Het totaalplaatje; dat is wat volgens Ron Schrijver moet kloppen tijdens een zakenlunch, bruiloft, avondje uit of andere gelegenheid. Bij De Wevershoeve zorgen ze ervoor. Gevestigd in een boerderij uit 1770, zit het met het unieke karakter wel goed. Tel daar kwalitatief goed eten voor een scherpe prijs, een sfeervolle aankleding en vakkundige medewerkers bij op en voilà; dat is het karakter van De Wevershoeve.
In De Wevershoeve treft men een à la carte restaurant, kleine en grote partyzalen, een knusse bar en een beschut buitenterras. Voor de deur van de horecagelegenheid in Rijsoord zijn er tevens 150 gratis parkeerplaatsen. Alle voorwaarden zijn dus aanwezig om zowel het bedrijfsleven als particuliere gasten volledig te ontzorgen, vertelt Schrijver. “Voor zakenlunches is De Wevershoeve ook uitermate geschikt. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Vanwege de crisis waren bedrijven er lange tijd iets terughoudender in, maar relaties in stand houden in een informele sfeer komt toch langzaam weer terug. Voor ieder budget kunnen wij iets verzorgen. Van verse broodjes met lekker beleg tot aan kaviaar; alles is mogelijk.”
De Wevershoeve is bekend om haar buffetten en de buffetbrunches die iedere zondag van 12.00 uur tot 14.00 uur plaatsvinden. Maar er zijn ook driegangenkeuzemenu’s voor slechts 23,50 euro. “Onze menu’s wisselen met enige regelmaat, zodat de gerechten goed bij het seizoen passen.” Op de à la carte kaart staan nu bijvoorbeeld tarte tartin van geitenkaas en rode ui met tijm-honing, bouillon van gerookte sjalotjes en tomaat met kaascroutons, rouleau van tonijn en krabsalade met kerrie-koriandermayonaise, krokante eendenborst met specerijenjus en gebakken rogvleugelfilet met saus van kappertjes. “Ons karakteristieke pand is voor velen in de regio bekend. Onze doelgroep is heel breed, want bij De Wevershoeve kun je alle kanten op. Wij hebben echt voor ieder wat wils. Het komt bijvoorbeeld weleens voor dat een broer en zus hier enkele jaren na elkaar hun bruiloft vieren. Het ene is dan geen kopie van het andere. Wij spreken vooraf alle facetten goed met onze gasten door, zodat er een beleving naar wens ontstaat. Het is altijd maatwerk.”
Het leukste aspect van zijn vak vindt Schrijver de omgang met mensen. “Gasten met een blij gevoel naar buiten zien lopen; dat is het mooiste wat er is. Soms neemt men achteraf zelfs nog de moeite om een kaartje of mailtje te sturen waarin waardering wordt geuit. Dat is ontzettend leuk. Wij zijn zeven dagen per week geopend en het horecavak is hard werken, maar zulke signalen geven altijd weer extra energie.”