Overig

Voice IT: Naast leverancier vooral ook sparringpartner en klankbord

879

Het belang van de juiste infrastructuur binnen organisaties is groter dan ooit, net als de mogelijkheden. Voice IT biedt bedrijven betrouwbare IT- en telefonieoplossingen, waarbij goede service en heldere uitleg voorop staat. Directeur Willem van der Weijden en Operationeel Manager Margot Roubos over klantrelaties, pleisters plakken, een duidelijke bedrijfsfilosofie en de integratie van verschillende onderdelen.

Voice IT werd in 2007 opgericht door Van der Weijden. Als éénpitter kende hij een vliegende start, toen hij in 2008 door de gemeente Rotterdam werd gevraagd voor een omvangrijk project. De opdracht was in zijn eentje niet te behappen, dus ging hij de uitdaging aan met een compagnon. “Voor die klus hebben we goed samengewerkt, maar daarna zijn we onze eigen weg gegaan. Wel is Voice IT door de jaren heen hard gegroeid. In 2009 is Margot erbij gekomen. Ik vind het heel fijn om een sparringpartner te hebben, alleen is maar alleen. Met twaalf jaar internationale software-ervaring was zij de juiste persoon voor de functie van Operationeel Manager. In totaal bestaat Voice IT uit twaalf medewerkers.” Roubos: “Iedereen die hier werkt is stuk voor stuk enorm bevlogen. Zelf noem ik Voice IT weleens mijn kindje. Met de passie die wij voor ons werk voelen, onderscheiden wij ons ten opzichte van anderen. We stralen plezier uit en hebben kennis van zaken. Meedenken met de klant en tot gerichte oplossingen komen; dat is waar Voice IT voor staat. De cloud is het nu helemaal, maar of en hoe zoiets het beste toepasbaar is binnen een bedrijf verschilt enorm. Wij kunnen dat met onze methodes goed in kaart brengen.” Voice IT investeert niet alleen veel tijd in bestaande relaties, maar doet dat ook als het gaat om prospects. “Het is onze taak om uit te zoeken wat een organisatie daadwerkelijk nodig heeft op het gebied van IT en telefonie. Binnen het plaatje van bestaande werkprocessen dragen wij een passend idee aan. Dat meedenken op functioneel niveau vergt veel tijd en investeringen, ook op voorhand. Maar het leidt wel tot vertrouwen en lange termijn relaties. We hebben nog nooit een klant gehad die bij ons is weggegaan. Daar ben ik best trots op.”

Van der Weijden is zelf altijd betrokken bij het eerste klantcontact en kent alle relaties dus persoonlijk. “Voice IT wil niet alleen een leverancier zijn, maar vooral een sparringpartner en een klankbord. Onze werkwijze is intensief. Om een voorbeeld te noemen: Als eerste wordt er bij IT-zaken vrijblijvend een uitvoerige ICT-scan uitgevoerd. Margot is daarbij verantwoordelijk voor de functionele kant en een techneut kijkt naar de technische aspecten. Dat is de basis voor verdere samenwerking.” Volgens Roubos valt er op het gebied van efficiency bij veel ondernemingen nog een hoop te winnen. “Je moet zo min mogelijk pleisters plakken, maar dat gebeurt helaas te vaak. Men heeft dan een basis staan, waar naar verloop van tijd steeds meer aan komt te hangen. Dat is niet optimaal. ‘De verbinding is zo traag, terwijl we wel glasvezel hebben’, hoor je dan. Ik kan dan wel verklaren hoe dat komt. En vervolgens natuurlijk uitleggen hoe het beter kan.” Met welke snelheid een nieuwe oplossing geïmplementeerd wordt, is aan de eindgebruiker. Voice IT gaat nooit als een olifant door de porseleinkast. Er kan stapje bij beetje naar een oplossing worden toegewerkt of in sneller tempo. Maar altijd met een heldere visie en uitleg. Van der Weijden: “Een ICT-omgeving is erg complex. Je hebt te maken met servers, een netwerk, firewalls, externe verbindingen en ga zo maar door. Alles hangt aan elkaar, dus je moet naar het totaalplaatje blijven kijken en niet ad-hoc bezig zijn. Want dat zorgt voor frustratie en dat is het ergste wat er is op de werkvloer.” Cloud-oplossingen en hosted VoIP is erg in ontwikkeling en vast en mobiel en ICT en telecommunicatie integreren steeds meer. Door de vele aanbieders is het soms lastig door de bomen het bos nog te zien. Roubos: “Zeker in de wereld van mobiele telefonie zijn er partijen die snel willen scoren over de rug van de klant. Daar doen wij niet aan mee. Voice IT werkt zonder kortingen, bundels en geneuzel: gewoon helder en inzichtelijk. Er zijn geen kleine lettertjes. Bij ons kom je nooit voor verrassingen te staan.”

Benieuwd naar wat Voice IT voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan een kijkje op www.voice-it.nl of bel (088) 777 41 11.