Overig

Auto Wüst Dordrecht meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

3488

Mercedes-Benz dealer Auto Wüst in Dordrecht is uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Het bedrijf kreeg de prestigieuze titel en de bijbehorende Klant Nr 1.-trofee omdat de Dordtse vestiging van Auto Wüst opvalt door een zeer hoge mate van klantvriendelijkheid. In het kader van Klant Nr. 1 streeft de Nederlandse Mercedes-Benz organisatie – met succes – naar de meest tevreden klanten van Nederland.

Klanten kunnen zich over hun eigen dealerbedrijf uitspreken via enquetes waarbij alle aspecten van klanttevredenheid aan de orde komen: van showroom tot en met werkplaats. Dit heeft bij Mercedes-Benz topprioriteit omdat het een belangrijke factor is voor de loyaliteit op lange termijn. Bovendien zijn tevreden klanten belangrijke ambassadeurs voor het merk. Wederom bleek dat de complete Nederlandse Mercedes-Benz organisatie op een zeer hoog niveau acteert.

Klanttevredenheid is hét startpunt voor klantloyaliteit. Daarom voert Mercedes-Benz al meer dan 20 jaar onderzoeken uit om de mate van tevredenheid van zijn klanten te meten. Dit gebeurt door middel van digitale vragenlijsten die klanten kunnen invullen op een moment dat het hen uitkomt. Zij kunnen zich via antwoorden op concrete vragen uitspreken over de mate van de kwaliteit van dienstverlening in zowel showroom als werkplaats. Ook kunnen ze aangeven waar ruimte voor verbetering ligt. Dit maakt het voor de Mercedes-Benz organisatie mogelijk om gericht aan verdere optimalisering van de dienstverlening te werken.

De klant altijd op Nr. 1

In 2007 heeft Mercedes-Benz Klant Nr. 1 geïntroduceerd. De essentie ervan is dat klanttevredenheid een structureel onderdeel is van álle processen binnen een dealerbedrijf: van eerste contact, proefrit en offerte tot en met de aflevering en (afspraken voor) onderhoud en reparatie. Iedereen bij Mercedes-Benz is doordrongen van het belang van een klantgerichte instelling. Medewerkers worden daar dan ook intensief op getraind. Het resultaat is dat elke (potentiële) Mercedes-Benz klant bij elke dealer optimale zorg en aandacht krijgt – in showroom en werkplaats. Ofwel: klanten kunnen er van uit gaan dat elk bezoek aan een Mercedes-Benz dealer gelijk staat aan een optimale dienstverlening en dat ze dus altijd de aandacht krijgen die ze verdienen. Zo geeft Mercedes-Benz zijn klanten het – terechte – gevoel dat ze speciaal zijn én worden gewaardeerd. Klant Nr. 1 maakt ook duidelijk welke Mercedes-Benz dealers (personenwagens en bedrijfswagens) het best scoren op het gebied van klanttevredenheid.

Meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland

Bij de uitreiking van de Klant Nr. 1 Awards bleek dat de complete  Mercedes-Benz organisatie zeer goed scoort als het gaat om de kwaliteit van de dienstverlening. Mercedes-Benz dealer Auto Wüst in Dordrecht sprong eruit. Het bedrijf werd door zijn klanten beoordeeld als meest klantvriendelijke Mercedes-Benz dealer van Nederland. Daarvoor kreeg

directeur Marcel Wüst de felbegeerde ‘cup met de grote oren’ overhandigd. Wüst over de prestigieuze onderscheiding: “Wij streven niet alleen naar tevreden klanten, maar naar klanten die fan van ons zijn – zij zijn namelijk echte ambassadeurs. Bij Auto Wüst hebben we een cultuur die zeer klantgericht is, al onze medewerkers zetten zich daar dagelijks voor in. Dat leidt tot een zeer hoog kwaliteitsniveau. Toch blijft het daar niet bij. Mercedes-Benz is een merk dat je moet beleven. Met ons eigen museum in

Dor-drecht maken we ook dat mogelijk. Door dit samenspel van factoren zijn onze klanten tevreden én enthousiast. Het is mooi om te zien waar dit toe kan leiden – samen met alle gedreven medewerkers zijn wij dan ook zeer trots op deze prachtige prijs!”

Altijd en overal:zorg en aandacht

Dit jaar werden de Mercedes-Benz Klant Nr. 1 Awards voor de zevende keer uitgereikt. Dat gebeurde in Stuttgart, de thuisbasis van het merk. Hans-Bahne Hansen, CEO van Mercedes-Benz Nederland reikte samen met Marcus Breitschwerdt (Head of Europe Region Mercedes-Benz Cars) de  prijzen uit. Hansen prees de resultaten van de Nederlandse dealers en zei daarover het volgende: “Zorg en aandacht voor de klant is bij Mercedes-Benz overal. Dat begint al bij het eerste contact, of dat nu telefonisch of via internet is. In de vestigingen ervaar je de toegewijde instelling van de medewerkers zowel in de showroom als in de werkplaats. Wij noemen dat: complete dienstverlening – het unieke Mercedes-Benz gevoel is overal. Het is goed om te zien dat onze dealers dit jaar wederom buitengewoon goed gescoord hebben. Uit onze onderzoeken komt naar voren dat onze klanten zeer tevreden zijn – zo tevreden zelfs dat ze de producten én diensten van Mercedes-Benz zonder meer aanbevelen aan anderen. Daar mogen we als complete Mercedes-Benz organisatie trots op zijn!”