Overig

Het creatieve marketing team van HJ Media Groep

810

Onder het motto: ‘wanneer je problemen weigert aan te pakken zullen ze uitgroeien tot een bal die je uiteindelijk verplettert’, hebben wij wat tips voor ondernemers. Creativiteit en marketing zijn de drivers van ons bedrijf. Daarom zetten wij voor u alle creativiteit in om de crisis te beslechten.

Wat kan je doen om de problemen vandaag nog aan te pakken? Wel, bedenk een strategie hoe je na de coronacrisis weer snel van start kunt gaan. Is dat moeilijk? Nee. Volg deze simpele stappen:

ANALYSE. Hoe ziet je markt eruit? Wat gebeurt er op het gebied van technologie en klantengedrag binnen jouw branche? Hoe kan je snel gebruik maken van het herstel? Maak stapsgewijze plannetjes die spontaan in je opkomen. Gewoon opschrijven en verder over nadenken. Denk met ons na over hoe je dat gaat communiceren.

DOELGROEP. Wie is je doelgroep? Hoe bereik je die? Waar liggen de pijnpunten? Kan ik een creatieve vinden om met mijn doelgroep in contact te komen? Een leuke brief, een klein geschenkje of een onverwachts bezoekje? Zullen wij een voorstel doen?

DOELSTELLINGEN. De doelstellingen die je wil bereiken op het gebied van ondernemen (winst, continuïteit, groei), marketing (marktaandeel, omzet) en communicatie (kennis, houding, gedrag). Wat wil je eigenlijk bereiken? Waarom doe je het allemaal? Wij zetten graag de marketingcampagne op.

BOODSCHAP. Wat bied je je doelgroep? Hoe sluit je aan op de uitdagingen van je doelgroep? Wat is je propositie? Hoe kan jij je onderscheiden van al die anderen? Als de vraag er weer is; waarom moet de klant dan speciaal bij jou komen kopen? Zullen wij iets bedenken om de aantrekkingskracht te vergroten?

MARKETINGMIX. Welke middelen wil je gaan inzetten en hoe? Welk effect verwacht je per communicatie- of marketingmiddel? Kijk, daar zijn wij goed in. Wij zetten interdisciplinair en cross-mediaal allerlei middelen in. Niet ingewikkeld maar wel effectief. Wij hebben verstand van cross-mediale communicatie.

STRATEGIE. Hier beschrijf je hoe je middelen samenwerken en ervoor zorgen dat je doelstellingen worden behaald. Het is dus eigenlijk de samenvatting van al je aandacht en inspanningen. Blijf dit meten en wees kritisch. Marktstrategie is ons vak.

PLANNING. Beschrijf actiepunten realistisch, actiegericht en meetbaar. Oftewel: SMART. Het heeft geen zin om te snel te veel te willen. Stap voor stap kom je uit de crisis. Als een Phoenix uit het stof herrezen. Herhaling van de boodschap is de beste reclame.

BUDGET. Met geld maak je geld. Hoe ga je je budget slim inzetten? In een tijd van verminderde budgetten is het slechtste wat je kunt doen ‘niets doen’! Wij zorgen er voor dat jouw bud-get goed wordt ingezet. Met creativiteit en efficiënt. Verbrand je marketingbudget niet. Wij schieten niet met hagel, maar met scherp.

EVALUATIE. Misschien wel het allerbelangrijkste. Evalueer op effect (zijn je doelstellingen gehaald), proces (hoe verliep het plan) en product (de kwaliteit van de ingezette middelen en deliverables). Heeft de samenwerking met HJ Media Groep u verder geholpen?