Overig

DRV Accountants & Adviseurs: Stilletjes één van de beste kantoren van Nederland

970

DRV Accountants & Adviseurs is een bescheiden financiële dienstverlener. Misschien wel te bescheiden, want het kantoor heeft een uitstekende naam. U maakt kennis met eigentijdse accountants en adviseurs.

DRV Accountants & Adviseurs heeft elf vestigingen in Zuid-West Nederland, waarvan vier in de regio’s Rijnmond en Drechtsteden: Rotterdam, Sliedrecht, Oud-Beijerland en Hellevoetsluis. De vestiging Sliedrecht is gevestigd op een mooie zichtlocatie langs de snelweg A15 te Sliedrecht. Registeraccountant Martin Witt en de fiscalisten Ad Verdoorn en Mariëlle Spuijbroek vormen de directie van dit ruim 30 medewerkers tellende kantoor. Martin Witt: “Wij zijn zeker niet een bescheiden kantoor in omvang en wat betreft de diensten en producten die we leveren. Maar we zijn altijd bescheiden geweest in die zin dat we niet van de daken schreeuwen wat we allemaal doen en hoe goed we zijn. Dat mag misschien best een tikkeltje brutaler.” Daar komt dan ook verandering in, want een modern accountantskantoor doet veel meer dan het controleren en samenstellen van jaarrekeningen en DRV gaat dit duidelijk voor het voetlicht brengen. Ad Verdoorn mag zich met zijn 27-jarig dienstverband bij DRV ervaringsdeskundige noemen: “Het vak is ontzettend veranderd en ontwikkelt zich nog steeds. Wij zijn al lang geen gewone boekhouders meer, maar leveren op maat gesneden diensten. Het puur administratieve deel van onze dienstverlening neemt weliswaar enigszins af, maar daarentegen manifesteren we ons steeds nadrukkelijker met adviesdiensten. Wij ontzorgen onze cliënten in optima forma en dat bestaat uit veel meer dan de cijfers in de juiste vakjes zetten.” Deze ontwikkeling zette zich enige jaren geleden in. Vanwege de sterk veranderende wereld van de financiële dienstverlening vroeg DRV Accountants & Adviseurs zich af hoe hun organisatie zich zou moeten ontwikkelen om toegevoegde waarde te kunnen blijven leveren aan hun bestaande en nieuwe cliënten. “Daarbij draait het natuurlijk om onze cliënten. Onze dienstverlening diende daarbij als een stevige als basis. Wij hebben wensen en behoeften van onze cliënten goed geanalyseerd en daarop ons dienstenpakket uitgebreid. Wij willen constant in beweging blijven, stilstand is immers achteruitgang. Inspelen op de marktontwikkelingen, constant vooruit kijken en efficiënt werken; wij doen niet anders. De prijs-kwaliteitverhouding mag daar uiteraard niet onder lijden, daarom is onze automatisering en digitalisering zodanig ingericht dat alle bedrijfsinformatie perfect uitwisselbaar en van uitstekende kwaliteit is,” zegt Mariëlle Spuijbroek.

Nieuwe diensten
Stilletjes meedoen in de wereld van de financiële dienstverlening verdwijnt dus langzaam naar de achtergrond. Zo timmert DRV flink aan de weg met de nieuwe diensten en laat daarmee weten een modern accountants- en advieskantoor te zijn. Ad Verdoorn: “Wij zijn een multidisciplinair kantoor met een breed scala aan advies- en ondersteunende diensten voor ondernemers in het MKB. Met in totaal ongeveer 450 medewerkers zijn wij al bijna honderd jaar vertrouwd met accountancy, belastingadvies en administraties. Maar we zijn ook actief op gebieden als corporate finance, waarbij wij het management van ondernemingen begeleiden en adviseren bij de aankoop en verkoop van ondernemingen en bij het waarderen en financieren van bedrijfsactiviteiten. Dat zijn complexe en vertrouwelijke processen. Betrekkelijk nieuw zijn onze diensten ‘DRV Performance Improvers’, waarbij wij bedrijven ondersteunen bij het verbeteren van de bedrijfsprestaties, ‘DRV Family Office’, waar het om het regisseren en administreren van familiekapitaal gaat en ‘DRV HR & Interimservices, waar wij ondernemers in de breedste zin ondersteunen bij onder meer coaching, werving, selectie, detachering van personeel.” Martin voegt daar nog aan toe dat de nieuwe diensten meer inhouden dan met een simpel rapportje op de proppen komen. “Het is vooral strategisch meedenken en meekijken met de cliënt. Hoe moet je als bedrijf acteren in continu veranderende markten en hoe kun je hier in bewegen. Om dat goed te kunnen doen, moet je je betrokken voelen bij je cliënt, zaken aandragen om over na te denken, inzichten geven en daadwerkelijk helpen om bedrijfsprestaties te verbeteren.” Het is een bewuste keuze van DRV om zich dicht bij de cliënten te vestigen. “Het is prettig om op de hoogte te zijn van wat er in de regio speelt en op de hoogte te zijn van de ontwikkelingen in ons verzorgingsgebied. Je kent de ondernemers en bedrijven. Het is onze ervaring dat een ondernemer zijn accountant dicht bij zich in de buurt wil hebben. De totale omvang van onze organisatie is ook zodanig ingericht dat we alle ervaringen eenvoudig kunnen delen. Zo levert informatie over verschillende bedrijven in eenzelfde branche kennis op die van nut is voor al die afzonderlijke bedrijven,” aldus Ad Verdoorn.

Fenexpo
Dicht bij de cliënt zitten betekent ook dat DRV Accountants & Adviseurs dit jaar voor het eerst deelneemt aan de Fenexpo. Eerder was DRV aanwezig op de beurs Contacta in Goes en People’s Business in Rotterdam. Mariëlle Spuijbroek: “Dat is prima bevallen. Het is leuk om je cliënten in zo’n omgeving te ontmoeten en ook aan andere ondernemers laten zien wat je allemaal te bieden hebt. Wij willen op deze manier onze kennis delen met ondernemers en handvatten aanreiken over actuele vraagstukken. Natuurlijk kom je niet tot oplossingen en gedegen adviezen in een kwartier, maar we kunnen ondernemers er wel mee aan het denken zetten en iets meegeven. Wij nodigen onze cliënten en andere belangstellenden dan ook van harte uit om onze stand te bezoeken.”