Overig

Aanschaf nieuwe VIP-bus bevestigt: Riwest overtreft verwachtingen

650

Voor Fred Wolfs kan het niet snel genoeg 1 juni zijn. Op die datum mag de directeur-eigenaar van Riwest Traffic & Events namelijk de nieuwe VIP-bus ophalen bij de Duitse fabriek. Reken maar dat hij dat persoonlijk gaat doen. De Setra HD511 is begin dit jaar besteld en wordt helemaal op maat gemaakt.

Wolfs wist precies wat hij wilde. In de nieuwe aanwinst zal het zijn gasten straks aan niets ontbreken. Setra zit sowieso al in het topsegment en Riwest krijgt een speciale, extra luxe versie.

“Het is het luxe busmerk van Mercedes en dit model is uitgeroepen tot Coach of the Year 2014”, legt Wolfs uit. “Setra staat bekend als de Rolls-Royce onder de bussen. De normale uitvoering van de HD511 heeft 46 zitplaatsen. De configuratie zoals wij hem hebben gekozen, telt slechts 26 stoelen, die bovendien zeer comfortabel zijn en per vier een tafel hebben. Hij is verder voorzien van getint glas, een keuken en een toilet.”

Evenementenlogistiek

Riwest heeft zijn kantoor in Poortugaal; de garage bevindt zich in Barendrecht. Het bedrijf verzorgt allerlei onderdelen van evenementenlogistiek. Jaar na jaar nemen (sport)evenementen in Rotterdam een prominente plaats in. “In opdracht van organisatoren zorgen we dat het publiek, de sporters, officials en gasten vlot en veilig naar en van de accommodatie kunnen reizen.”

Het moet wel raar lopen wil je Riwest niet tegenkomen bij een Rotterdams evenement. Het CHIO, de Nationale Taptoe, North Sea Jazz Festival…de lijst is veel te lang voor de beschikbare ruimte op deze pagina’s. Juni wordt dit jaar de drukste maand: met onder andere de Europacup Honkbal, het EK Volleybal voor Dames, de Taptoe en het CHIO.

Het bedrijf is sinds 2012 Supplier van Rotterdam Topsport. Begin dit jaar verlengde Wolfs het contract met drie jaar. “Dit jaar zijn we nog Supplier, maar vanaf 1 januari 2016 gaan we als Silver Sponsor verder. Dat is best een grote stap, maar ik geloof in Rotterdam Topsport en wil meer bijdragen en nog nauwer samen optrekken. Als je het mij vraagt, kan de stad niet zonder die stichting. Nu die door bezuinigingen wordt getroffen, wil ik wat extra’s doen.”

Vlekkeloos

Op basis van zijn jarenlange ervaring weet Wolfs exact wat bij een toernooi, beurs, festival of andere happening nodig is om de mobiliteit vlekkeloos te laten verlopen. Van het organisatorische deel, de veiligheidsplannen, de inzet van verkeersregelaars en natuurlijk de inzet van de vervoersmiddelen. “Of het nu gaat om pendelbussen voor de toeschouwers, de touringcars voor de deelnemende teams of de VIP-bussen voor genodigden.”

Zowel organisatoren als sportbonden en verenigingen schakelen Riwest in – net als bedrijven, overheden en hotels trouwens. “We zijn vaste partner van onder meer de honkbalbond KNBSB en de volleybalbond NeVoBo. We rijden de nationale ploegen, tegenstanders die hier te gast zijn voor een interland en we zijn ook betrokken bij trainingskampen en toernooien. Afhankelijk van de behoefte en de bestemming zetten we een eigen wagen in of werken we samen met een collega uit de betreffende regio.”

“We hebben er een aantal geselecteerd die dezelfde kwaliteit en toewijding bieden als wij zelf. Op deze manier kunnen we onze overhead laag houden en hebben we geen groot wagenpark nodig. Met onze eigen wagens kunnen we in de meeste opdrachten voorzien. Is er een groot evenement, dan kunnen we dankzij de collega’s over passend materieel beschikken. Die rijden dan onder onze regie. De opdrachtgever heeft ook dan één aanspreekpunt: Riwest. Korte lijnen en direct contact.”

Betrokkenheid

Wolfs, die zijn carrière begon als chauffeur, kruipt zelf nog geregeld achter het stuur. “Dat blijft leuk. Vooral door het contact met de opdrachtgever en diens gasten. Ook bij evenementen ga ik altijd kijken, zelfs als ik geen rol heb. Om te zien of alles goed loopt. Dat vinden klanten fijn. Ze zien dat je persoonlijk betrokken bent en er alles aan doet om hun evenement tot een succes te maken.”

Betrokkenheid is een pijler onder het succes van Riwest. “Ik zou niet op een andere manier kunnen of willen werken. Het is ook de drijfveer voor kwaliteit. Dat is naar mijn mening, samen met creativiteit, noodzakelijk om als bedrijf te overleven. Een bus van A naar B rijden, dat kan iedereen. Daarmee onderscheid je je niet. Je moet meer doen dan de klant verwacht. Altijd iets extra’s geven.”

De Setra is daarvan het zoveelste bewijs. “Die bus leent zich uitstekend voor bijvoorbeeld handbal- en volleybalteams. Je kunt de complete selectie comfortabel vervoeren en er is voldoende bagageruimte voor de tassen en materialen.”