Overig

Samenwerken en elkaar versterken met PORT OF BUSINESS

520

Gekend en herkend te worden is van eminent belang bij het ondernemerschap. Onbekend maakt immers onbemind. Maar om succesvol te zijn gaat het om meer dan alleen een goede naamsbekendheid.

Welke producten of diensten lever je bijvoorbeeld. Is er markt voor, welke waarde kun je als ondernemer met je bedrijf toevoegen, ben je service- klantgericht, ben je betrouwbaar en is de prijs-prestatieverhouding in balans. Zaken die allemaal moeten kloppen. Daarnaast zijn facetten als ben je actief in netwerken, zijn het de juiste netwerken en hoe vermarkt je je product of dienst, factoren die de mate van succes beïnvloeden.  Op het gebied van marketing en communicatie is het tenslotte van belang een goede communicatiemix te hanteren, gericht op de juiste doelgroep. Juist op de laatste twee punten biedt PORT FOR BUSINESS toegevoegde waarde.

HJ Media Producties is onder meer uitgever van de gerenommeerde zakenmagazines Rijnmond BUSINESS, Drechtsteden BUSINESS en Re/Port of Moerdijk. Maar eveneens van de titels INSIGHT en Ridderkerk Leeft! Met de ‘Vrienden van BUSINESS’ beschikt HJ Media Producties tevens over een actieve businessclub, organiseren we masterclasses over diverse onderwerpen, beschikken over actuele websites, vervaardigen nieuwsbrieven, bedrijfsfilms en organiseren en participeren (in) evenementen.

Verbreding, versterking en verdieping van BUSINESS platform

Om het voor de ondernemers en bestuurders in onze regio nog interessanter te maken met ons samen te werken verbreden en versterken wij onze organisatie steeds verder. Door zaken alleen op te pakken ga je misschien sneller, maar door samenwerking kom je verder. Dit laatste is ook ons motto. Reden waarom Hendrik Jan van der Rhee en Kees van ’t Zelfde eerder samenwerking met elkaar hebben gezocht en nu samen met Cees Vingerling een volgende stap maken met de verdere verbreding, versterking en verdieping van het BUSINESS platform.

Hendrik Jan van der Rhee: “Met onze organisatie bieden wij ondernemers en bestuurders zowel online als offline al een geweldig pakket aan mogelijkheden. Maar stilzitten is voor ons geen optie en we krijgen bovendien steeds vaker specifieke vragen vanuit de markt. Voor ons dan ook redenen genoeg om nieuwe mogelijkheden te creëren om de markt nog beter te kunnen bedienen. We ontwikkelen momenteel een platform voor de regio Drechtsteden, Moerdijk en Rijnmond waarbij wij ondernemers en bestuurders een op maat gesneden lidmaatschap aanbieden. Overall ziet het er uit als een bijenkorf, waaruit je naar eigen behoefte en wensen een pakket kunt samenstellen.”

Kees van ’t Zelfde: “Met onze titels, maar ook met de online mogelijkheden en de BUSINESS club, zijn wij al voor bijzonder veel partijen een belangrijke en interessante partner voor alles wat te maken heeft met commerciële communicatie. Maar de huidige ontwikkelingen en behoeften die ondernemers en bestuurders hebben, hebben ons aan het denken gezet. We bieden straks met ons platform een dusdanig pakket dat het voor elke ondernemer en bestuurder interessant is om zich bij ons aan te sluiten. Of het nu gaat om een ZZP’ er of een multinational, een kleine gemeente of om de grote steden in ons verzorgingsgebied, wij brengen u met de juiste en gewenste personen in contact.

Mede omdat je door samenwerken verder komt en ik Cees Vingerling al heel lang ken, hebben we contact met hem gezocht en hebben we onze ideeën met hem besproken. Cees bleek meteen enthousiast en zag een samenwerking met ons helemaal zitten.

Cees Vingerling: “klopt, Kees en ik kennen elkaar al vele jaren. Enerzijds vanuit de periode dat ik nog werkzaam was bij de Rabobank en anderzijds hebben we samen eerder al verschillende projecten gedaan. Onze kennis en ervaring sluit goed op elkaar aan. De plannen die nu in ontwikkeling zijn zie ik absoluut als een geweldige opportunity voor deze regio. Gedrieën zijn we bezig de plannen verder te vervolmaken en vervolgens gaan we ermee aan de slag. Samen beschikken we nu al over een enorm netwerk en dat gaan we zeker verder uitbouwen. De nadruk zal hierbij zeker komen te liggen bij kennis en kennissen delen. Dit om een extra kwaliteitsimpuls te geven aan organisaties en het bewerkstelligen van nieuwe relaties!”

Hendrik Jan: “om alvast een indruk te geven welke kant het op gaat, hiermee een ruwe opsomming:  wij bieden de markt straks verschillende lidmaatschappen aan op elk gewenst niveau. Hierbinnen vallen vervolgens masterclasses, netwerkevents, congressen, seminars, beurzen, online en offline mogelijkheden en nog veel meer.”

Kees van ’t Zelfde vult Hendrik Jan tenslotte nog aan: “ook met in company bijeenkomsten cq rondetafelgesprekken, met door de opdrachtgever gewenste deelnemers, met of zonder publicatie in de bladen of via een bedrijfsfilm behoren tot de mogelijkheden. Alle dwarsverbanden, zowel off- als online zijn middels PORT FOR BUSINESS mogelijk!”