Een man met een coöperatief hart, een verbinder en thuis in de regio Barendrecht, Ridderkerk, Rhoon en Heerjansdam.
Je bent onlangs gestart als directievoorzitter van Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde. Waarom juist deze bank?
“Ik ben een geboren en getogen Dordtenaar, maar woon inmiddels zestien jaar met mijn gezin in Barendrecht. Ik ken de ‘mores’, de regels en gebruiken in dit gebied en weet hoe mensen denken. Hiervoor heb ik met veel plezier bij Rabobank Den Haag gewerkt, een grote bank terwijl Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde, met ruim honderddertig medewerkers, een middelgrote bank is. Heel anders en geworteld in de samenleving. Den Haag is een wat meer politieke omgeving, terwijl de mensen hier meer van de actie zijn: handen uit de mouwen en doe maar gewoon. Dat past bij mij, zo zit ik zelf ook in elkaar. Na zes jaar Den Haag kreeg ik de kans om directievoorzitter te worden in mijn vertrouwde omgeving. Ondanks dat ik hier nog maar net bezig ben, is dat goed te merken. Op het schoolplein, bij de hockeyclub, in de kerk, overal zie ik bekenden van de bank. Beter kan haast niet. Noem het een droom, mijn nieuwe baan voelt als thuiskomen.”
Waar krijg je buiten het werk om energie van?
“Als echte familieman denk ik dan als eerste aan mijn gezin. Mijn vrouw Liese en ik hebben drie kinderen die alle drie in Barendrecht naar school gaan. Energie krijg ik ook van reizen. We proberen eens in de twee jaar met het hele gezin een verre reis te maken. Zo zijn we al in Azië en de VS geweest. Ik hou van hard werken, maar ook van genieten. Het gaat om de juiste balans. Ik stop niet alleen veel passie in mijn werk, maar haal daar ook veel energie uit. Ik heb een veeleisende baan en merk dat ik het soms nodig heb om mijn hoofd leeg te maken. Dan vind ik het heerlijk om te gaan hardlopen, liefst een paar keer in de week!”
Waar ga je mee aan de slag in je nieuwe functie?
“Ik kijk ernaar uit om samen met mijn mededirectieleden en de medewerkers verder te bouwen aan onze mooie lokale bank. We willen aan onze klanten meer laten zien en laten merken dat wij ervoor ze zijn. Daarnaast wil ik de aangekondigde veranderingen voor de medewerkers binnen de bank op een Rabo-waardige manier aanpakken.
Wat wil je bereiken bij klanten?
“Wij zijn een bank voor particulieren en bedrijven die bekend is met de regio. We willen onze klanten zo snel en zo efficiënt mogelijk bedienen en toegevoegde waarde bieden waar het nodig is. Dat moeten we in de puntjes verzorgen. Zo bestaat onze dienstverlening aan ondernemers onder andere uit financieel regisseurschap. Als financieel regisseur helpen wij ondernemers zoeken naar een financiële oplossing. Dat betekent niet dat wij altijd zelf de lening verstrekken, maar wel dat wij de klant helpen om die financiering te vinden. Bijvoorbeeld via leasing, crowdfunding, een investeringsfonds of via overheidsregelingen. En voor onze particuliere klanten laten we onze toegevoegde waarde onder andere zien door elke vrijdagmiddag een Inloopspreekuur Wonen te organiseren. Klanten, maar ook niet-klanten kunnen zonder afspraak binnenlopen om een vrijblijvend oriëntatiegesprek te hebben met een van onze financieel adviseurs. Zo helpen wij hun droom(woning) te realiseren.