Home Blog Page 146

Boskalis tekent meerjarencontract voor subsea services in Midden-Oosten

0

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft een meerjarenovereenkomst getekend voor het leveren van subsea services in het Midden-Oosten. De basiswaarde van het driejarige contract bedraagt USD 40 miljoen, met een optie om te verlengen. 

Onder de voorwaarden van het contract levert Boskalis een breed scala aan subsea-diensten, waaronder (IRM) integriteitscontroles van offshore platforms en tripods, inspecties van wellhead jackets, integriteitscontroles en inspecties van pijpleidingen evenals lichte ad hoc bouwwerkzaamheden.

Voor dit contract wordt het diving support vessel BOKA Constructor met ROV ingezet, uitgerust met een volledige bemanning van luchtduikers/ROV-teams evenals mogelijkheden voor saturatieduiken.

 

Boskalis aangewezen als preferred contractor voor Inch Cape offshore windpark project

0

Koninklijke Boskalis Westminster N.V. (Boskalis) heeft een exclusieve Pre-Construction Agreement (PCA) getekend voor het Inch Cape offshore windparkproject. De PCA is toegewezen door Inch Cape Offshore Limited (ICOL), een dochteronderneming van Red Rock Power Ltd. Het project omvat het transporteren en installeren van de funderingen voor de windturbines, het offshore substation en de kabels.

Toekenning van het contract is onder voorbehoud van een succesvolle bieding van ICOL bij de eerstvolgende Contract for Difference-veiling in het Verenigd Koninkrijk (medio 2019) en afronding van de financiering (tweede helft 2020). De waarde van het contract, exclusief inkoop, bedraagt naar verwachting meer dan EUR 200 miljoen. Boskalis zal de komende maanden assisteren bij de verdere engineering en het ontwerp van het project. In deze periode wordt de uiteindelijke omvang van het contract bepaald, inclusief de kosten met betrekking tot het leveren van de funderingen voor de windturbines en de inter-array kabels. 

De PCA omvat de activiteiten op het gebied van engineering, levering, transport en installatie van maximaal 72 zogenoemde pre-piled jacket funderingen en 84 inter-array kabels, evenals het transport en de installatie van het offshore-substation. Het kraanschip Bokalift 1 wordt ingezet voor het transport en de installatie van de funderingen voor de windturbines evenals de fundering, het midden- en topgedeelte van het offshore substation. Daarnaast zorgt Boskalis in consortium met NKT voor de levering en installatie van twee exportkabels van elk 85 kilometer die het offshore substation met het vasteland verbinden. Het Inch Cape offshore windpark wordt aangelegd in de Noordzee, 15 kilometer voor de kust van Angus tussen Aberdeen en Dundee in het oosten van Schotland. Boskalis streeft ernaar de werkzaamheden, die gepland staan voor 2021 en 2022, zoveel mogelijk met lokale toeleveranciers uit te voeren.

De strategie van Boskalis is erop gericht om te profiteren van de belangrijkste macro-economische factoren die de wereldwijde vraag opdrijven op onze markten: de groei van de wereldhandel, stijgende energieconsumptie, de groeiende wereldbevolking en de uitdagingen die gepaard gaan met klimaatverandering. Dit project hangt nauw samen met de ontwikkeling van duurzame energieopwekking als gevolg van de verandering van het klimaat en een toenemende energieconsumptie.

RTV Rijnmond groeit Online in 2018 met 25,5%

0

RTV Rijnmond heeft in 2018 een groei in de Online-kanalen gerealiseerd van 25,5 procent. Vergeleken met 2017 nam het aantal bekeken pagina’s op de website en in de mobiele RTV Rijnmond App toe met meer dan 16 miljoen pageviews. 

In 2017 werden de pagina’s op Rijnmond.nl en in de mobiele RTV Rijnmond App meer dan 63 miljoen keer bekeken. In 2018 nam dit aantal toe tot bijna 79,5 miljoen pageviews.
De stijging komt voort uit de nieuwe koers die de regionale omroep heeft ingezet, door meer de focus te leggen op de Online kanalen.

Tevreden
Ib Haarsma, hoofdredacteur van RTV Rijnmond, geeft aan tevreden te zijn over de groei: ‘Dagelijks hebben we online verhalen die niemand anders heeft. Onze (regio)verslaggevers en bureauredacteuren wonen en werken in de regio waar ze verslag doen. Als geen ander kennen we de mensen over wie we berichten. Het is fantastisch dat steeds meer mensen die verhalen juist bij RTV Rijnmond weten te vinden!’, aldus Haarsma.

Over
RTV Rijnmond is de regionale publieke omroep voor het gebied Zuid-Holland Zuid. De organisatie komt voort uit Radio Rijnmond dat opgericht is in 1983. In 2000 startte TV Rijnmond.
RTV Rijnmond is te volgen via Radio, TV, Rijnmond.nl, de mobiele RTV Rijnmond App en alle Social Media kanalen. De regionale omroep wil een zo breed mogelijk publiek bereiken, binnen het verjongende, multiculturele en internationaal georiënteerde verzorgingsgebied.

Kijk voor meer informatie op rijnmond.nl

Fourtop ICT Recruitment

1

Goed personeel is schaars, dat geldt ook voor de ICT branche. Fourtop kan u helpen bij het vinden van een geschikte nieuwe medewerker. Nadat we uw aanvraag hebben ontvangen, gaan wij gericht op zoek naar kandidaten. Via ons netwerk, diverse jobboards én social media.
Daarnaast adviseren wij u ook over de mogelijkheden in de markt. Voor functies waarbij er een tekort aan mensen is, gaan we met u in gesprek om vanuit onze gezamenlijke expertise de knelpunten vast te stellen. Ook denken we mee over eventuele aanpassingen in het profiel, waardoor vacatures snel kunnen worden ingevuld.

Bent u opzoek naar tijdelijke of vaste ICT krachten maar kunt u niet de juiste personen of expertise vinden? Door te luisteren naar de vraag in de markt, biedt Fourtop ICT Recruitment ook deta-vast aan! Hiermee combineren wij de voordelen van detachering én werving & selectie, waardoor u als opdrachtgever nog beter van personeel kunt worden voorzien.

Lees meer op https://fourtop-ictrecruitment.nl/

Fourtop ICT Recruitment – 078 3030700

De toegevoegde waarde van Whatsapp Business

90

Whatsapp lanceerde onlangs een nieuwe variant van zijn berichtendienst in Nederland: Whatsapp Business. Dit is speciaal gericht op MKB bedrijven en biedt je de kans om te innoveren op het gebied van service en klantcontact.

Wat is Whatsapp Business?

Whatsapp Business is een aparte app in de appstore. Het is momenteel alleen nog beschikbaar op Android apparaten. Deze nieuwe variant lijkt in heel veel opzichten op de Whatsapp versie die we allemaal gewend zijn, maar biedt een aantal extra functies waar je als bedrijf je voordeel mee kan doen.

  • Een Whatsapp Business account is te gebruiken op meerdere telefoons tegelijkertijd, iets wat de reguliere app niet kan.
  • Je kunt zogenaamde ‘snelle antwoorden’ instellen. Krijg je regelmatig dezelfde vragen van klanten? Stel het antwoord in en met een paar snelle bewegingen stuur je direct een berichtje terug.

Zoals de naam van de app al doet vermoeden, kun je andere Whatsapp gebruikers berichten sturen uit naam van je bedrijf of organisatie. Je krijgt een eigen bedrijfsprofiel, waarin je alle standaardinformatie zoals openingstijden, telefoonnummer en adresgegevens kwijt kan. Ook stelt de app je in staat om verschillende chats een label te geven. Handig voor als er meerdere mensen gebruik maken van je account of als er veel chats tegelijk lopen.

1-op-1 klantcontact

Wat kan Whatsapp Business nu concreet voor jouw bedrijf betekenen? Het antwoord: een zeer directe, persoonlijke link met je klant. Door slim gebruik te maken van de ‘snelle antwoorden’ functie kan je klanten snel op de hoogte stellen van bijvoorbeeld bestellingen die klaar liggen of de status van een order. Een appje is veel minder zwaar, persoonlijker en veel sneller dan een e-mail. Je bericht is direct beschikbaar op een voor jouw klant zeer aangename plek, namelijk de app die ze toch al dagelijks gebruiken.

Conversation marketing

Je kan je voordeel doen met het persoonlijke karakter van Whatsapp. Grijpt een klant net mis bij een product in je winkel? Stuur hem of haar even snel een foto van de nieuwe levering. Heeft iemand een klacht? Houd diegene op de hoogte van hoe jij zorgt dat niemand anders meer voor hetzelfde probleem komt te staan. Bezig met een order? Stuur snel een foto van het ‘work in progress’ met een statusupdate. 1-op-1 contact wordt ineens heel makkelijk. Service, coaching, afspraken plannen of marketing campagnes: er zijn diverse mogelijkheden om deze handige tool in te zetten voor je bedrijf.

Neem je klanten mee in het proces

Voordat je direct je telefoon pakt en deze app opzoekt, houdt wel rekening met het volgende. Je klanten moeten jou toevoegen, andersom kan niet. Dit om te voorkomen dat bedrijven massaal mensen gaan spammen met aanbiedingen. En ook jij zal moeten waken dat je jouw klanten niet lastig valt met aanbiedingen waar ze niet op zitten te wachten. Daarnaast is het hele concept van appen met een bedrijf nog vrij nieuw. Ook je klant zal even moeten wennen aan het idee. En misschien zijn zij er nog niet klaar voor?

Meer weten over Whatsapp integratie?

Wil je meer weten over Whatsapp Business, effectief klantcontact en hoe je dit integreert binnen je bestaande communicatie-infrastructuur?

De experts van NEMESYS helpen je graag op weg. Neem contact op voor een vrijblijvend advies of bel direct 088-633 1000.

2019 erg belangrijk op energiegebied!

1
2019 zal voor elke onderneming op energiegebied veranderingen met zich meebrengen!

Per 1 juli 2019 treedt de informatieplicht energiebesparing voor bedrijven en organisaties in werking. Dit is tevens de einddatum om aan deze nieuwe eis te voldoen. Iedereen die onder de energiebesparingsplicht valt dient ook een rapport op te sturen naar het bevoegd gezag. In dit rapport geeft u aan welke energiebesparende maatregelen u heeft genomen. Uitgangspunt hiervan is de lijst met erkende maatregelen voor energiebesparing die voor uw bedrijfstak is gemaakt. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op de website van de overheid. U kunt uiteraard ook contact opnemen met Ger Top en Fabian Roos. Tevens is het mogelijk om gebruik te maken van de MAIN EnergieScan. Hierbij wordt uw pand onder de loep genomen zodat uw pand aan de toekomstige energiewetgeving voldoet. Hierdoor kunt u eventuele boetes van de overheid voorkomen!

Bedrijven zijn per 2020 verplicht om op hun parkeerterrein per 10 auto’s tenminste 1 laadpaal beschikbaar te hebben. In 2019 zult u hiervoor, als u in deze categorie valt, dus voorbereidingen moeten treffen! Wij bieden u de gelegenheid, in samenwerking met EV Box, om zakelijke laadstations voor uw onderneming af te nemen.

Voor volgend jaar zijn er, naast nieuwe wetgeving, een aantal dingen om rekening mee te houden. Zo zullen er nieuwe tarieven voor energiebelasting en netbeheerkosten komen die eind van dit jaar definitief worden bepaald door de overheid. Daarnaast krijgt u te maken met een hard stijgende energiemarkt. De voornaamste oorzaak hiervan is de aantrekkende economie waardoor de vraag naar energie is toegenomen. Tegelijkertijd zijn er problemen met kerncentrales in Europa, wat het aanbod negatief beïnvloedt en de energieprijs heeft doen opdrijven. De stijgende grondstof- en CO2 prijzen hebben gedurende dit jaar gezorgd voor opwaartse druk van de elektriciteits- en gasprijzen. Dit betekent dat het bedrag op uw nota waarschijnlijk hoger uit zal vallen. Het loont dus om aan de slag te gaan op het gebied van energiebesparing, want hierdoor zullen uw energiekosten lager worden. Accountmanagers Ger Top en Fabian Roos zullen binnenkort vrijblijvend contact opnemen om te kijken met welke maatregelen uw onderneming te maken  gaat krijgen en welke oplossingen MAIN Energie hiervoor kan aanreiken.

Zakelijk internet: welk type verbinding past bij jouw bedrijf?

0

Zakelijk heb je keuze uit diverse internetverbindingen. Glasvezel, kabelinternet en DSL zijn 3 populaire opties in de markt. Deze verbindingen hebben zo hun eigen kenmerken. Een aantal belangrijke aandachtspunten, die je kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze.

GLASVEZEL: SUPERSNEL EN TOEKOMSTBESTENDIG
Met glasvezelinternet beschik je over een vaste, supersnelle en zeer stabiele verbinding die tot wel 1 Gbit/s kan verwerken. De kracht en stabiliteit maken van glasvezelinternet de ideale keuze als je veel gebruikmaakt van apps en zware datatoepassingen.

Glasvezelinternet biedt bovendien symmetrische snelheid, waarbij up- en downloadsnelheid gelijk zijn. Het toekomstbestendige glasvezelinternet kan het moeiteloos aan. Er zijn echter gebieden waar glasvezelinternet nog niet beschikbaar is. Ook liggen de kosten van glasvezelinternet hoger dan bij kabelinternet of DSL.

KABELINTERNET: SNEL EN BETROUWBAAR
Kabelinternet is de meest voorkomende verbinding in Nederland. Hierbij loopt de verbinding via een coax-kabel, die ook voor televisie wordt gebruik. Internet en TV hebben echter geen ´last´ van elkaar, als ze gelijktijdig worden gebruikt.

Kabelinternet biedt veel voordeel. Ten eerste is er de snelheid, dat gemakkelijk 400 mbit/s haalt. Bovendien staat kabelinternet in directe verbinding met de telefooncentrale, waardoor je vrijwel geen last hebt van snelheidsverlies zoals bij DSL. Dat maakt van kabelinternet een stabiele verbinding voor een breed aantal taken. Het is wel zo dat er per regio vaak één aanbieder is, waardoor de keuzevrijheid beperkt is.

DSL: KOSTENEFFICIËNTE MIDDENKLASSEVERBINDING
Bij DSL spreken we van een koperverbinding. Een bekend voorbeeld van een DSL-verbinding is VDSL, de opvolger van het al wat oudere ADSL. Met een VDSL-verbinding kun je tot ongeveer 100 mbit/s downloaden, en tot 10 mbit/s uploaden. Bij ADSL liggen deze snelheden nog een stukje lager.

DSL-verbindingen zijn breed beschikbaar en relatief goedkoop. Een nadeel is dat hoe verder je van de telefooncentrale vandaan zit, hoe langzamer de verbinding is. DSL-verbindingen zijn met name geschikt voor bedrijven die niet heel erg veel gebruik maken van apps, of minder afhankelijk zijn van snelle dataverwerking.

LAAT JE ADVISEREN
Win advies in over welk type verbinding het best past bij je organisatie. Op basis van je wensen, eisen en budget maak je zo meteen de juiste keuze. De medewerkers van HostedXL helpen je graag verder, neem contact op of bel direct 0186-744 022.

HighQ: Tijd voor….. een interessant artikel uit het CM magazine

0

In het CM magazine heeft Frans de Vos (Business Partner bij HighQ) een interessant artikel geschreven over veranderingen die zich voordoen in de wereld.

De wereld verandert continue en het is mogelijk om jezelf daar tegen te wapenen. Frans laat zien dat door middel van Risicomanagement je een stap voor kunt zijn.

Bent u benieuwd naar het hele artikel? Lees het snel via deze link:

https://cmweb.nl/2018/11/cm-nieuwspanel-verandering-is-de-enige-constante/

 

 

HighQ: Tijd voor…. een ethiek event

0

Afgelopen zomer is HighQ een nieuwe samenwerking aan gegaan met de Vereniging van Registercontrollers (VRC). Gisteravond hadden HighQ en de VRC een gezamenlijk event georganiseerd. Tijdens dit event stond een actueel thema centraal, namelijk ethiek. Leuk om vanuit HighQ samen met de VRC zo’n inspiratievol event te kunnen organiseren.

Wij bedanken alle deelnemers voor hun komst en hun actieve bijdrage. Ook dank aan Dr. Raymond Zaal & Peter van Herk die een boeiende presentatie hebben gegeven!

4 TIPS OM EEN TEKORT AAN PERSONEEL TE VOORKOMEN

0

Na een te lange tijd op de rem te hebben gestaan, draait het bedrijfsleven weer op volle toeren. De opdrachten vliegen naar binnen en in alle functies is mankracht nodig. En daar wringt de schoen op de arbeidsmarkt. Meer vraag dan kwalitatief aanbod. Hoe werkt u aan een duurzaam personeelsbeleid en voorkomt u een tekort aan personeel?

Werkend Nederland® – partner in HR ontzorgt bedrijven met praktische oplossingen voor personeelszaken. Vanaf 2010 ligt de focus op de duurzame inzetbaarheid van personeel in het MKB. Dé waarborg voor een aantrekkelijk en toekomstbestendig werkgeverschap.

Hierbij enkele tips van Jacqueline Bakker, oprichter en directeur van Werkend Nederland® :

EEN WARM WELKOM
Ieder bedrijf doet tegenwoordig (meer) moeite om de juiste medewerker te werven. Dit is een serieuze investering in tijd en geld. Stap daar niet te licht overheen. Voor iedere nieuwe werknemer is de eerste indruk doorgaans de beste. Een warm onthaal met een gedegen inwerkschema biedt een goede kans tot slagen. Tenslotte wilt u uw investering veilig stellen en bouwen op deze medewerker. Op zijn beurt wil de medewerker zich thuis voelen, een goed beeld hebben van zijn taken en trots zijn op deze nieuwe baan bij uw bedrijf. Te vaak wordt hieraan voorbij gegaan met alle financiële en emotionele schade van dien.

EEN BOEIEND PERSONEELSBELEID
Na de inwerkperiode het échte werk. Doorgaans het moment dat medewerkers worden losgelaten. Immers het gaat toch goed? Een groot misverstand, wat niet zelden resulteert in grote onrust en zelfs verzuim of verloop. Evalueer met regelmaat het functioneren en maak afspraken over loopbaan en scholing. Zet samen de stip op de horizon en blijf in gesprek. Want wat aandacht krijgt, dat groeit en wordt beter.

WETEN WAT ER LEEFT
Het klinkt zo logisch ‘de vinger aan de pols houden’, maar niets blijkt zo moeilijk. Iedere dag business as usual. Op de hoogte blijven en weten wat er speelt in uw bedrijf hoort bij goed werkgeverschap. De werkbeleving en het werkplezier van uw mensen zijn maatgevend voor uw werkgeverschap én uw succes. Is deze onder de maat? Dan resulteert dit in onvrede, uitval of verloop. Een neerwaartse spiraal. Voorkomen is dus beter dan genezen.

EEN STERK MERK
Heeft u alles goed geregeld? Dan zijn uw medewerkers uw beste ambassadeurs. En dat is goed nieuws in de huidige arbeidsmarkt! Bovendien kunt u ondertussen als ondernemer blijven doen waar u goed in bent : ondernemen!

Veel te winnen en te verdienen voor uw bedrijf

Mocht u maar even twijfelen, bedenk dan dat onrust binnen uw organisatie en onnodige kosten kunnen worden voorkomen als u deze zaken goed hebt geregeld. Weten hoe? Neem gerust contact met ons op. Tenslotte is dit ons dagelijkse werk.

Werkend Nederland  Partner in HR
Bouwmeesterplein 1
2800 BG Gouda
0182 – 51 57 30
06 – 517 865 66
info@werkend-nederland.nl
www.werkend-nederland.nl