DataByte, gevestigd in Steenbergen, met een nevenvestiging in Berkel en Rodenrijs, ondersteunt al bijna 30 jaar klanten met dienstverlening en service op het gebied van ICT.
Sinds enige tijd ligt de focus op de zakelijke markt. De organisatie onderscheidt zich door échte gesprekken aan te gaan om zo oplossingen aan te bieden die bedrijven nodig hebben voor een ideale digitale omgeving. “Wij zijn een uitdagende sparringpartner voor onze klanten. Naast kwaliteit staat vooral de persoonlijke benadering hoog in het vaandel. Wij hebben niet alleen oog voor de techniek maar willen samen met de klant tot de beste oplossingen komen. De uitdagingen en doelstellingen van onze klanten staan hierbij voor ons centraal,” legt John Heijnen, oprichter en directeur uit.
DataByte biedt een compleet pakket aan diensten en is daardoor in staat om bedrijven en instellingen geheel te ontzorgen. Heijnen: “Onze experts investeren veel tijd in het doorgronden van organisaties. Dat leidt tot een helder adviesrapport waarin wij richting geven als het gaat over hun digitale bedrijfsvoering. Dit doen wij op een pragmatische en persoonlijke wijze. Om klanten te overtuigen van onze dienstverlening voeren wij graag een second opinion uit en is er vanzelfsprekend de bereidheid om een vóórinvestering te doen om zo samen te bouwen aan en te investeren in een jarenlang partnership en de overgang zo gemakkelijk mogelijk te laten verlopen.”
Structuur binnen de digitale omgeving
“De gemiddelde ondernemer heeft veel applicaties aan elkaar gekoppeld, maar het vormt zelden een eenheid. Onze business-apps zijn daarom altijd toegespitst op de specifieke werkwijze van de klant en geven inzicht in zijn business,” vult salesmanager Jurgen Oosterwijk aan. “Wij bieden structuur aan binnen de digitale omgeving met Tablot, de online werkplek van DataByte. Dit betekent altijd en overal grip op documenten, mails en organisatie op één overzichtelijk dashboard! Doordat de medewerkers weten welke kpi’s van belang zijn om hun doelstellingen te halen en ze hier dagelijks inzage in te geven, zijn deze eenvoudiger te realiseren.”
Een 10 als uitgangspunt
DataByte past zich continu aan op de strategie en groeipotentie van de klant. Heijnen: “Dat onze aanpak werkt, blijkt uit het feit dat onze klanten zeer loyaal zijn. Wij hechten aan duurzame relaties om elkaar optimaal te leren kennen. Klanten hebben bij ons een vast aanspreekpunt met veel specifieke branchekennis. Onze medewerkers zijn vaak al lange tijd in dienst. Klanten kunnen op ons bouwen en op ons rekenen, zo blijkt uit de klanttevredenheidsonderzoeken die dagelijks plaatsvinden. DataByte streeft in haar dienstverlening het hoogst haalbare na. Het cijfer 10 is soms wellicht te hoog gegrepen, maar is wel ons uitgangspunt. Klanten mogen veel van ons verwachten. Wanneer een ondernemer ons puur als leverancier ziet, zijn we op voorhand geen goede match. Wij durven buiten de lijntjes te kleuren, kijken over grenzen heen en dagen ondernemers graag uit. Alleen dan kom je écht tot de gewenste resultaten.”