Home Blog Page 225

Innovatie Award 2016

0

Op woensdag 25 mei 2016 vindt tijdens een feestelijk event de uitreiking plaats van de derde editie van de Innovatie Award!

De Innovatie Award is een gezamenlijk initiatief van Werkgevers Drechtsteden en Drechtsteden BUSINESS en mag zich inmiddels verheugen in een breed draagvlak bij bedrijven, instellingen en de regionale en lokale overheden. Dit komt onder meer tot uiting in een breed samengesteld bestuur, een deskundige jury, een collectief van kennispartners en een ervaren Raad van Toezicht.

Na de succesvolle edities van 2014 en 2015 zet de organisatie in 2016 de volgende stap. Dit manifesteert zich in een hechte samenwerking met Aerospace meets Maritime en de Techniek-/Innovatieweek!

Naast de uitreiking van de Innovatie Award, zijn er ook weer prijzen voor MBO-studenten die een uitmuntende prestatie op hun leerbedrijf hebben geleverd. Da Vinci College en Metalent zijn partners hierbij. Tevens worden namens NexTech enkele scholarships uitgereikt, deze studiebeurzen zijn een financiële injectie voor de technische studie van leerlingen HAVO-VWO.

De innovatie kan een product, dienst of samenwerkingsverband zijn. En zowel technologisch als niet-technologisch van aard. Bij technologische innovatie gaat het om het vernieuwen dan wel sterk verbeteren van producten, diensten of de processen waarmee producten en diensten worden voortgebracht. Van niet-technologische innovatie is sprake bij vernieuwingen in de organisatie of de samenwerking tussen organisaties.

Meer weten over de uitreiking van de Innovatie award 2016?
Zie www.innovatieawarddrechtsteden.nl

Industriedag 2015

0

Werkgevers Drechtsteden, de regionale werkgeversorganisatie in de Drechtsteden, organiseerde dit jaar haar traditionele Industriedag in de sprookjesachtige ambiance van de Efteling in Kaatsheuvel.

Op 28 oktober stond ‘s morgens vroeg weer een aantal bussen gereed bij Makro Dordrecht om ondernemend en bestuurlijk Drechtsteden te vervoeren naar het sprookjesbos in Brabant. Het thema dit jaar was ‘Verbindend Ondernemen’. Een motto dat de WD al jaren uitdraagt en in de praktijk tot mooie resultaten en succesvolle lobby heeft geleid. Door samenwerking ontstaat verbinding hetgeen bevorderlijk werkt op velerlei fronten zoals lobby, efficiency, innovatie, duurzaamheid, en dergelijke.

Het tegenwoordige ondernemen vraagt om het vinden van nieuwe oplossingen en inzichten en om het verlaten van gebaande paden met als doel de samenwerking en binding tussen bedrijven en samenleving te vergroten. Kernwaarden die hierbij naar boven komen zijn: samenwerkingsgericht, verbindend, inspirerend, professioneel, doelgericht, creatief en vernieuwend. Vandaag de dag is co-creatie en (keten)samenwerking steeds belangrijker voor organisaties en er ontstaan anno 2015 veel meer samenwerkingsvormen dan voorheen. Daarnaast zorgen aanhoudende trends als duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen voor steeds hogere eisen aan bedrijven. Deze ontwikkelingen veranderen de dynamiek waarin bestuurders en managers opereren. Waar men vroeger alleen intern hoefde te schakelen wordt de noodzaak voor meer samenwerking met externe partijen door deze ontwikkelingen alsmaar groter. Het goed met stakeholders kunnen samenwerken, initiatieven te starten en alle partijen mee te krijgen in een gemeenschappelijke richting is een behoorlijke uitdaging.

Voordelen zijn dat je kennis kunt delen, met een goed team samenwerkt en risico’s deelt die je loopt als je met iets nieuws de markt op gaat. Daarnaast spreekt aan dat je medewerkers kunt uitwisselen, zodat er in meerdere opzichten een kruisbestuiving plaatsvindt. Het kostenaspect blijft op deze manier ook binnen de perken. Het is een kwestie van de zaken slimmer aanpakken, slimmer kennis delen.

De sprekers van de Industriedag waren stuk voor stuk de aandacht meer dan waard. Pier Eringa, een oude bekende uit onze regio, vertelde over onafhankelijkheid en afhankelijkheid, gevolgd door Michael Pilarczyk – onder meer oprichter van Radio 538 – die zijn inleiding hield over leiderschap en levenskunst. Na de voortreffelijke lunch was het achtereenvolgens de beurt aan de bekende professor André de Waal die de factoren besprak die succesvolle high performance organisaties en high performance partnerships creëren en in stand houden. Als laatste was het Guido Thys die het onderwerp ‘titels’ van zijn presentatie op zijn eigen Belgische wijze behandelde.

Natuurlijk was er ook tijd ingeruimd voor een kort bezoekje aan de Efteling en na het officiële gedeelte van het programma was er uiteraard volop gelegenheid om de onderlinge banden aan te halen en kennis te maken met nieuwe relaties. Ook dit jaar kunnen we vaststellen dat er weer een prachtige dag is neergezet door WD.

Heeren van Slydregt

0

Heeren van Slydregt is al jaren een begrip in Sliedrecht en omgeving. Dit voormalige stationsgebouw is prachtig gerestaureerd en herbergt een gastvrij café-restaurant-brasserie. De inrichting heeft de allure die past bij een ver verleden.

Het restaurant biedt een keur aan prachtige gerechten, een chique entourage gekoppeld aan sfeer en gezelligheid. In het verlengde ligt een eigentijds (verwarmd) loungeterras en aan de brasseriezijde is tevens een buitenterras te vinden. De brasserie nodigt uit tot gezellig borrelen, een zakenlunch of een eigentijds diner voor twee.

Zoekt u een ruimte voor een ‘private dining’, dan kunt u bij Heeren van Slydregt terecht in de Perronkamer of Stationskamer. Deze kamers zijn ook zeer geschikt voor een vergadering, presentatie of een privé borrel. Borrelen kunt u vanzelfsprekend prima aan de bar in de Brasserie. Voor groepen boven de 30 personen is het restaurant te reserveren voor een diner, buffet of ‘walking dinner’.

Wilt u een unieke locatie om uw vergadering in een andere omgeving plaats te laten vinden? Wij bieden een compleet verzorgd arrangement met lunch, diner of ander culinaire invulling in een van onze zalen. Wij kunnen de opstelling volledig aan uw wensen aanpassen en wellicht dat de vergadering tot creativiteit, productiviteit en effectiviteit inspireert.

Heeren van Slydregt
Stationsplein 8
3364 AM Sliedrecht
T: (0184) 44 48 88
E: info@heerenvanslydregt.nl
I: www.heerenvanslydregt.nl

Een groot assortiment en een deskundig advies

0

Gall & Gall in Winkelcentrum de Schoof is de drankenspeciaalzaak die het lekkerste assortiment dranken in huis heeft. In de winkel heb je de keuze uit meer dan 500 soorten wijn, 300 soorten whisky, meer dan 70 soorten champagne en bubbels en 100 soorten bier. Tevens is er een ruime keuze in aperitief- en cocktaildranken, likeuren en gedistilleerde dranken.

Zes jaar geleden begon franchisenemer Alex Nuij een Gall & Gall slijterij in winkelcentrum de Schoof in Hendrik-Ido-Ambacht. Hij onderstreept dat hij behalve een topselectie aan wijnen ook dranken in huis heeft die niet tot het standaard Gall & Gall assortiment behoren. Denk hierbij aan unieke soorten whisky’s, Rutte likeuren en prijswinnende gins met een unieke smaakkwaliteit.

De eigenaar vertelt bovendien dat je niet alleen terecht kunt voor een verrassend groot assortiment. “We hebben een bezorgservice en staan altijd klaar om onze klanten van deskundig advies te dienen.” Zo heeft Nuij als voormalig restauranteigenaar veel ervaring met spijs-wijn combinaties en weet hij precies welke gerechten en wijnen bij elkaar passen. Bovendien is er altijd wel wat te proeven in de winkel. Zo introduceerde Nuij ‘Wine by the Glass’. Een nieuwe manier om wijnen te proeven die op de juiste temperatuur zijn en waarvan elke week andere flessen wijn in de winkel te koop zijn. Nuij besluit: “Op die manier kunnen onze klanten altijd nieuwe smaken ontdekken.”

Op zoek naar een mooi kerstpakket of een (relatie)geschenk? Ook dan ben je bij Gall & Gall De Schoof aan het juiste adres. Kijk voor meer informatie op de nieuwe website www.galldeschoof.nl.

Fiscaal ontbijtseminar

1

Op donderdag 3 december a.s. organiseren EY, Werkgevers Drechtsteden en Drechtsteden BUSINESS de negende editie van het fiscaal ontbijtseminar. U bent van harte welkom in het Postillion Hotel Dordrecht.

Sprekers
Theodoor Huiskes, partner bij de Algemene praktijk van EY Belastingadviseurs zal spreken over ‘Ontwikkelingen belastingheffing vennootschapsbelasting/inkomstenbelasting’.

Jan-Bertram Rietveld, partner bij de adviesgroep Human Capital bij EY Belastingadviseurs, spreekt over ‘Actualiteiten loonheffingen’.

Walter Borsje is als vanouds gastheer van EY.

Programma
Het fiscaal ontbijtseminar begint om 8:00 uur. Er staat een heerlijk ontbijt voor u klaar en als u om 10:00 uur weer aan het werk gaat, heeft u niet alleen heerlijk ontbeten maar ook kennis genomen van de belangrijkste belastingmaatregelen voor 2016. En natuurlijk ook weer even bijgepraat met uw relaties!

Aanmelden
Aanmelden kan via wd@werkgeversdrechtsteden.nl. Deelname is gratis. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Werkgevers Drechtsteden (078) 639 00 33.

Drechtsteden slim en duurzaam bereikbaar

0

Bereikbaarheid en mobiliteit zijn onlosmakelijk verbonden met de regio Drechtsteden en hebben direct invloed op ons woonplezier en de economie. Een goede bereikbaarheid met de auto, het openbaar vervoer of de fiets, is een voorwaarde voor een vitale en economisch sterke regio. Het projectteam Werkgeversaanpak Drechtsteden vraagt werkgevers samen met haar te werken aan een leefbare, economisch gezonde en aantrekkelijke regio.

De projectgroep Werkgeversaanpak Drechtsteden is onderdeel van de gebiedsaanpak Zuid Oost van De Verkeersonderneming en ontwikkeld in opdracht van de Drechtsteden. Het projectteam bestaat uit Anna Schouten, Leo Duiverman, Hendrik Jan van der Rhee en Eric Jellema. Laatstgenoemde vertelt welke uitdagingen er in de regio liggen op weg naar een slim en duurzaam bereikbaar Drechtsteden. “Met de Werkgeversaanpak Drechtsteden bestrijden we de hardnekkige fileknelpunten in de regio: de N3, A16, A15 en de A29 en beogen we een goede doorstroming op hoofdwegennet en aansluiting op onderliggend wegennet. Zo houden we de regio goed bereikbaar en zetten we in op de verbetering van de luchtkwaliteit.”

Sleutelrol bedrijfsleven
De projectgroep ziet hierin een sleutelrol voor het bedrijfsleven omdat een groot deel van de uitdagingen voor wat betreft mobiliteit en bereikbaarheid cruciaal is voor de economische activiteiten van de regio. Anna Schouten: “Natuurlijk werken veel mensen continu aan het verbeteren van onze infrastructuur. Maar met alleen asfalteren lossen we onze problemen niet op. Voor de korte termijn is communicatie over de infraprojecten essentieel om de bereikbaarheid in goede banen te leiden en het ongemak ervan tot een minimum te beperken. In gezamenlijkheid kunnen we veel bereiken, zeker voor de langere termijn.”

Ambassadeurs
Hiervoor is de projectgroep op zoek naar ambassadeurs. “Samen met onze ambassadeurs willen wij de uitvoeringsagenda bepalen gericht op gedragsbeïnvloeding en het inzetten van slimme mobiliteit en dit vertalen naar concrete projecten waar we de komende jaren de focus op zullen leggen. Dit betekent dat we niet alleen vragen om input in het bepalen van de agenda de komende twee jaren, maar ook actieve deelname om activiteiten en projecten te initiëren die bijdragen aan onze gedeelde ambities,” aldus Jellema. Schouten vervolgt: “Onze aanpak is een vervolg op het project Vaartmakers en is gebaseerd op een publiek-private samenwerking die inspireert naar doen. De aanpak stimuleert, faciliteert en ondersteunt werkgevers op het gebied van mobiliteit.”

U bent niet de eerste ambassadeur!

Ambassadeurs gaan voor het concrete resultaat. En succes doet volgen! Mogen wij u voorstellen aan onze ambassadeurs tot nu toe:

Leen de Koning
Directeur Amega Groep

“Mobiliteit en Drechtsteden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Laten we groot denken, klein beginnen en successen delen”

Jacob Klink – Bestuurslid
Werkgevers Drechtsteden

“De Drechtsteden zijn sterk in samenwerken, binnen en buiten de regio. Bereikbaarheid is essentieel voor het behouden van een gezonde economie”

Hans Tanis
Portefeuillehouder van het Drechtstedenbestuur

“Aantrekkelijk woonklimaat, goede woonlocaties en optimale bereikbaarheid. Essentieel om onze economische opgaven en ambities te realiseren”

Meer weten over ‘Drechtsteden slim en duurzaam bereikbaar’? We komen graag bij u langs. Neem contact op met Anna Schouten T: 06-54 36 31 00 | E: anna.schouten@turn.nl

Drechtsteden op de kaart zien te krijgen

0

De Drechtsteden meer op de kaart zien te krijgen. Dit kwam als belangrijkste conclusie naar voren tijdens het regionaal ondernemersontbijt op woensdag 18 november in De Lockhorst te Sliedrecht.

Het Ondernemersontbijt is een initiatief van de Drechtsteden in samenwerking met acht ondernemersverenigingen uit de regio. De gemeente Sliedrecht was gastheer. Hans Tanis van het Drechtstedenbestuur: “Het Ondernemersontbijt is een jaarlijks terugkerende ontmoeting met het bedrijfsleven. Het is altijd waardevol met ondernemers en het onderwijs in gesprek te zijn. Thema’s in de Drechtsteden zijn; wat maakt haar uniek? Wat zijn de sterke punten en wat zijn de zwakke plekken? En hoe realiseren partners met elkaar de verbindingen en kansen voor onze economie, maatschappij en samenleving?” Om al die vraagstukken aan te kunnen pakken, laten het Drechtstedenbestuur en de zes colleges van burgemeester en wethouders hiervoor een korte en krachtige analyse uitvoeren door Geert Jansen, voormalig commissaris van de Koningin in Overijssel.

Voorzitter Arno Brok van het Drechtstedenbestuur opende de business bijeenkomst met een necrologie over de op 16 november jl. overleden oud-burgemeester van Dordrecht en Papendrecht, de heer R. Bandell. In zijn daaropvolgende presentatie hield Brok een pleidooi tot meer samenwerking, zowel op bestuurlijk als op economisch gebied. Tevens verwelkomde hij de gemeente Hardinxveld-Giessendam die onlangs tot de Drechtsteden is toegetreden.

Daarna was het de beurt aan Geert Jansen. Voor zijn onderzoek naar de economische kansen en bedreigingen van de Drechtsteden voert hij onder meer gesprekken met de zes bestuurscolleges, het bedrijfsleven, andere overheden en maatschappelijke partners. Tijdens het ondernemersontbijt presenteerde hij een tussenbalans met als meest belangrijke conclusies dat de Drechtsteden te bescheiden zijn en als regio te onzichtbaar. Een mening die door de aanwezigen in de zaal volmondig werd beaamd. Jansen is van mening dat de regio zich een maritieme topregio mag noemen, maar dit onvoldoende uitnut. Om zich als maritieme topregio te kunnen blijven manifesteren zal er overigens meer innovatie moeten plaatvinden en zal ICT hier een integraal onderdeel van uit moeten maken. Daarvoor zou ook de samenwerking tussen bedrijfsleven en overheid hechter moeten. Als deze aanbevelingen ter harte worden genomen zal de regio hier de vruchten van plukken op gebieden als werkgelegenheid en vestigingsklimaat. Op 26 november presenteerde Jansen zijn rapport en aanbevelingen aan het Drechtstedenbestuur en de colleges.

In de afsluiting sprak Hans Tanis de wens uit om het in gezamenlijkheid gewoon te gaan doen en dan met de nadruk op dòen.

Smart Industry, een hype?

0

Er is al enige tijd sprake van een nieuwe trend in onze industrie. Af en aan worden berichten gepubliceerd die ons verhalen over hoe industriële processen steeds verdergaand worden geautomatiseerd en dat dit in de toekomst steeds frequenter zal voorkomen. Vaak gaat zo’n automatisering hand in hand met integratie van data vanuit interne IT-systemen of het internet.

Natuurlijk lijkt dit op zich een interessante ontwikkeling, maar moet dit nu serieus genomen worden en zou dit bijvoorbeeld een bedreiging gaan vormen als een onderneming hier (nog) niet actief aan deelneemt? Natuurlijk moet iedere ondernemer die vraag voor zichzelf in zijn eigen branche beantwoorden, maar misschien echter is het nog te vroeg om die vraag te kunnen beantwoorden en zijn ontwikkelingen nog niet zover dat ze van betekenis kunnen zijn in industriële processen.

In ieder geval wordt er veel over nagedacht. Vanuit de VS, waar men met het thema ‘Internet of Things’ de nadruk legt op het groeiend aantal apparaten dat via het internet met elkaar in verbinding staat. Onderzoeken tonen dit ook aan. Waren er in 2012 nog zo’n 9 miljard apparaten met het internet verbonden, dan laten de vooruitzichten aantallen tussen de 50 en 75 miljard in 2020 zien. Dat er met zo’n interconnectiviteit talloze nieuwe mogelijkheden voor ons als industrie en consument zullen ontstaan is een gegeven.

Ook dichter bij huis, in Duitsland, is, met ‘Industrie 4.0’, een weg naar de toekomst ingezet. Hier wordt met name gekeken naar verdergaande automatisering van productieprocessen, hetgeen natuurlijk mooi aansluit op de sterke Duitse maakindustrie. Verdere integratie en ontwikkeling van slimme sensoren en IT processen in de productie zelf zullen moeten gaan leiden tot kwaliteitsverbetering en efficiëntie- en productieverhoging.

Bij ons in Nederland praten we over ‘Smart Industry’, een, toch wel, slimme combinatie van ‘Internet of Things’ en ‘Industrie 4.0’. Het gaat dan over een breed werkgebied waarin integratie van IT in combinatie met de mogelijkheden die online apparaten vanuit het internet in het productieproces kunnen gaan brengen. Eerlijk gezegd klinkt dat nog behoorlijk vaag en betreft dit in ieder geval een uitdaging die meerdere disciplines omvat.

Gezien deze complexiteit ligt de oplossing dus niet bij de individuele onderneming, maar wel bij samenwerkingsverbanden van (complementaire) ondernemingen. Het is dus van belang dat binnen die samenwerkingsverbanden creatief gezocht wordt naar nieuwe mogelijkheden die ontstaan en welke rol elke individuele onderneming daarin kan spelen.

De (Europese) overheid faciliteert hierin door middelen ter beschikking te stellen om ondernemingen te bewegen samen te gaan werken aan projecten in het kader van ‘Smart Industry’. Dit met als doel de kwaliteit en efficiëntie van productieprocessen en daarmee ook de concurrentiekracht te verhogen.

Of daarmee ‘Smart Industry’ een blijver is, is nog te vroeg om uitspraak over te doen. Gezien de ontwikkelingen echter is het wel aan te raden om ‘Smart Industry’ goed te blijven volgen en misschien zelfs wel er in deel te nemen!

– Teun Muller

Smart Industry, een hype?

0

Er is al enige tijd sprake van een nieuwe trend in onze industrie. Af en aan worden berichten gepubliceerd die ons verhalen over hoe industriële processen steeds verdergaand worden geautomatiseerd en dat dit in de toekomst steeds frequenter zal voorkomen. Vaak gaat zo’n automatisering hand in hand met integratie van data vanuit interne IT-systemen of het internet.

Natuurlijk lijkt dit op zich een interessante ontwikkeling, maar moet dit nu serieus genomen worden en zou dit bijvoorbeeld een bedreiging gaan vormen als een onderneming hier (nog) niet actief aan deelneemt? Natuurlijk moet iedere ondernemer die vraag voor zichzelf in zijn eigen branche beantwoorden, maar misschien echter is het nog te vroeg om die vraag te kunnen beantwoorden en zijn ontwikkelingen nog niet zover dat ze van betekenis kunnen zijn in industriële processen.

In ieder geval wordt er veel over nagedacht. Vanuit de VS, waar men met het thema ‘Internet of Things’ de nadruk legt op het groeiend aantal apparaten dat via het internet met elkaar in verbinding staat. Onderzoeken tonen dit ook aan. Waren er in 2012 nog zo’n 9 miljard apparaten met het internet verbonden, dan laten de vooruitzichten aantallen tussen de 50 en 75 miljard in 2020 zien. Dat er met zo’n interconnectiviteit talloze nieuwe mogelijkheden voor ons als industrie en consument zullen ontstaan is een gegeven.

Ook dichter bij huis, in Duitsland, is, met ‘Industrie 4.0’, een weg naar de toekomst ingezet. Hier wordt met name gekeken naar verdergaande automatisering van productieprocessen, hetgeen natuurlijk mooi aansluit op de sterke Duitse maakindustrie. Verdere integratie en ontwikkeling van slimme sensoren en IT processen in de productie zelf zullen moeten gaan leiden tot kwaliteitsverbetering en efficiëntie- en productieverhoging.

Bij ons in Nederland praten we over ‘Smart Industry’, een, toch wel, slimme combinatie van ‘Internet of Things’ en ‘Industrie 4.0’. Het gaat dan over een breed werkgebied waarin integratie van IT in combinatie met de mogelijkheden die online apparaten vanuit het internet in het productieproces kunnen gaan brengen. Eerlijk gezegd klinkt dat nog behoorlijk vaag en betreft dit in ieder geval een uitdaging die meerdere disciplines omvat.

Gezien deze complexiteit ligt de oplossing dus niet bij de individuele onderneming, maar wel bij samenwerkingsverbanden van (complementaire) ondernemingen. Het is dus van belang dat binnen die samenwerkingsverbanden creatief gezocht wordt naar nieuwe mogelijkheden die ontstaan en welke rol elke individuele onderneming daarin kan spelen.

De (Europese) overheid faciliteert hierin door middelen ter beschikking te stellen om ondernemingen te bewegen samen te gaan werken aan projecten in het kader van ‘Smart Industry’. Dit met als doel de kwaliteit en efficiëntie van productieprocessen en daarmee ook de concurrentiekracht te verhogen.

Of daarmee ‘Smart Industry’ een blijver is, is nog te vroeg om uitspraak over te doen. Gezien de ontwikkelingen echter is het wel aan te raden om ‘Smart Industry’ goed te blijven volgen en misschien zelfs wel er in deel te nemen!

– Teun Muller

Dance Dance Dance

0

Heeft u gekeken naar Dance Dance Dance? Dan was u één van de twee miljoen Nederlanders die de verrichtingen van BN’ers op de dansvloer heeft gevolgd. Wat mij zo aantrok aan het tv-programma is dat acteurs en presentatoren die nog nooit een dansstudio van binnen hebben gezien binnen een korte periode het niveau wisten te bereiken van een professionele danser. Puur door te repeteren, repeteren en nog eens te repeteren.

Dit heeft de Smit Mode familie geïnspireerd om hier binnen het bedrijf wat mee te doen. Nu moet u niet denken dat we dansend over de winkelvloer gaan, maar we werken wel vanuit hetzelfde principe als bij Dance Dance Dance; namelijk door veel te oefenen valt alles te leren. Met speciale trainingen laten we onze medewerkers zien welke talenten ze bezitten en hoe ze die nog meer tot bloei kunnen laten komen tijdens de uiteindelijke performance; het klantencontact. En het zijn vaak de kleine (dans)pasjes die uiteindelijk tot het gewenste eindresultaat leiden.

Dit wil niet zeggen dat we onze medewerkers trainen om alleen maar meer te verkopen. Het gaat juist om die details waarbij we onze klanten alles uit handen nemen en waardoor klanten zich bij ons thuis voelen. Denk hierbij aan het gordijn van de paskamer dichtdoen en niet naar de maat vragen maar de juiste maat aanreiken. Maar ook het meegeven van schoenen en een riem zodat de klant direct het totaalplaatje ziet en het zelf controleren bij de deur of het alarmlabel er werkelijk afgehaald is, horen hierbij. Het moet allemaal heel vanzelfsprekend zijn, zodat onze bezoekers zelf nergens aan hoeven te denken. Met als uiteindelijke doel dat ze weer terugkomen omdat ze zo fijn zijn geholpen en zo fijn geslaagd zijn.

Durft u het aan?
Wij hopen hiermee tevens te bereiken dat onze klanten zoveel vertrouwen in ons stellen dat ze de winkel instappen om hun lot in handen te leggen van onze mode-adviseurs. Want dit leidt vaak tot verrassende effecten, waardoor u de deur uitgaat als een complimentenvanger. Durft u het aan?

– Sijbrand Smit