Overig

De kracht van samen

1072
Harry Eskes Elda PR

CJBD

Als je hoort over je bedrijf – hopelijk dat je het hoort! – dat de service ‘crap is’ en de mensen in je bedrijf alleen op de klok letten en niet op de klant (en de klantvriendelijkheid), dan mag je zeggen dat er iets aan de hand is. Daarbij kan het gaan over de kleinste dingen. Raar maar waar. En herkent jouw klant je service niet, dan…

Zó wil je het niet

Een situatie waarin je als ondernemer zomaar verzeild kunt raken: intern lopen zaken niet naar wens, klanten reageren (daardoor) negatief op het bedrijf, de resultaten blijven achter; terwijl je juist een stap voorwaarts wilt maken en ook je uitstraling wilt verbeteren!

Probleem ligt vaak breder

Tijd voor actie! En wel actie op meerdere terreinen, want dit probleem is niet specifiek voorbehouden aan één afdeling. Soms mag dat zo lijken, dat een oorzaak een geïsoleerd probleem is. Veelal is het een stuk complexer om de boel op de rails te houden.

Pak centraal aan

Een aanpak mag complex lijken, de oplossing kan eenvoudig zijn. Regel je vanuit één centraal punt, met één centrale boodschap, de aansturing en de in te zetten middelen, dan gaat niet onnodig energie verloren en kun je het overzicht vasthouden.

Natuurlijk, een dergelijk probleem tackelen vergt denk-en afstemwerk. Samen met de partij of partijen die je inschakelt, is dat het startpunt van werken aan de oplossing en opheffen van de oorzaak van het probleem.

De kracht van samen

Begin november was er een workshop-carrousel op het brede gebied van (her)ontwikkelen van communicatie. Leden van Contact Jonge Bedrijven Drechtsteden die in verschillende disciplines van dit werkveld hun bedrijf hebben, lieten zien hoe de kracht, kansen en veelzijdigheid van een netwerk en van samenwerking kunnen zijn (www.cjbd.nl/evenementen).