Overig

Welkom in een nieuw soort hotel!

429

Robin Chadha, Chief Marketing Officer bij citizenM Hotels, was actief in de Horeca van Amsterdam met het vernieuwende restaurant-club concept Rain. Daarvoor werkte hij onder meer op Wallstreet en heeft hij zijn Marketing ervaring opgebouwd bij het modemerk Mexx. Hij studeerde International Management & International Marketing aan de American University in Washington DC.  Chadha is verantwoordelijk het merk citizenM. Een merk dat volop in the picture staat door voortdurende vernieuwing en dynamiek in hospitality.

citizenM Hotels heeft vestigingen in New York, Londen, Glasgow, Parijs en Amsterdam.  Recent is een vestiging geopend in Rotterdam aan het Gelderse Plein nummer 50, tegenover Station Blaak en hotspot de Markthal en naast de Oude Haven.  Chadha: “citizenM is een Nederlands bedrijf. We zitten al in Amsterdam en het is dus logisch om een vestiging te openen in de tweede stad van het land. Rotterdam is bovendien een fantastische stad, waar momenteel veel gebeurt”

Eén soort kamer

citizenM Hotels is een vernieuwende hotelformule, waarbij luxe voorzieningen worden geleverd voor aantrekkelijke prijzen. Chadha: “De hotelbranche is vrij traditioneel georganiseerd en werkt met de sterren classificatie. Er zijn budgethotels en luxe hotels, waarbij meer wordt betaald naar mate men meer luxe wenst. Binnen die formules kan men kiezen voor verschillende kamers met verschillende prijzen. Bij citizenM beschikken we over één soort kamer en die is voorzien van alle denkbare luxe.  De keuken van canteenM is 24 uur per dag geopend, zodat reizigers uit verschillende tijdzones altijd kunnen genieten van smaakvolle gerechtjes als sandwiches, sushi of salades. De hotels zijn gevestigd in wereldsteden, waar een ruim aanbod van restaurants voorhanden is. Veel hotelgasten zullen buiten de deur eten, maar als de tijd daarvoor ontbreekt biedt canteenM uitkomst. Wi-Fi is gratis en voor films on demand wordt bij citizenM niets gerekend. We spreken graag over affordable luxury. Bij citizenM betaal je voor je overnachting en het eten en drinken, de aanvullende luxe voorzieningen zijn service voor onze gast.”

citizenM Richt zich op de moderne reiziger. Chadha: “In de mode zie je de trend dat basic kledingstukken van grote winkelketens worden gecombineerd met designer kledingstukken en accessoires. Ook de moderne  reiziger kan met een budget airline of de trein reizen en dan toch een fles wodka of champagne bestellen in een restaurant. De  citizenM formule komt tegemoet aan de flexibele wensen van de moderne reiziger.”  Veel gasten weten citizenM inmiddels te vinden, mede dankzij de moderne website (www.citizenm.com). Inmiddels wordt bijna 50% van de boekingen online, via de citizenM website, uitgevoerd. Dat is in de hotelbranche een bijzonder hoog percentage.

Ontmoetingsplek

Bij citizenM is het ook overdag druk, met werkende mensen in de huiskamer (hotellobby), vergaderende zakenmensen en druk bezochte horecavoorzieningen. Heerlijke koffie en de gevarieerde menukaart van canteenM zorgen voor extra leven in de brouwerij. Zakenmensen kunnen gebruik maken van prima vergaderfaciliteiten, kortom: een ontmoetingsplek voor een breed publiek. Elke laatste zondagavond van de maand is er een live optreden. “De vrijdagmiddagborrel, die wij samen met Rijnmond Business organiseren, wordt ook al druk bezocht,” zegt Chadha. “We verwachten dat deze borrel, net als in andere steden, een groot succes wordt.”