Overig

Beursdeelname geeft geweldige kansen op nieuwe contacten

553

Zaken doen, inspireren en netwerken. Daar draait het om tijdens de Fenexpo Businessdagen die alweer voor de achtste keer worden georganiseerd in de Evenementenhal in Gorinchem. De afgelopen jaren is de beurs uitgegroeid tot een niet meer weg te denken evenement voor bedrijven uit een grote regio rond Gorinchem. “Ik geloof in dit concept. Natuurlijk zijn er online zoveel mogelijkheden bijgekomen maar voor mij kan daar geen marketinginstrument voor het MKB tegenop,” vertelt organisator Henk Fennema vol enthousiasme. “Op een beurs ontmoet je mensen die je in de ogen kijkt. Hier krijg je de kans om met elkaar te praten over jouw product of dienst, je leert elkaar persoonlijk kennen. En persoonlijk contact levert je de gunfactor op. Die is onbetaalbaar. En laten we eerlijk zijn. Online koffie drinken gaat nog steeds niet,” zegt hij met een glimlach.

“Ik denk dat veel mensen de Fenexpo inmiddels wel kennen. Een prachtig evenement voor de regio Drechtsteden, Vianen, Tiel en Raamsdonksveer. Het is een interessant marktgebied voor veel bedrijven!,” stelt Fennema. De beurs van 2014 kenmerkte zich door een positieve sfeer. Er namen 220 bedrijven en instellingen deel en er waren ruim 6500 bezoekers. “Wij hopen die lijn door te trekken en we horen gelukkig steeds meer positieve berichten in de markt. Aandacht voor marketing is belangrijk. Bedrijven geven aan dat zij graag nieuwe business willen. En ja, die komt niet vanzelf. Als we vragen hoe men het nu doet, komen we toch vaak op de online activiteiten uit. Prima, maar waar is het persoonlijk contact? Beursdeelname kost tijd en geld maar met een proactieve houding en een flinke dosis enthousiasme ga je scoren.”

De beurs is bij uitstek geschikt om bezoekers kennis te laten maken met het bedrijf, relaties te ontmoeten en te werken aan naamsbekendheid. Vanaf 870 euro kan men al deelnemen en gebruik maken van het full-service concept met volledige catering voor standhouders en bezoekers. “Niet iedere bezoeker behoort tot je doelgroep, maar ze stappen wel in hun auto en komen naar de beurs. Spreek deze mensen aan met een goed verhaal. Het geeft geweldige kansen op nieuwe contacten. Ik ben organisator, maar ik geloof ook echt in het persoonlijk contact. Mensen willen elkaar uiteindelijk toch ontmoeten. Natuurlijk boek je niet altijd direct resultaat, maar zorg ervoor dat je bij de bezoekers blijft hangen. Houdt contact met hen want marketing doe je immers het hele jaar door! Zelfs de manier van de telefoon aannemen valt voor mij al onder marketing.”