Het behoeft geen betoog dat er juist in de zakenwereld een universele behoefte is aan méér. Meer ervaringen delen. Meer inspiratie opdoen. Meer toetsen van nieuwe ideeën. Meer kennis vergaren. Meer en bredere inzichten verkrijgen. Meer klankborden. Meer cases en/of uitdagingen inbrengen en verrast worden door ideeën van medeprofessionals.
Dat moet uiteraard ook weer leiden tot méér. Meer plezier in het bedrijf. Meer onderlinge betrokkenheid. Meer power in de concurrentiestrijd. Meer succes in het gevecht om een groter marktaandeel. Meer producten. Meer klanten. Meer fans/superpromotors. Meer omzet. Meer winst.
Daarom de More Business Academy
Met dat méér-motto ging reclameadviesbureau More Business een liaison aan met Ronald Schouten, ondernemer, businesscoach, trainer en motivatie- en communicatieprofessional. Aldus ontstond de More Business Academy, kortweg MBA. Deze gaat binnenkort van start met een serie hoogwaardige Masterclasses voor Rijnmondse ondernemers, (bedrijfs-)leiders, captains of industry en andere mannen en vrouwen met ambitie.
Masterclasses om serieuze stappen maken
Voor 2015 zijn er vijf MBA Masterclasses gepland. Daarin staan aandachtsgebieden centraal waarin iedere ondernemer en manager serieuze stappen kan maken. Denk aan: Verhogen van omzet en marge – Nut en noodzaak van een organisatie DNA – Maken van een foto van de toekomst van de organisatie – Optimaliseren van voorraden zonder in te boeten op de SLA – Impact, nut en consequenties van (zelf)sturende teams – Effect van een slagvaardig managementteam – Mobiliseren van innovatiekracht in de onderneming – Uitdagingen en gevolgen van Effectuation – Streven naar een mentaal en fysiek topfitte organisatie – Nut en gemak van het Business Model Canvas – Zin en onzin van nieuwe media en ontsluiten van big data – Gevolgen van impactvolle overheidsbesluiten – Voordelen van een (geïmplementeerd) CRM systeem – Do’s en don’ts bij fusies en overnames – Stappen naar de gewenste transitie van de organisatie – Invloed van business software op de (veranderende) rol van de accountant – Impact Governance Code – Bewezen communicatiestrategieën.
Ondernemers in de regio Rijnmond worden binnenkort rechtstreeks benaderd om aan te geven naar welke aandachtsgebieden hun meeste belangstelling uitgaat.
Mensen doen zaken met mensen
Vaste elementen in alle MBA Masterclasses zijn goede interne en externe communicatie, alsmede de impact van het gedrag als ondernemer/manager bij het creëren van de gewenste ambities/transities. Ondernemingen doen namelijk geen zaken met ondernemingen. Ondernemingen bestaan uit mensen. En mensen doen zaken met mensen. Daarom is er bij de MBA Masterclasses veel aandacht voor de wijze van communiceren met diegene(n) die in beweging gebracht moet(en) worden.
Overzichtelijke investering, gelimiteerd aantal deelnemers
MBA Masterclasses duren 3,5 uur en vinden plaats op donderdagen van 16.00 tot 19.30 uur. Napraten en netwerken zijn vaste afsluiters. Elke Masterclass biedt plaats aan 40 personen. Bij grotere belangstelling worden meer sessies georganiseerd. De investering bedraagt € 299,- (ex. BTW) per deelnemer per Masterclass. Wie ze alle vijf wil volgen en ineens reserveert, betaalt totaal € 1250,- (ex. BTW). Wie dan een keer verhinderd mocht zijn, kan kosteloos een vervanger sturen. Maar het allerbelangrijkst: wie in 2015 de zakelijke waarde van méér inziet, mág op de MBA Masterclasses niet ontbreken.
Van business as usual naar more business?
Schrijf u in voor Masterclasses 2015 van de More Business Academy.
Meer info
Neem contact op met Ronald Schouten en u verneemt alles uit de eerste hand:
telefoon 06-23235784 of mail:
rschouten@ver-leiders.nl