heldere service level agreements zijn wij in staat al onze opdrachtgevers in de zorg te voorzien van de hoogst haalbare up-time garanties voor zowel de verbindingen als voor de managed services die wij leveren en beheren.”

Sinds een aantal jaren levert de Helmink Communicatie Groep volledig geïntegreerde Hosted IP telefonie. Met meer dan 120 klantlocaties is deze oplossing uitgegroeid tot de meest gewenste oplossing van de huidige klantenkring. Vanaf dit jaar is het mobiele netwerk hieraan gekoppeld, waardoor Helmink één van de beste geïntegreerde vast-mobiel oplossingen kan leveren die verkrijgbaar is op de Nederlandse markt. Helmink hierover: “Een kwalitatief goede infrastructuur is tegenwoordig onontbeerlijk. Daarom leveren wij alleen kwalitatief hoogstaande verbindingen op zowel koper- als op glasvezelnetwerken. Daarnaast leveren wij gecertificeerde LAN en WAN netwerken. Alle door ons geleverde verbindingen monitoren wij 24 uur per dag in ons eigen Network Operations Center in Ridderkerk.” De ‘cloud’ is inmiddels een ingeburgerd begrip. Werkplekken, serveromgeving en/of back-up zijn overal beschikbaar vanuit de cloud. Het enige wat de klant nodig heeft is een laptop c.q. computer en een internetverbinding en hij kan volledig geïntegreerd, veilig en betrouwbaar werken. Helmink besluit: “Naast de standaard software leveren wij ook gespecialiseerde diensten zoals Mobile Device Management, Computer Telefonie Integratie en Callcenter werkplekken en beheerapplicaties. Voor een vaste prijs per maand per medewerker kunnen wij via de spreekwoordelijke ‘wolk’ werkplekken met zowel telefonie als datadiensten volledig gemanaged ontsluiten.”