Overig

Door verhuizing komen de merken Renault, Kia en Dacia van de Indumij Groep nog beter tot zijn recht

1000

Onlangs vonden bij Indumij in Dordrecht feestelijke Open-Huis-Dagen plaats. Natuurlijk niet zonder reden, maar om de verhuizing van de Kia-vestiging naar het onderkomen van Renault en vice versa onder de aandacht te brengen. Het aanzicht van het gedeelte aan de Mijlweg veranderde er aanzienlijk door. Klanten kunnen volgens Micha Roco, directeur sales, en Helmert de Haas, brandmanager Kia, door de wisseling nog beter worden bediend.

“De verhuizing springt enorm in het oog. We zitten natuurlijk op een mooie zichtlocaties langs de A16. Het gele merklogo van Renault is vervangen door de rode kleur van Kia. Dat valt wel op. Wij hebben dan ook ontzettend veel reacties gekregen,” legt De Haas uit. Vooral het glazen pand aan de Mijlweg 65, nu dus het onderkomen van Renault en Dacia, werd aardig verbouwd. “Deze merken komen in hun nieuwe omgeving veel beter tot hun recht. De showroom is bijna twee keer zo groot in vergelijking de oude situatie. Renault hecht veel waarde aan merkenscheiding en met twee verdiepingen kunnen we dit voor zowel renault als Dacia goed uit te voeren.” Andersom pakt de verandering ook voor Kia goed uit. “De kleurstelling en chique uitstraling van de ruimte aan de Mijlweg 69 past heel erg bij de filosofie van Kia. De verhuizing heeft alleen maar winnaars opgeleverd.”

Uitbreiding
De Open-Huis-Dagen werden zowel bij Renault als Kia goed bezocht. “We hebben veel van onze bestaande klanten mogen begroeten, maar ook nieuwe klanten met interesse in onze speciale acties rondom de verhuizing.” De nieuwe situatie beviel de bezoekers uitstekend. ‘Het geeft veel meer rust’ en ‘wat een luxe uitstraling’ waren veel gehoorde kreten. “De verzorgde uitstraling sprak iedereen aan.” De Indumij Groep voegde in oktober, na de overname van Automobielbedrijf Van Kleef, Kia toe aan haar merkengamma. Het was een vooropgezet plan om niet lang daarna de merken te switchen. “Renault groeide uit zijn jasje en voor Kia als enkel merk was het glazen pand iets te ruim. Daarom is ervoor gekozen om te wisselen. Renault heeft nu de beschikking over bijna 2000 m2 en Kia over 1000 m2 showroom.” Kia heeft geen bedrijfswagens in haar gamma waardoor de personenwagens alle ruimte krijgen. Bij Renault hebben de bedrijfswagens daarentegen in de showroom nu alle ruimte.” Kia past volgens De Haas uitstekend bij Indumij Automotive. “Kia is het snelst groeiende automerk in Europa, ook binnen Nederland. In marktaandeel zijn zij vorig jaar ongeveer 30 procent gestegen. Ook Indumij Automotive groeit fors. In januari hebben we een overname gedaan in Barendrecht, waar onze Kia-showroom gevestigd is aan de Van ’t Hoffstraat.” En dat is nog niet alles, want op 1 april opent Indumij Automotive de deuren van haar derde Kia-vestiging aan de Aploniastraat 4 in Rotterdam-Zuid. Naast verkoop van nieuwe en gebruikte auto’s behoort hoogwaardig onderhoud ervan ook tot de dienstverlening. Het geeft aan dat de ambities van Indumij Automotive ver reiken en dat de daad bij het woord wordt gevoegd.

Kwaliteit in mobiliteit
“Ondanks een wat onrustige markt, blijven er ook kansen,” aldus Roco. “Eén van de kansen die wij hebben gepakt is om met Kia te starten en het pand met Renault te wisselen. Bij Renault en Dacia komen er verschillende nieuwe modellen aan. Ik verwacht dat dit ervoor gaat zorgen dat het volume en marktaandeel hiermee op het juiste niveau terechtkomt. De nieuwe Clio Estate is net gelanceerd. Dat is een topper binnen het kleine segment, met de juiste motorisatie en Co2 uitstoot. De Mégane Estate heeft het vorig jaar heel goed gedaan. Het was het best verkochte model van 2012. In het zakelijk segment is het een hele populaire auto. De 14 procent bijtelling is daarbij natuurlijk belangrijk. Van de vernieuwde versie verwachten we ook heel veel. Nog steeds met dezelfde bijtelling en wegenbelastingvrij tot en met december.” De verkopen van Dacia liepen vorig jaar een beetje terug, vanwege het feit dat daar niet de juiste motorisatie in zat. Maar ook Dacia komt met een aantal nieuwe modellen, waaronder de Logan MCV. “Dat is een stationcar die er geweldig uitziet. Ik heb hem onlangs op de autobeurs in Geneve mogen aanschouwen en het is echt een plaatje. Die gaat het goed doen. Ook de Dokker komt eraan, in een bedrijfswagenversie en een personenwagenuitvoering. Superscherp geprijsd, dus eveneens zeer aantrekkelijk. Net als de Lodgy trouwens, die ook een groot publiek zal aanspreken.” Alle nieuwe modellen komen in de nieuwe opstelling veel beter tot zijn recht dan voorheen. Er kunnen nu wel tien modellen naast elkaar getoond worden. “Dacia is gestegen naar een meer volwassen niveau en krijgt nu de ruimte die het verdient.” Indumij blijft groeien, maar dat heeft geen nadelige gevolgen voor de omgang met klanten. “Indumij is groot geworden door klein te blijven. Wij staan nog steeds dichtbij onze klanten. Onze organisatie is vlak, de lijnen zijn kort. We willen dat klanten zich thuis voelen bij ons. Niemand is een nummer. Ik heb ooit de slogan ‘kwaliteit in mobiliteit’ bedacht en dat credo geldt nog steeds. “Klanten verwachten van ons terecht een hoog serviceniveau, in de breedste zin van het woord. Wij bieden een kwalitatief hoogwaardig en breed pakket. Je kan een auto verkopen, maar je kan ook mobiliteit verkopen. Of het nu gaat om leasing, een nieuwe auto, een gebruikte auto, verhuur of onderhoud; Indumij is er het juiste adres voor.”

Meer weten? www.indumij.nl