Een succesvolle samenwerking met KPN, waardering in de vorm van een award en vanwege groei een verhuizing naar een groter pand: het gaat Axoft Network Services voor de wind. Zoiets gaat niet vanzelf, maar ontstaat door het harde werken, de kennis en heldere visie van de medewerkers van de ICT- en telecomdienstverlener, onder leiding van directeur Jan Pieter de Ruiter.
Als gespecialiseerde Platina Business Partner van KPN in Groot Rotterdam beschikt Axoft Network Services over vakkennis en gecertificeerde mensen op alle KPN diensten en producten. Best uniek, want landelijk beschikken slechts zo’n 20 bedrijven over dit predikaat. Axoft Network Services is in staat de klant over de volle breedte te bedienen, voor zowel vaste als mobiele vraagstukken. Eelco Wessels Boer, manager Trade Sales binnen KPN Zakelijk, is zeer tevreden over het partnership. In zijn functie is hij onder meer betrokken bij de organisatie van de KPN Channel Awards, een jaarlijks terugkerend evenement waarop in totaal vijf prijzen te vergeven zijn. “In 2012 ging Axoft Network Services aan de haal met de trofee in de categorie Brand Customer Value. En dit jaar was het eveneens raak, ditmaal werd er landelijk het hoogste gescoord op het onderdeel Fixed Voice & Data. Het geeft wel iets aan dat Axoft Network Services zowel een kwantitatieve als kwalitatieve award in de wacht weet te slepen. Compleet, betrouwbaar en vakkundig; dat is waar ze voor staan. Het bedrijf is in drie jaar tijd ontzettend hard gegroeid en één van onze belangrijkste Platina Business Partners geworden. Axoft Network Services is met recht een voorbeeld voor anderen.”
De Ruiter: “Het distributiemodel van KPN is flink doorontwikkeld. Het medium segment, organisaties met tussen de 50 en 150 werkplekken, vormt een belangrijk onderdeel binnen ons samenwerkingsverband. Deze medium klantengroep wordt enerzijds bediend door KPN, aangevuld met het lokale gezicht van ons als partner.” De grote aandacht voor het medium segment is een hele bewuste. De Ruiter denkt goed te weten waar bij de eindklant behoefte aan is. De materie snappen en in de huid van de klant kunnen kruipen om tot de beste totaaloplossing te komen is van groot belang. “Ondernemers vinden het prettig om zaken te doen met ondernemers. Je spreekt immers dezelfde taal, waardoor je snel op één lijn zit. Korte lijnen en lokale expertise worden over het algemeen zeer gewaardeerd. Aan de andere kant willen ondernemers ook samenwerken met een krachtige merknaam. Onze constructie met KPN leidt voor de eindgebruiker dus tot het beste van twee werelden.”
Verhuizing
Vanwege de snelle groei werd het pand van Axoft Network Services aan de Nikkelstraat in Ridderkerk te klein. Axoft is nu gevestigd aan de Wagenmakerstraat 1, ook in Ridderkerk. “We hebben in 2010 onze roots in Ridderkerk neergelegd en een relatie opgebouwd met vele Ridderkerkse ondernemers, dus dat maakte het extra leuk dat we binnen de gemeentegrenzen een nieuw pand hebben gevonden. Ridderkerk ligt geografisch gezien voor ons ook ideaal. De aan- en afvoerroutes zijn goed en het is een centrale plaats binnen ons werkgebied.”