Overig

In staat tot het inrichten van de meest uiteenlopende werkomgevingen

586

Een doordachte en prettige inrichting van kantoor en werkplek draagt bij aan werkgemak en -plezier, doeltreffendheid en productiviteit; dat is de overtuiging van De Giessen Kantoorefficiency.

De allround dienstverlener is naast aanbieder van onder meer kantoorartikelen, kantoormachines, werkplekapparatuur en presentatie- en multimediaoplossingen ook specialist in bedrijfsinrichting.

Niet alleen kantoren, maar ook scholen, zorginstellingen en ontmoetingsplekken behoren tot het werkgebied. Partner en teamleider Jan Mudde vertelt in de nieuwe showroom van het bedrijf over de trends, mogelijkheden en ontwikkelingen.

“Bij het inrichten van een kantoor of werkplek staat de identiteit van een organisatie voor De Giessen Kantoorefficiency altijd voorop. Door een goede vertaalslag te maken van de bedrijfsactiviteiten, huisstijl en de invulling van persoonlijke wensen naar de inrichting van een kantoor of werkplek is ieder traject uniek en op maat,” vertelt Mudde. “Het traditionele werken is binnen veel organisaties aan het veranderen. Mobiliteit en flexibiliteit zijn de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Bij de inrichting van een nieuwe werkplek is er steeds vaker behoefte aan enkele flexplekken. Daardoor ontstaat er een andere dynamiek op de werkvloer. Niet meer klinisch en standaard, maar passend bij de organisatie. Aangenaam en functioneel gaan daarbij hand in hand. Een ruimte kunnen wij voorzien van kunst, planten en fotowanden voor een gezellige aanblik. Ook dat behoort tot ons dienstenpakket. Het gebruik van geluidsabsorberende materialen zoals wand- of plafond-panelen kunnen een ruimte tevens niet alleen compleet anders laten klinken, maar ook een geheel andere uitstraling geven. Zulke toepassingen zorgen dus voor tweeledig voordeel.”

Langer vitaal blijven door gebruik van de juiste oplossingen

Naast de toename van flexibel en mobiel werken benoemt Mudde ook een ander actueel thema. “We worden ons allemaal steeds meer bewust van het feit dat we tot latere leeftijd door moeten werken. Om dat op een verantwoorde manier vol te kunnen houden, is het van belang om een werkhouding met enige regelmaat af te wisselen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat acht uur per dag zitten ongezond is, zeker over een langere periode gezien. De Giessen Kantoorefficiency denkt daarom ook graag mee bij het bedenken van oplossingen die medewerkers langer vitaal houden. Staande overlegplekken zijn te realiseren, net als een werkplek waarbij het bureau met één druk op de knop dankzij een gasveer binnen enkele seconden in hoogte verstelbaar is. Medewerkers kunnen op die manier staand en zittend werken afwisselen. Bovendien kan een persoon van 1.60 meter dankzij deze methode net zo fijn werken als iemand van twee meter.” Het doen van zo’n investering betaalt zich dubbel en dwars terug, weet Mudde. “Het ziekteverzuim hoeft maar iets te dalen en je hebt het er al uit. Vaak gebeurt dat, zien wij in de praktijk. Een fijne werkplek op maat zorgt voor gemotiveerde medewerkers die hogere arbeid leveren en minder vaak ziek zijn. Bovendien heb je lang profijt van een nieuw bureau, want dat gaat minimaal tien jaar mee.” Een optie die De Giessen Kantoorefficiency ook biedt is een bureaustoel met een zitkussen met twee compartimenten. “Door een druk op de knop zuigt het kussen zich vol met lucht, maar door eigen lichaamsdruk van de gebruiker is dat er ook weer op maat uit te persen. Disbalans wordt automatisch gecorrigeerd, waardoor een goede drukverdeling en actieve zithouding ontstaan. Zo’n kussen kost gemiddeld 120 euro. Reken maar uit: wanneer een medewerker drie weken thuis zit vanwege rugklachten die ontstaan zijn door een verkeerde zithouding op een bureaustoel die niet voldoet, is een werkgever veel duurder uit.”