Overig

Schipper Accountants Rotterdam: Waardevol klankbord voor ondernemers in de regio

1078

Sinds de oprichting in 1938 in Goes heeft Schipper Accountants meerdere vestigingen in Zuidwest Nederland. Naast een achttal kleinere regiokantoren, heeft de organisatie op dit moment twee full service kantoren in Goes en Terneuzen. In de nazomer van dit jaar krijgt ook de Rotterdamse vestiging de ‘status’ van full service kantoor, voor een nog completere dienstverlening. Het doel van kantooreigenaar Ad Fröberg is helder. Hij wil met zijn bedrijf een waardevol financieel en economisch klankbord zijn voor het MKB in de Rotterdamse regio.

Maximale klantenbediening

“Als adviseur moet je weten, waar je individuele kennis ophoudt en wanneer je zaken moet overdragen aan een andere specialist. Alleen op deze manier is de klant verzekerd van een adequaat financieel en economisch advies,” aldus Ad Fröberg.

Dit is precies het uitgangspunt bij het nieuwe full service concept van de organisatie. Alle specialistische kennis onder één dak, voor een maximale, kwalitatieve klantenbediening. Binnen de vernieuwde organisatie werken experts van verschillende disciplines nauw samen. De werkzaamheden richten zich op de kernactiviteiten accountancy, controle, belastingadvies, juridische advisering en algemeen bedrijfseconomisch advies. Daarnaast kenmerkt het bedrijf zich door de gespecialiseerde dienstverlening, onder andere op het gebied van corporate finance, pensioenen, estate planning en successieplanning.

De keuze voor Rotterdam als derde full service locatie is natuurlijk niet toevallig vertelt Fröberg. “ Er is veel bedrijvigheid en het  havengebied geeft ons veel mogelijkheden op internationaal gebied. Voor ondernemers die zaken doen over de landsgrenzen zijn wij de ideale financiële adviespartner. Ons bedrijf maakt gebruik van het wereldwijde, onafhankelijke netwerk CPA Associates International. Klanten kunnen overal ter wereld terecht voor advies en ondersteuning. Met CPAAI blijft de kwaliteit van onze dienstverlening gewaarborgd, ook over de landsgrenzen heen.”

Deze brede aanpak vraagt veel van de communicatie en samenwerking binnen de organisatie. Niet voor niets luidt het motto: ‘Ondernemen doe je samen’. De organisatie doelt hiermee op de interne samenwerking van collega’s en de externe samenwerking met klanten. Fröberg licht toe:

“Binnen Schipper werkt een enthousiast en betrokken team medewerkers nauw samen. Zij hebben plezier in hun werk en daar profiteert de klant natuurlijk van mee. Onze medewerkers hebben er alles voor over om bij te dragen aan het succes van onze klanten.  Daarnaast zijn wij zelf ook ondernemer. Wij weten wat er speelt binnen bedrijven in het MKB en wij weten ook dat onze financiële diensten haalbaar en betaalbaar moeten zijn. Samen met de klant gaan wij altijd op zoek naar een persoonlijke oplossing die echt werkt, voor nu en in de toekomst.”

Proactief betrokken

Met het full service concept wil Schipper Accountants excelleren op het gebied van kennis en creativiteit, waarbij een persoonlijke en klantgerichte aanpak voorop staat. “Wij kijken hierbij niet alleen naar het verleden,” waarbij Fröberg doelt op de werkzaamheden die betrekking hebben op situaties achteraf, zoals de belastingaangifte en de jaarrekeningen, “maar ook naar het heden en de toekomst.”  Voor ondernemers wil de organisatie een klankbord zijn;  een professionele sparring  partner, die bijdraagt aan het succes en de continuïteit van ondernemers. Dit doen zij onder meer door preventief financieel advies en een helder verdienmodel voor de lange termijn.

Fröberg vertelt:  “Onze proactieve houding en  hoge mate van betrokkenheid, wordt door onze klanten erg gewaardeerd. Ons bedrijf heeft een trouw klantenbestand. Door de jaren heen maak je samen heel veel mee. Dit zorgt voor een hechte band. Zo hebben wij een klant die ooit begonnen is als kofferbakverkoper. Inmiddels is zijn bedrijf uitgegroeid tot een speler van formaat. Als adviseur hebben wij daar een aandeel in gehad. Daar zijn we best trots op.”

Natuurlijk richt Schipper Accountants zich ook op startende ondernemers. Speciaal voor starters hanteert de organisatie een aangepast tarief. Bovendien kan men ook altijd terecht bij de wekelijkse inloopspreekuren. “Wij doen graag iets extra’s voor ondernemers uit de regio. Elke donderdagavond vanaf half zeven kan men daarom bij ons op kantoor terecht voor allerhande bedrijfseconomische vraagstukken,” vertelt Peter Broer, manager accountancy. “Even bellen vooraf en wij zorgen ervoor,  dat de juiste specialist aanwezig is.”

Informatisering en innovatie

Arbeid is prijzig. Reden voor de organisatie om efficiënt te werken en continu te investeren in  informatisering en innovatieve concepten. “Onlangs is de organisatie bijvoorbeeld aangesloten bij Horizontaal toezicht, een nieuwe controleaanpak van de Belastingdienst. Hiermee conformeren wij ons, om op de juiste manier aangifte te doen. De controle achteraf is hierdoor niet meer nodig, waardoor onze klanten sneller zicht hebben op de financiële situatie,” vertelt Broer. “Ook de automatisering van bepaalde werkprocessen, stelt ons in staat om klanten nog sneller en beter van dienst te zijn. Uitkomsten zijn sneller bekend en wij houden meer tijd en aandacht over voor onze klanten.” “En dat is precies wat ons onderscheidend maakt,” vult Fröberg aan. “Wij leveren de kwaliteit van een groot kantoor, met de betrokkenheid en flexibiliteit van een kleine onderneming.”

De ontwikkelingen binnen het bedrijf zijn inmiddels in volle gang en de komende maanden krijgt het kantoor er een extra verdieping bij. Verwacht wordt, dat het volledige full service concept na de zomer van dit jaar gereed is. Natuurlijk zijn ondernemers ook voor die tijd van harte welkom bij het kantoor aan de Escudostraat. De specialisten van Schipper Accountants staan altijd voor u klaar, met het juiste financiële advies.