Overig

Nemesys ICT & Telecom organiseert inloopsessies voor het MKB

600

Het nieuwe pand als ‘Experience Center’

Sinds de oprichting in 1989 is er bij Nemesys ICT & Telecom heel wat veranderd. Het bedrijf heeft zich ontwikkeld van telecomverkoper tot een volwaardige partner in ICT & telecom. De reden hiervoor is helder: ,,Als je blijft doen wat je altijd hebt gedaan, verandert het resultaat nooit,’’ zo luidt het motto van Rob de Zwart, Algemeen directeur van Nemesys. Niet voor niets staat het bedrijf synoniem voor ontwikkeling. Op 21 september jl. vond de officiële opening plaats van het nieuwe pand aan Aston Martinlaan 2 in Oud-Beijerland. Het pand ademt alles waar het Nemesys van vandaag de dag voor staat.

Ontwikkeling

,,Liepen we vroeger met de productcatalogus bij onze relaties naar binnen, tegenwoordig nemen we een blanco blocnote mee,’’ vertelt De Zwart. Er is de afgelopen jaren veel veranderd bij Nemesys. Eén van de belangrijkste ontwikkelingen is de verschuiving van telecomaanbieder naar een totaalpartner voor ICT & Telecom. De Zwart vertelt: ,,De markt verandert en wij kunnen natuurlijk niet achterblijven. De vraag naar een totale oplossing op het gebied van ICT en telecom neemt steeds meer toe. Door actief in te spelen op deze verandering  kunnen wij aan de vraag van onze klanten blijven voldoen.’’ De afgelopen jaren is de ICT tak binnen het bedrijf flink gegroeid, als gevolg van diverse overnames. In 2010 heeft de organisatie het zwaartepunt verlegd van telecom naar ICT.

Proactief meedenken

Proactief meedenken met de klant staat binnen het nieuwe Nemesys voorop. In plaats van een product georiënteerde werkwijze kenmerkt het bedrijf zich vandaag de dag door een klantgerichte aanpak. ,,Samen met onze relaties streven we voortdurend naar optimalisering van de communicatie infrastructuur, waarbij kwaliteit en cost of ownership centraal staan. Wij willen onze relaties toegang geven tot de ICT- en telecomoplossingen van morgen met behoud van de investeringen van vandaag,’’ zo luidt de missie van Nemesys. Het nieuwe pand als Experience Center sluit hier mooi bij aan.

Ervaren

,,De naam zegt het eigenlijk al,’’ stelt Carlo van Vliet, Consultant bij Nemesys. ,,Klanten kunnen in ons Experience Center zelf ervaren wat er allemaal mogelijk is op het gebied van ICT en telecom.’’  Het Experience Center is ingericht naar het voorbeeld van partner Microsoft. Van Vliet licht toe: ,, De werkwijze van Microsoft past binnen onze visie met betrekking tot een communicatie infrastructuur. De belangstelling voor Het Nieuwe Werken blijft groeien en er is behoefte aan steeds meer informatie over dit thema. In het Microsoft Experience Center kunnen klanten Het Nieuwe Werken zelf ervaren. Wij hebben het nieuwe pand op vergelijkbare wijze ingericht. Wij laten als bedrijf zien hoe wij werken. Wij stellen onze deuren open en we geven klanten direct toegang tot onze geavanceerde en innovatieve  ICT- en telecomoplossingen.’’

Het doel van het Experience Center is tweeledig. Het pand doet niet alleen dienst als interactieve showroom voor klanten, Nemesys ervaart nu ook zelf Het Nieuwe Werken. Hierdoor kan het bedrijf haar klanten op dit gebied maximaal adviseren. Van Vliet vertelt: ,,We ervaren nu zelf de voordelen van Het Nieuwe Werken en eventuele knelpunten kunnen we snel ondervangen. Door middel van volledige integratie van diverse communicatiemiddelen –ook wel Unified Communications genoemd-  hebben we altijd en overal inzicht in de aanwezigheid en beschikbaarheid van collega’s en wordt alle communicatie vanuit één centraal punt geregeld. Hierdoor kunnen we efficiënter samenwerken, eenvoudiger communiceren en hebben we sneller toegang tot informatie. We zijn niet langer tijd- en plaats afhankelijk. Het Nieuwe Werken geeft veel vrijheid. De  vrije en transparante aanpak verbetert onze interne communicatie en zorg voor een plezierige werksfeer. Ook dit is uiteindelijk weer in het voordeel van de klant.’’

Vormgeving

Het nieuwe pand is markant gelegen aan de kop van het bedrijventerrein De Hoogewerf. Qua vormgeving straalt het pand vooral openheid en transparantie uit. Men moet weten dat men bij Nemesys welkom is. Er is gebruik gemaakt van veel glas en de moderne bouwstijl past uitstekend bij een vooruitstrevend bedrijf als Nemesys.  Naast vormgeving speelde ook functionaliteit een belangrijke rol bij het ontwerpproces van het nieuwe pand. Het Experience Center vraagt om een modern kantoorconcept, waarbij laagdrempelige communicatie mogelijk is. De kantoortuin doet zijn herintrede en het pand is vrij indeelbaar. In het centrale hart van het gebouw is de directie van Nemesys gevestigd. Via een lange steektrap dwars door het gebouw heen is de ruimte verbonden met alle etages en dus voor iedereen even goed toegankelijk.

Gratis inloopsessies

Speciaal voor het MKB organiseert Nemesys gratis inloopsessies om Het Nieuwe Werken tastbaar  te maken. Ondernemers maken onder meer kennis met de gevolgen van Het Nieuwe Werken voor hun eigen bedrijf. Door middel van diverse praktijkcases worden bedrijven geïnformeerd over de ontwikkelingen, mogelijkheden en de voor- en nadelen. Nemesys deelt tijdens de inloopsessies natuurlijk haar eigen ervaringen. Wat zijn de do’s en dont’s van Het Nieuwe Werken en welke middelen zijn nodig voor een communicatie infrastructuur? Natuurlijk krijgen deelnemers een persoonlijke rondleiding door het Experience Center en bieden de inloopsessies voldoende ruimte voor vragen of het bespreken van bedrijfsspecifieke situaties.

De inloopsessies voor het MKB zijn bedoeld voor directieleden, ICT-managers, projectleiders, HRM-medewerkers en facilitaire medewerkers die zich oriënteren en/of betrokken zijn bij Het Nieuwe Werken binnen hun bedrijf. De sessies vinden plaats op de donderdag en vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur.  Voor exacte data en aanmelding kunnen bedrijven terecht op de website van Nemesys.