Overig

“The story you tell is what you sell”

654

“Stop met verkopen & zorg dat anderen jou verkopen”

Donderdag 4 september organiseerden Jan de Klerk van Port Exhibition Rotterdam 2014 (Mosselen aan de Maas), Ton Dekker van Business Network International Rotterdam, Mai Elmar van Management Partnership International en Kees van ’t Zelfde van Rijnmond Business, in samenwerking met Dick Verboom van Bon Bon Party Service voor Beursdeelnemers Mosselen aan de Maas, Business Network International, Rijnmond Business, Vrienden van Rijnmond BUSINESS en “Groot Rotterdammers, voorafgaand het evenement ‘Mosselen aan de Maas’, een Masterclass.

Om 11.00 uur trapte Mai Elmar af met een inleiding over Klein-, midden- en groot bedrijven die elkaar nodig hebben. Ze belichte diverse aspecten van het zakendoen tussen bedrijven genoemde categorien. En dat de een niet zonder de ander kan werd iedereen wel duidelijk. ‘Samenwerken, ook tussen kleine en grote ondernemingen dat is niet alleen nodig, maar het geeft ook een stimulans aan de economie’ aldus Elmar.

Ton Dekker, directeur van BNI ging vervolgens in op (on)zin van mond tot mond reclame. Volgens Dekker is mond tot mond reclame een van de belangrijkste, wellicht zelfs wel de belangrijkste vorm van reclame die er is. Hij toonde hiervan enkele fraaie praktijkvoorbeelden.

Sleutels tot Succes
Key note speaker was Peter Goedvolk, voormalig directievoorzitter en bestuurder van Argos Oil. In 2013 werd Goedvolk door de lezers van dit magazine nog uitgeroepen tot meest invloedrijke persoon in het Rijnmondgebied. Hij ging in op zijn levensverhaal. Hoe hij is gestart met een kleine oliehandel in de Hoeksche Waard en hoe hij, mede door diverse overnames is gegroeid met Argos tot een multinational. Maar ook hoe hij onder meer vanwege de snelle groei het bedrijf zag veranderen. Verder ging hij in op de keuze waarom hij met Argos Oil een wielerploeg ging sponsoren. Inmiddels is hij niet meer werkzaam voor Argos Oil.

Kees van ’t Zelfde ging in zijn inleiding in op de ‘Kracht van Communicatie’. Allereerst vertelde hij over de verschillende soorten van communicatie, vervolgens over goede en minder goede communicatie en waar dat toe kan leiden binnen een organisatie, maar bijvoorbeeld ook gewoon binnen een huwelijk. Via de kracht van verschillende mediumtype eindigde hij met een aantal ‘in zijn ogen’ voorbeelden van slechte communicatie uitingen, gevolgd door juist bijzonder krachtige.

Ter afsluiting verzorgde Mai Elmar nog een wrap up, waarna de gasten werden uitgenodigd tot lunchbuffet en netwerkborrel door Ton Dekker

Hierna konden de gasten meteen het evenement ‘Mosselen aan de Maas’ bezoeken.