Overig

Het recreatieseizoen is begonnen. Bent u er klaar voor?

155

Wij wonen en werken in een aantrekkelijke regio. Stadsschoon wisselt zich af met groene gebieden vol ontspanningsmogelijkheden. Stedelijke allure in een somtijds dorpse sfeer. De afgelopen jaren is de recreatiesector volop in beweging. Goed voor de regio!

Maar dat niet alleen. In onze regio vestigen zich steeds meer horecaondernemingen die zich weten te onderscheiden in kwaliteit en ambiance. Sterrenrestaurants en bruine kroegen. Gezellige terrassen in een bosrijke omgeving, mooie fietsroutes en een aantrekkelijke weidse blik over rivieren en plassen dragen eraan toe dat steeds meer mensen ontspanning dicht bij huis zoeken. Dat is een goede ontwikkeling. Stralen wij deze trots ook uit? Zijn ondernemers zich ervan bewust dat er nog veel onbenutte kansen zijn? Ergo, halen wij het maximum uit onze mogelijkheden?

Benutten we alle kansen?

Ik denk het niet! Het is een kwestie van passie en professionaliteit. Van communicatie, storytelling en promotie. Hoe is dat bij u? Niet alleen bewoners vanuit onze regio maar ook inkomend toerisme moet duidelijk worden gemaakt dat wij mooie attracties hebben, aantrekkelijke short-stay-destinaties en uitgelezen uitgaansmogelijkheden. Nieuw te vestigen ondernemers moet het makkelijk worden gemaakt om ambitieuze plannen snel te realiseren. Stimuleren van vernieuwing. In het laatste decennium zijn er veel goede initiatieven gerealiseerd. Zeker weten! Het kan echter naar mijn gevoel een tandje beter, een spade dieper. Wanneer je elders op de wereld in grootstedelijke gebieden verblijft merk je vaak het verschil. De verwachting van de gast wordt goed gemanaged. Het sprankelt en bruist. Bij u ook?

Marketing en promotie

Media investeringen betalen zich rijkelijk terug. Het gaat om beleving en attractiviteit. Door ‘top of the mind’ te zijn herinneren bezoekers zich de fijne momenten, herhalen zij hun bezoek en worden het ambassadeurs van onze regio. Ze bezoeken meer attracties en spreken erover in hun vrienden- en kennissenkring. Het gaat om het vasthouden van de beleving. Marketing en merchandising zorgen vervolgens voor extra inkomsten. Vanwege een hogere bezettingsgraad gaan ondernemers verstandig investeren. Nieuwe concepten en vernieuwende diensten. Van grootstedelijke uitgaansmogelijkheden tot het aanbieden van biologische streekproducten, we hebben het allemaal in huis. Eigenlijk gaat het om de verlenging van de beleving. Onze regio is het waard. Wat zijn uw plannen voor dit voorjaar?