Overig

Feyenoord is ook zakelijk een club voor iedereen!

1156

Feyenoord is zich al voorzichtig aan het voorbereiden op het seizoen 2015-2016. Dat geldt niet alleen voor bijvoorbeeld een technisch directeur die zich buigt over de samenstelling van de selectie of een algemeen directeur die hard werkt aan een sluitende begroting. Ook de zakelijke afdeling van de Rotterdamse topclub werpt de blik vooruit. “En dat doen we samen met de vele bedrijven die nauw betrokken zijn bij onze club,” vertelt Dennis van Keulen, Manager Sales bij Feyenoord. “De afgelopen vijf jaar hebben we geïnvesteerd om onze zakelijke producten nog beter af te stemmen op de behoefte van ondernemers. En met succes: ons zakelijke netwerk is enorm gegroeid.”

“Inmiddels telt de Feyenoord Business Club meer dan 750 leden,” vervolgt Van Keulen. “Van multinational tot MKB en zzp’er; de meest uiteenlopende bedrijven zijn vertegenwoordigd. Feyenoord is een club die elk type ondernemer wat te bieden heeft. Of je nu gebruik maakt van onze meest exclusieve Director Seats of van de Comfort Seats van nog geen duizend euro per seizoen, elk aangesloten bedrijf krijgt bij ons aandacht. Door de grootte en diversiteit is onze business club de meest toonaangevende business club in de regio Groot-Rotterdam. Met de passie voor onze club als gemene deler is het contact met andere ondernemers snel gemaakt. Zij ontmoeten elkaar niet alleen tijdens thuiswedstrijden, maar ook tijdens de vele andere evenementen en bijeenkomsten die we organiseren. Dit onderscheidt ons van andere business clubs in de regio: bij ons vind je de combinatie van zakelijk netwerken en het wedstrijdentertainment als relatiemarketing middel.”

Luisteren naar relaties 

Feyenoord heeft de afgelopen jaren hard gewerkt om haar zakelijke aanbod te verbeteren. Van Keulen licht toe: “We organiseren regelmatig seminars met boeiende sprekers. Van politici tot succesvolle zakenmensen. Behalve een interessant verhaal bieden we onze leden op zo’n bijeenkomst ook de mogelijkheid om in contact te komen deze personen. Wie weet waar deze kennismaking toe leidt. Naast de grotere events vindt één keer per maand een netwerkbijeenkomst plaats in de vorm van een businessontbijt of businesslunch. Tijdens deze bijeenkomsten laten we ondernemers op een doordachte, doeltreffende en onderscheidende manier met elkaar netwerken. Daarnaast organiseren we unieke uitjes, zoals afgelopen seizoen de Europese reizen naar onder andere Istanbul, Sevilla en Rome of een Footgolf-toernooi met de selectie. Bij de samenstelling van onze evenementen en bijeenkomsten hechten we veel waarde aan de mening van onze leden. Daarom brengen we jaarlijks een bezoek aan alle aangesloten bedrijven om te horen wat de wensen zijn en houden we elk seizoen een klanttevredenheidsonderzoek. Op deze manier kunnen we ons zakelijke aanbod blijven verbeteren. Geen woorden, maar daden. Een kopje koffie of biertje smaakt nagenoeg overal hetzelfde; het persoonlijke aspect maakt het verschil. We hebben een fantastisch salesteam dat 24/7 paraat staat om onze relaties van dienst te zijn of met elkaar in contact te brengen. Relaties spreken regelmatig hun waardering uit over onze aanpak. Bovendien is de Feyenoord Business Club onlangs uitgeroepen tot de ‘Business Club van het jaar in het betaalde voetbal’. Dat onze aanpak werkt, blijkt verder uit het feit dat we binnenkort, vanwege de steeds toenemende vraag, het aantal Director Seats uitbreiden met veertig stoelen. Daarnaast is er grote belangstelling voor onze Business Units, Business Seats en zit onze Shipping Club ieder seizoen vol.”

Gevarieerd zakelijk aanbod

Van Comfort Seats tot Business Units; Feyenoord biedt voor elk wat wils. “De Business Units zijn de corporate ‘huiskamers’ van De Kuip,” verklaart Van Keulen. “In deze privéruimtes, met fantastisch uitzicht over het veld, kunnen leden relaties ontvangen. Niet alleen tijdens wedstrijden, maar ook doordeweeks voor vergaderingen. Een Business Unit betekent vergaderen in een bijzondere ruimte, waarbij desgewenst ook de horeca wordt verzorgd. Sinds ruim vier jaar werken we met één commerciële afdeling die zowel verantwoordelijk is voor het stadion als voor de commerciële activiteiten rondom Feyenoord zelf. Dit biedt intern veel voordelen, doordat we gebruik kunnen maken van elkaars netwerk en diensten en producten. Voor onze relaties betekent dit dat zij kunnen profiteren van vele extra’s: zakelijke stoelhouders profiteren standaard van vijftig procent zaalhuurkorting wanneer zij een meeting of evenement bij ons onderbrengen. De Kuip biedt met onder andere haar restaurant, het Feyenoord museum en haar ‘heilige’ gras tal van andere inspirerende locaties voor feesten, evenementen en vergaderingen. De locaties zijn van alle technische faciliteiten voorzien en uiteraard verzorgen we ook de horeca.”

Van Keulen besluit: “We houden koers. Dagelijks werken onze medewerkers aan nieuwe ideeën om bedrijven die bij ons unieke netwerk zijn aangesloten nog beter van dienst te zijn. Natuurlijk komen we ook graag in contact met andere bedrijven om te bespreken wat we voor elkaar kunnen betekenen en vooral hoe we hen verder kunnen helpen. Een telefoontje naar 010-2918902 of een mail naar sales@feyenoord.nl en een afspraak is wat ons betreft dan snel gemaakt”.