Overig

ABN AMRO en Muller

1306

Dordrecht zien elkaar graag, óók op de Haringparty

Gemeten naar inwonersaantal is Dordrecht uiteraard een stad, maar het voelt veel meer als een dorp. Die mening delen Niels Wepster, Directeur Commercial Clients ABN AMRO Rivierenland, Bram Muller, directeur-eigenaar van Muller Dordrecht, en Koos van Veen van Lions Club Dordrecht MM. Het drietal ziet de constatering als een voordeel, omdat netwerken en het intensiveren van contacten op die manier nog eenvoudiger gaat.

De relatie tussen ABN AMRO en Muller Dordrecht ontstond in een ver verleden, namelijk al bij de oprichting. Het 97-jarige bedrijf, uitgegroeid tot een internationale onderneming met een reeks aan watergebonden activiteiten, is een loyale klant. Ook na de fusie tussen Fortis Bank en ABN AMRO in 2010 bleef Muller positief over de bank. “Door de jaren heen zijn zij steeds meer geworden dan alleen ‘die zak met geld’. ABN AMRO opereert flexibel en direct.  Ze bedienen mij goed en denken mee met financieringsmogelijkheden. Het imago van banken is er de laatste jaren natuurlijk niet op vooruit gegaan, maar ik ben in gesprekken nog altijd een open boek. Alles begint met vertrouwen, dan heb je de helft al gewonnen. Het heeft in mijn ogen geen zin om banken als een halve vijand te beschouwen, want dan loop je ook het risico om jezelf als ondernemer buitenspel te zetten.”  Voor 2008 zag de wereld er heel anders uit, dat behoeft geen verdere uitleg. ABN AMRO speelt sindsdien meer dan ooit in op veranderende klantbehoeften. Wepster: “Het is ons streven om meer en meer als klankbord en strategische branchepartner voor ondernemers door het leven te gaan. Onze relatiemanagers werken sectorgericht, waardoor specifieke marktkennis sneller tot hun komt. Begrijpen wat ondernemers bezighoudt, weten wat bepaalde vaktermen betekenen, ons netwerk gebruiken om klanten in contact te brengen met interessante partijen; daar willen we sterk in zijn. De financieringsbehoefte van ondernemingen wordt steeds vaker niet louter meer ingevuld door banken. Participatiemaatschappijen en investeerders doen al regelmatig een duit in het zakje en crowdfunding is ook een veelvoorkomende manier om een financieringsvraag tot een goed einde te brengen.” Muller: “Ondernemers zijn veel sneller geneigd om eerst met hun accountant of Raad van Advies te klankborden over financiële kwesties. Terwijl het juist heel nuttig en verhelderend kan zijn om dat juist ook met de bank te doen. Ik schroom niet om met ABN AMRO allerlei ins en outs te bespreken.” Wepster: “Wij willen echt iets toevoegen en de krachten bundelen. Het belang van de klant staat altijd voorop. Wanneer wij om de tafel gaan en alleen maar verkondigen dat het laatste boekjaar beter of slechter was dan het vorige, schiet dat niet zoveel op. Dat wist die klant namelijk zelf ook al. Door te werken met een multidisciplinair team onderscheiden wij ons met maatwerkoplossingen en voegen wij tijdens gesprekken écht iets toe.”

Haringparty Dordrecht

Tijdens de Haringparty Dordrecht, een initiatief van Lions Club Dordrecht MM, mag er over van alles gesproken worden. De zevende editie vindt plaats op donderdag 18 juni  van 17.00 uur tot 21.00 uur, traditioneel bij de Koninklijke Dordtsche Roei- en Zeilvereeniging aan het Wantij. “Dit jaar is gekozen voor de Stichting Heppie als goed doel dat ondersteund zal worden. De netto-opbrengst van de Haringparty komt ten goede aan activiteiten die zij organiseren in Dordrecht,” legt Van Veen uit. De missie van Stichting Heppie is om kinderen en jongeren die sociaal uitgesloten zijn of dreigen te raken de kans te geven mee te (blijven) doen. Dit doet Heppie door het bieden van vakanties en weekenden vol ontspanning, plezier en gezelligheid. “Een streefbedrag is er niet, iedere euro is mooi meegenomen.” Voor wie niet van haring houdt, is er dit jaar ook een frietkraam aanwezig. Een dj zorgt voor achtergrondmuziek. “Meer is niet nodig, want bezoekers staan altijd zo met elkaar te praten, dat een bandje volledig overstemd zou worden. Ik merk dat nieuwe contacten op de Haringparty Dordrecht altijd heel gemakkelijk ontstaan en dat bestaande relaties elkaar ook weten te vinden. De sfeer is altijd gezellig en gemoedelijk.” Dat kunnen Wepster en Muller als bezoekers van vorige edities beamen. Muller: “Ik kom altijd veel bekenden tegen. De Haringparty Dordrecht is echt een begrip geworden en heeft zich bewezen als ideaal netwerkevenement. Ik kom er vanwege de specifieke branche waarin wij opereren dan wel geen klanten tegen, maar leveranciers, onderaannemers, afgevaardigden van de gemeente en natuurlijk relaties van ABN AMRO loop ik altijd tegen het lijf. De binding op het eiland is al groot en de Haringparty Dordrecht versterkt dat alleen maar.” Ook aanwezig zijn? Kaarten kosten 29,50 euro en zijn nog te bestellen via www.haringpartydordrecht.nl