Overig

Het netwerkboek van Rob Tol geheel vernieuwd

548

De man die de kunst van het netwerken in onze regio op de kaart heeft gezet, heet Rob Tol.  Hij is bekend van Tol Marketing & Communicatie en De NetwerkAcademie. Eigenlijk wilde hij zijn bestseller Het Netwerk Boek uit 2008 met enkele aanpassingen laten herdrukken. Sinds die tijd bleek er zoveel veranderd te zijn dat hij besloot om het geheel te vernieuwen.

Op vrijdag 2 september 2016 vond de goedbezochte boekpresentatie van het vernieuwde netwerkboek plaats in de kelder van Rotterdamse boekhandel Donner, die tijdelijk huist in het gebouw van de ABN AMRO. De bezoekers zaten letterlijk in de voormalige kluisjesruimte. De nog aanwezige kluisjes stonden een piepklein stukje open. Heel toepasselijk, want tijdens de boekpresentatie, en vooral de inspiratiesessie Geven & Gunnen, zette Tol de kluis open naar netwerksucces.

“Om een beter beeld te krijgen, moet je het boek natuurlijk lezen. Ongeveer 10% van de mensen is een geboren netwerker, 10% heeft er geen aanleg voor en 80%  heeft netwerkcapaciteiten die verbeterd kunnen worden,” luidt de ervaring van Tol.

Het boek is geschreven voor de 80% die niet slecht bezig, maar beter zou kunnen netwerken. Een van de redenen van de nieuwe versie is de vlucht die sociale media heeft genomen. Niemand die resultaatgericht wil netwerken, kan het buiten beschouwing laten. Tol gelooft in de combinatie online met offline.

Het Netwerkboek staat vol Do’s & Don’ts rond netwerken, succesverhalen, oefeningen, tips voor personal branding, zakelijk netwerken en interviews met Wim van Sluis, Annemarie van Gaal, Aad Ouborg, Iris Brik en nog meer  bekenden uit het bedrijfsleven.

Het Netwerkboek, Rob B. Tol, verkrijgbaar via de (online)boekhandel en www.NetwerkAcademie.nl € 22, 50. Een must voor de zakelijke boekenkast.