Home Blog Page 221

Koude statistiek

0

Nu we het einde van het jaar naderen, duiken overal lijstjes op. En u als ondernemer doet daar ongetwijfeld aan mee. Gaan we de prognoses halen? Als we nog net die order boeken in December, komen we dan aan de omzet die we richting de bank hebben aangegeven voor 2015?

Statistiek wordt in de grondstoffenhandel ook veel toegepast. Zeker nu de prijzen sinds Januari zo zijn gekelderd. Nikkel bereikte afgelopen week een dieptepunt, het laagste punt sinds 2003 zelfs! De koperprijs is met 15% gedaald sinds begin dit jaar, de aluminiumprijs met ruim 12%. Het zijn kille cijfers, zeker als ze rood kleuren. Kille cijfers, die de harde werkelijkheid soms nog wat verbloemen. De werkelijkheid van mensen te moeten ontslaan die soms tientallen jaren bij een bedrijf hebben gewerkt. De realiteit van hard moeten snijden in de kosten. Alle franje en luxe eraf, geen geld meer voor marketing en innovatie. Dat is de teneur van geluiden die veel worden gehoord vanuit de (metaal)recyclingwereld.

We zijn geen deelnemer aan de klimaattop die in Parijs gehouden wordt. Maar als recyclingbranche en ook als individueel bedrijf kunnen we wel waarmaken: verbeter de wereld en begin bij jezelf. In visionaire vergezichten zien we uitstekende kansen liggen voor de recycling. Dat het nu hard knokken is voor een boterham doet daar niets aan af. De circulaire economie is in opmars. Kortgeleden hebben we daar weer een mooi voorbeeld van gezien. In samenwerking met een logistieke dienstverlener hebben we een productielijn ontmanteld bij een AGF-bedrijf. De logistieke processen moesten gewoon doorgaan, terwijl wij de machines demonteerden. Wat niet bruikbaar was, is inmiddels verschroot, de rest heeft weer een nieuw leven gekregen na wat revisie. Een mooie klus, die we met 5 betrokken partijen binnen de gestelde tijd wisten te klaren. In samenwerking met anderen iets weer een nieuw leven geven, dat geeft voldoening!

En dat is de positieve insteek waarmee we als bedrijf over de drempel van het jaar 2016 stappen. Kleine stapjes brengen ook verder. Continu bouwen aan een organisatie die toch  lean en mean  moet blijven, dat is niet eenvoudig. Maar dit maakt toch ook de uitdaging van het ondernemerschap uit?

Ik hoop dat u de koude statistiek richting uw medewerkers en collega’s toch een beetje kunt opwarmen. Zelfs als de cijfers rood kleuren, er positief in gaan staan en met elkaar de doelen in 2016 proberen te gaan halen. Ik wens u goede dagen in December toe.

Gezellig, het is weer december!

0

Tussen alle feestdagen door heb ik nog genoeg om over na te denken, u ook?

Met een stuk boterletter in de hand heb ik nog even doorgenomen waar ik allemaal aan moet denken…Moet ik voor het eind van het jaar nog extra investeren? Of juist niet? Zal ik alsnog mijn levenslooptegoed fiscaal voordelig in één keer opnemen? Maar hoe zit het dan met box 3, is dat niet juist duur? Door de lage rente is de belastingheffing in box 3 ontzettend hoog!  Gelukkig… ik kan de belastingheffing in box 3 aanzienlijk verminderen, maar dat moet ik dus wèl voor het eind van het jaar nog even regelen!

Tijdens het bestellen van de kerstpakketten moest ik denken aan de werkkostenregeling, die dit jaar door alle werkgevers verplicht wordt toegepast. Hoe ga ik de vrije ruimte, die de werkkostenregeling biedt, optimaal benutten?

Ik heb de winterbanden onder mijn auto laten zetten, dus ik ben helemaal klaar voor een witte kerst. Maar hoe lang blijf ik eigenlijk nog in deze auto rijden? Ga ik over op elektrisch of hybride? Tijdens een heerlijke kop warme chocolade heb ik de wijzigingen in de bijtelling bekeken. Zakelijk gezien zou ik een zuinige auto beter zo spoedig mogelijk kunnen kopen. Gelukkig hebben we een aantal leden die zulke auto’s hebben klaar staan…

Genoeg leuke dingen dus om de feestdagen mee door te komen. Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen, succes met jullie keuzes en alvast een gelukkig, gezond en succesvol 2016!

De verkoopmakelaar: (Schone) schijn bedriegt?

0

Inleiding

Wanneer u overweegt een pand te kopen, of dit nu een woning of bedrijfspand is, bent u natuurlijk kritisch. U bezoekt het pand, laat zich rondleiden door een verkoopmakelaar en vraagt naar de staat van het pand. Maar wat nu als de makelaar u onjuist informeert? Lekkages blijken toch niet gerepareerd, de oppervlakte van het pand is kleiner dan in de brochure vermeld of de dakbeplating blijkt toch van asbest gemaakt te zijn. Is de verkopende partij verantwoordelijk voor de mededelingen die de verkoopmakelaar doet?

Juridisch

Uit rechtspraak volgt dat tussen de makelaar en diens opdrachtgever een opdracht tot verkoopbemiddeling tot stand komt, welke slechts strekt tot het verrichten van feitelijke handelingen (bijvoorbeeld het voeren van onderhandelingen) en niet tot het verrichten van rechtshandelingen (bijvoorbeeld het sluiten van een koopovereenkomst). Een makelaar is in beginsel geen vertegenwoordiger van diens opdrachtgever, waaruit volgt dat toerekening van mededelingen van een makelaar aan diens opdrachtgever slechts bij uitzonderlijke omstandigheden kan plaatsvinden. Daarbij zijn rechters zo mogelijk nog kritischer als het gaat om een eventuele toerekening van een mededeling van een makelaar aan een particuliere verkoper, als het gaat om kennis die de verkoper niet bezit.

Hoe zit het met de makelaar? Een makelaar dient bij zijn handelen de zorg van een redelijk bekwaam en redelijk handelend vakgenoot in acht te nemen. Maakt een makelaar een beroepsfout door deze zorg niet in acht te nemen, dan kan de makelaar aansprakelijk zijn voor de daardoor veroorzaakte schade.

Bij het beantwoorden van de vraag of een makelaar een beroepsfout heeft gemaakt, moeten alle omstandigheden van het geval worden betrokken. Een makelaar die in de verkoopbrochure de oppervlakte van het pand onjuist heeft vermeld, heeft nog niet direct een beroepsfout gemaakt. Van belang is namelijk in hoeverre de makelaar voor de juistheid van de vermelde gegevens instaat. Een makelaar die aan een koper heeft medegedeeld geen weet te hebben van de aanwezigheid van asbest, maar voor de rechter verklaarde dat ‘iedereen kon zien dat er asbest zat’, had volgens de rechter gelet op de geringe betrokkenheid van de makelaar bij de koop eveneens geen beroepsfout gemaakt.

Tot slot

Zoals u ziet kan het zijn dat na een onjuiste mededeling van een makelaar u de door u geleden schade niet op de verkoper en ook niet op de makelaar kan verhalen. Controleer de voor u belangrijke mededelingen van een verkoopmakelaar dan ook altijd even bij de verkoper, zodat eventuele ruis op de lijn tussen verkoper en makelaar niet uw probleem wordt.

Bent u na aankoop van een pand op gebreken gestuit? De Koning Advocaten is onder meer gespecialiseerd in het verbintenissenrecht en wij zijn graag bereid u over dit onderwerp  te  adviseren. Ook voor andere verbintenisrechtelijke vragen kunt u vanzelfsprekend bij ons terecht.

(Uit)sparen bij de Belastingdienst

0

Sparen bij de fiscus is al even verleden tijd. Dit komt omdat de regels omtrent de rente van de Belastingdienst met ingang van 2013 zijn gewijzigd. Hierdoor moet u vrijwel altijd rente betalen als u belasting verschuldigd bent aan de Belastingdienst. De Belastingdienst zal slechts in uitzonderlijke situaties rente aan u vergoeden als zij geld aan u verschuldigd is.

De rente die de Belastingdienst hanteert is belastingrente. De belastingrente voor de vennootschapsbelasting bedraagt nu 8,05%. Voor alle andere belastingen is de rente 4%. Deze rente is veel hoger dan de rente die u op uw spaarrekening zal ontvangen. Mede door de hoge rente is het van belang om te weten over welke periode u de rente moet betalen, in welke gevallen u deze rente verschuldigd bent en hoe u de rente zoveel mogelijk kunt voorkomen.

Voor de inkomstenbelasting en de vennootschapsbelasting geldt dat u belastingrente verschuldigd bent als u belasting moet betalen en uw aanslag op of na 1 juli volgend op het belastingjaar wordt opgelegd. Voor het belastingjaar 2015 dus vanaf 1 juli 2016. De rente wordt dan berekend over een periode van 1 juli tot 6 weken na de datum op de aanslag. U krijgt geen korting op de rente als u de aanslag voor de uiterste betaaltermijn betaald hebt.

Voor zowel de inkomstenbelasting als de vennootschapsbelasting geldt dat er geen belastingrente wordt berekend als u al vóór 1 april van het volgende jaar aangifte doet. Voorwaarde hierbij is wel dat de Belastingdienst de aangifte zonder correcties volgt. Voor de aangifte inkomstenbelasting over 2014 was deze termijn nog verruimd tot 15 april 2015.

Als u uw aangifte inkomstenbelasting of de aangifte vennootschapsbelasting na 1 april, maar binnen de daarvoor gestelde termijn indient, krijgt u geen boetes. Toch kunt u “gestraft” worden met de hoge belastingrente.

U kunt de belastingrente zoveel mogelijk voorkomen door een voorlopige aanslag aan te vragen. Als dit verzoek is ingediend vóór 1 mei van het volgende jaar wordt ook geen belastingrente berekend over het bedrag dat u op deze aanslag hebt betaald. Het bedrag van de voorlopige aanslag kunt u in principe zelf kiezen. In de loop van het jaar kunt u deze aanslag eventueel wijzigen als de winst of uw inkomen toch hoger of lager blijkt te zijn.

Hebt u al een voorlopige aanslag ontvangen? Ook dan is het belangrijk om te controleren of het bedrag op deze aanslag nog klopt met de huidige situatie. Eventueel kunt u de aanslag wijzigen. Toch is het niet verstandig om vooraf te veel belasting te betalen. De te veel betaalde belasting krijgt u uiteraard terug, maar u krijgt hierover geen rente vergoed.

Sparen bij de Belastingdienst is vrijwel niet meer aan de orde. Uitsparen behoort daarentegen door de hoge belastingrente wel tot de mogelijkheden. Als u op tijd bent, kunt u namelijk de hoge belastingrente zoveel mogelijk voorkomen. Is u uw (voorlopige) aangifte over 2015 al ingepland?

Yogi Lama Choenyi – The ability to memorize connect to concentration

62

Tijdens de Europort Exhibition for Maritime Technology op 6 november jongstleden in Ahoy Rotterdam, heeft de Netherlands Maritime Technology een masterclass t.b.v. deze Human Capital Day georganiseerd. Een van de sprekers was o.a. Yogi Lama Choenyi. Tijdens deze bijeenkomst waren ongeveer 20 bedrijven vertegenwoordigd.

Tijdens de Europort Exhibition for Maritime Technology op 6 november jongstleden in Ahoy Rotterdam, heeft de Netherlands Maritime Technology een masterclass t.b.v. deze Human Capital Day georganiseerd. Een van de sprekers was o.a. Yogi Lama Choenyi.

Tijdens deze bijeenkomst waren ongeveer 20 bedrijven vertegenwoordigd.

Yogi Lama Choenyi komt uit het gebied van de Himalaya in Tibet. Twee jaar geleden is hij naar Nederland gekomen. Vrij recent is hij zijn eigen onderneming “Join and Connect Consultancy” gestart.

Daarnaast heeft hij zijn Stichting White Lotus World Peace Buddhist Centre opgericht.

Zijn doel is om een Dharma- (Sanskriet voor Mindchange) en Kenniscentrum op te zetten. Dit hoopt hij tezamen met het bedrijfsleven en wetenschappers te verwezenlijken.

Zijn wens is om een wereldwijde duurzame en solide samenleving te creëren.

Hij heeft tips gegeven hoe de Maritieme en Offshore branche en het bedrijfsleven in het algemeen getalenteerd personeel kan aantrekken en behouden.

Hoe behoud je een “Open Mind” en kun je zonder vooroordeel luisteren? Hoe kun je een juiste levenshouding ontwikkelen? Zijn antwoord daarop is dat je positieve gedachten kunt leren cultiveren. De technieken die hij aandraagt zijn eenvoudig, helder en praktisch. De techniek bestaat in de kern uit negatieve gedachten om te leren buigen naar positieve gedachten. De concentratietechnieken maken hier eveneens onderdeel van uit.

Yogi Lama Choenyi eindigt zijn presentatie met een belangrijke vraag van Z.H. Dalai Lama: “Wij leven nu in de 21ste eeuw. Sinds 100 jaar hebben wij een enorme technologische ontwikkeling doorgemaakt. Echter, ondanks deze ontwikkeling, zijn de maatschappelijke en sociale problemen groter geworden. Wij willen allen gelukkig zijn, met ons gezin, onze vrienden en ons werk. Maar zijn wij door deze ontwikkeling vriendelijker en meer betrokken geworden?”

Olivier Stuip van Damen Shipyards Academy zegt: ” Het is belangrijk onze collega’s aandacht te geven. Het vertaalt zich in oprechte interesse, zoals: Hoe ging de vergadering? Hoe was je weekend? Eenvoudige, oprechte inlevende en betrokken vragen stellen, maakt dat personeel zich welkom en geborgen voelt. Het lijkt hem waardevol, wanneer het gedachtegoed van Yogi Lama Choenyi door simpele en concrete voorbeelden/oplossingen/tips aan het bedrijfsleven wordt verbonden. Dan kan men er naar luisteren en zich er dieper mee verbinden.

Topeditie ‘Dineren met Directeuren’ bij Postillion Hotel Dordrecht!

0

Afgelopen dinsdag 3 november 2015 organiseerde Business Netwerk Rijnmond wederom een editie van ‘Dineren met Directeuren’. Met ruim zeventig decision-makers uit de regio was het prachtige Postillion Hotel te Dordrecht het decor voor een geslaagd netwerkdiner.

Het was top. Hotel Postillion Dordrecht zorgde voor een prima locatie met uitstekende gerechten en een perfecte service! Gastheer Sam de Geus had zijn zaakjes prima voor elkaar. De deelnemers werden vanaf 18.00 uur ontvangen met een heerlijke prosecco en een hapje.

Nadat Marjan van Berkel en Steven Corijn de aftrap hadden gegeven van de avond, nam avondvoorzitter Jan Dirk Stouten het woord en startte het programma. Interessante (korte) interviews werden afgewisseld met momenten van dineren en netwerken. In een ontspannen sfeer zorgden de interviews met  Cees Visser van de Viscon Group (Rotterdamse Ondernemersprijs 2015), Ardie den Hoed (22e Bep van Klaveren Memorial), Peter Baldé (Rabobank Management Workshop Rijnmond), Hans de Zeeuw (algemeen directeur van nieuwe partner FC Dordrecht), Sjoerd de Waal (auteur van ‘The Whole Brain Leader) en de ondernemers Vincent van Zon en Jeroen Everaert voor hilariteit, kennis en verbinding.

Na een wisseling van tafelschikking was het tijd voor het hoofdinterview van de avond. Mady Tims, oud-top korfbalster en winnaar van drie EK’s, twee WK’s en de World Games was deze avond als gast van Business Netwerk Rijnmond aanwezig. Jan Dirk Stouten vroeg haar de figuurlijke kleren van het lijf en zoemde in op de vergelijking tussen ondernemerschap en topsport. Ook dit zorgde voor interessante weetjes waarbij de vele offers die het jarenlang bedrijven van topsport heeft geëist,door Mady werden toegelicht.

Vervolgens was er volop gelegenheid tot netwerken met elkaar. Na het programma werd in de speciale bar lounge nog een drankje/kopje koffie genuttigd en getuige de louter positieve reacties kon iedereen terugkijken op een geslaagde avond.

Sterk in bemand verhuren dankzij samenwerking met andere onderdelen van Peinemann

0

Naast het ‘ouderwetse’ uitzenden en detacheren van vakbekwaam logistiek en technisch personeel in de (petro)chemie, expeditie en bouwsector en het verzorgen van vakgerichte opleidingen en trainingen voor opdrachtgevers is M.P.S. Personnel Services ook sterk in bemand verhuren. Als onderdeel van de Peinemann Groep staat die constructie als een huis, vertelt Annemarie de Jong, Adjunct Directeur.

Het zijn korte lijnen naar de overige bedrijven onder de vlag van Peinemann, dus het verhuren van equipment inclusief gecertificeerd, bedienend personeel is eigenlijk een logische optelsom. “Het is een vrij uniek concept, waarmee wij ons onderscheiden in de branche en inspelen op wensen van opdrachtgevers. Peinemann levert materieel, zoals heftrucks, reachstackers, terminal trekkers of verreikers, en M.P.S. Personnel Services zoekt daar het best passende personeel bij.” Die constructie bood bijvoorbeeld uitkomst toen de Peinemann Groep benaderd werd door een opdrachtgever met het verzoek de transportafdeling niet alleen  te voorzien van rollend Peinemann materiaal maar daarnaast ook van mankracht. Een aantal vaste werknemers werden met alle rechten en plichten overgenomen en het concept van bemand verhuren werd nog verder  uitgerold door een kleine 20 extra werknemers aan het team toe te voegen, nu een kleine 2 jaar later kunnen we zeggen dat dit concept een succes is.” De Jong merkt dat bedrijven zeer enthousiast zijn zodra ze kennismaken met bemand verhuren. “Wanneer ze bij ons aankloppen voor meer informatie over de constructie, is dat vaak omdat er iets niet lekker loopt binnen de organisatie. Een hoog ziekteverzuim, veel schades, weinig tot geen ruimte tot flexibiliteit of ongeschikt personeel kunnen redenen zijn om met ons in contact te treden. Ook in andere voorkomende situaties kunnen we van waarde zijn. Ik merk dat bedrijven steeds meer behoefte hebben aan een totaalleverancier die ouderwetse kwaliteit biedt in combinatie met topservice. Dat stukje ontzorging bieden wij. Bovendien staat veiligheid binnen M.P.S. Personnel Services centraal, net als binnen de gehele Peinemann Groep. Wij zijn VCU- en NEN 4400-1 gecertificeerd en aangesloten bij de brancheorganisatie NBBU. Jaarlijks vinden er controles plaats door deze externe organisaties voor het naleven van kwaliteits- en veiligheidseisen en of alle afdrachten netjes volgens regel- en wetgeving plaatsvindt.”

Plan van Aanpak

De mentaliteit van ‘niet lullen maar poetsen’ is verweven door de hele organisatie. “Dat sluit naadloos aan op de visie van het gros van de bedrijven in Rotterdam en omstreken, dus onze jongens gedijen eigenlijk overal goed. Binnen M.P.S. Personnel Services zetten we ons voor de volle 100% in voor het opzetten van waardevolle samenwerkingen. Dat hebben wij in de vingers door goed te luisteren naar zowel opdrachtgevers als personeel en duidelijk in kaart te brengen hoe de werkomgeving eruit ziet en wat er specifiek wordt gevraagd. Wanneer de wensen en behoeften duidelijk besproken zijn, stellen wij een Plan van Aanpak op.” Dat is eigenlijk altijd maatwerk, want dé blauwdruk voor bemand verhuren bestaat niet. “De ene opdrachtgever trekt meer naar zich toe dan de ander en ook de duur en omvang van onze diensten varieert nogal.”

Oren en ogen in het werkveld

“Het lastige aan detacheren is dat onze werknemers zich gevoelsmatig in niemandsland werkzaam wanen. In principe zijn ze permanent werkzaam bij onze opdrachtgevers waardoor  sommige werknemers het gevoel hebben niet echt bij de opdrachtgever te horen, maar ook niet volledig bij de detacheerder. Om dat gevoel bijtijds te ondervangen, trachten wij wekelijks contact te hebben met onze werknemers. Op sommige werkplekken werken wij mij met voormannen, zij zijn onze ogen en oren in het werkveld. Een op het eerste oog totaal irrelevant detail op de werkvloer kan voor ons net het ontbrekende puzzelstukje zijn waardoor iets op zijn plek valt. Daarom hechten wij veel waarde aan goed contact met onze mannen.”

Flexibiliteit

Als onderscheidend vermogen van M.P.S. Personnel Services noemt De Jong als eerste de flexibele inzet van ervaren en gecertificeerd personeel. “Wij kunnen organisaties uit de brand helpen gedurende piekperiodes. Dat wordt als zeer prettig ervaren. Ons personeel is gewend om te werken in wisselende teams en omstandigheden, waardoor zij al na een zeer korte inwerkperiode productief zijn. Daarnaast hebben wij grote ambities als het gaat om bemand verhuren. Er zijn maar weinig BV’s die iets vergelijkbaars te bieden hebben, dus door die tak uit te breiden kunnen wij ons nog meer differentiëren. Binnen afzienbare tijd een verdubbeling van het aantal mensen dat binnen het concept van bemand verhuren via ons aan het werk is, is waar wij op richten. Natuurlijk ligt de focus daarnaast ook nog steeds op het ‘ouderwetse’ uitzenden en detacheren maar ook op werving & selectie. Vaste dienstverbanden worden in het werkveld schaarser, dus ook daarmee springen wij in op de toenemende behoefte aan flexibiliteit.”

M.P.S. Personnel Services beschikt sinds een aantal jaren over een eigen IPAF- en BMWT gecertificeerd opleidingscentrum in Hoogvliet. Het personeel van opdrachtgevers kan daar getraind worden, maar het is ook mogelijk om de locatie van de opdrachtgever als uitvalsbasis te nemen. “Wanneer die aan alle veiligheidseisen voldoet kunnen trainingen ook daar worden verzorgd. Het voordeel is dat dan meteen duidelijk is waar de eventuele pijnpunten zich begeven in de praktijk. We hebben een uitgebreid aanbod qua veiligheidsopleidingen, denk hierbij aan een Heftruck, Hoogwerker, Reachstacker, Empty Handler, Terminal Trekker en Verreiker Opleiding.” Ook op dit gebied past M.P.S. Personnel Services zich naadloos aan naar de wensen van de klant. Want die staat er écht centraal.

Sfeervolle Business Ladiez bij F. Breeman

0

Maandag 9 november jongstleden werd het zesde Businessladiez netwerkevent voor de succesvolle zakenvrouw in Rotterdam georganiseerd. Ditmaal met als thema: Business is sharing.

De meer dan 100 zakenvrouwen en enkele man hadden een mooie avond.

Bennet Knepper, eigenaar van strategie en trainingsbureau Men4newmedia organiseerde het netwerkevent samen met F. Breeman MINI. Met de grootste MINI vestigingen van Europa en de vele businesspartners is dit mooie en steeds groter groeiende event een vaste plek aan het veroveren in netwerkland. De combinatie van kleine hapjes, drankjes, wijnproeverij, maat/mantelpakken leverancier en sprekers op een unieke locatie zorgen voor een steeds grotere opkomst. Informeel netwerken en iets voor elkaar betekenen zijn de belangrijkste ingrediënten van deze avond.

Er waren twee powerspeaches. Eerste spreekster was Jacqueline Breeman, directielid Breeman Groep en Ambassadeur Erasmus MC Thorax foundation.  Zij vertelde hoe de Breeman Groep zakelijk en sociaal samen laat gaan! Daarnaast kwam het Thema Business is sharing aan bod en hoe hier mee om te gaan!

Vervolgens was er extra tijd vrijgemaakt voor een korte uitleg, door oprichter Kees Veldboer, van het goede doel van deze avond  www.ambulancewens.nl . Deze stichting is een groep van 200 medisch geschoolde vrijwilligers die dagelijks gratis laatste wensen vervullen van niet mobiele terminale patiënten met behulp van speciaal daarvoor ontwikkelde ambulances.

De tweede powerspeach werd verzorgd door Wilma de Bruijn, General Manager Eurapco (Achmea). Zij gaf de bezoekers een kijkje in het leven van een internationale zakenvrouw en hoe ze op deze positie was gekomen. Vooral doorgaan als je een goed idee hebt en je niet van de wijs laten brengen door anderen was haar devies! Eigenwijs zijn is beter dan het nooit geprobeerd te hebben.

Na het verloten van diverse prijzen waaronder een MINI voor een weekend, vijf cosmeticapakketten, een paar schoenen met verwisselbare hakken en een bloemenbon werd er nog druk genetwerkt.

Er kan teruggekeken worden op mooie avond. De ideeën zijn er al weer voor de zevende Businessladiez, die in april 2016 gaat plaatsvinden.

Info www.businessladiez.nl

Deze avond is mede tot stand gekomen dankzij de inzet van de volgende bedrijven, Men4newmedia, F. Breeman MINI, Rabobank Rotterdam, Dare to design, CT-AV, AD, Rijnmond Business, Goodgrapes, van Halen events & supplies en Mirjam Lems fotografie

Sfeervol entertainment tijdens People’s Business

0

Op 13 en 14 januari kunt u sfeervol entertainment verwachten tijdens People’s Business. Zo zal de eerste dag van het netwerkevenement feestelijk worden afgesloten door O’G3NE en aansluitend de Rotterdamse DJ Helene di Firenzi!

O’G3NE

De drie zeer getalenteerde zussen Lisa, Amy & Shelley draaien al even mee in de wereld van entertainment onder de naam O’G3NE (O’ = de bloedgroep van hun moeder / G3ne = de genen die hen als zusjes met elkaar verbinden). Medio 2014 werd het drietal gevraagd auditie te doen voor The Voice of Holland. Bij hun Blind Audition maakten zij een verpletterende indruk met hun BeeGees cover. Binnen 2 dagen stond het nummer op de eerste plaats in de iTunes Top100.

O’G3NE won in de halve finale met 78,5 procent van de stemmen. Samen met Marco Borsato en hun vader namen ze het nummer ‘Magic’ op. Deze single stond binnen een halve dag op nummer 1 in iTunes en is daarmee hun derde nummer 1- hit.

Helene di Firenzi

DJ Helene di Firenzi is een bekend gezicht in zakelijk Rotterdam. Met haar variatie in genres weet Helene van elk evenement een feest te maken. Zij zal dag 1 van People’s Business afsluiten in gemoedelijke sfeer.

Rotterdamse aanpak Randstad Hospitality werkt

0

Door sectorgericht te werken bedient Randstad werkgevers snel en op maat. De gespecialiseerde divisies weten wat klanten verlangen en beschikken over een ruim aanbod van gekwalificeerde uitzendkrachten. Een aparte positie neemt Randstad Hospitality in. Deze ‘specialty’ – waarvan de naam in Rotterdam is bedacht – vult het lidmaatschap van de Rotterdam Topsport Business Club in.

De band met Rotterdam Topsport en met de stad is sterk, vertelt Ricardo Kanselaar, rayonmanager voor Zuidwest-Nederland. Zijn team is de afgelopen jaren gegroeid naar dertien mensen. Ze houden kantoor in de grote Randstad-vestiging aan het Weena-Zuid.

Kanselaar begon in 2000 bij Randstad als intercedent voor de detailhandel. Daarna stapte hij over naar de beveiliging. Daar ging hij er catering bij doen. “We deden hier destijds nog nauwelijks iets in die branche. Het sloeg aan en al snel zijn we er horeca bij gaan doen.”

Klinkende namen

Een mijlpaal was toen Diergaarde Blijdorp in 2009 voor Randstad koos, een partnership dat van beide kanten nog steeds bevalt. Inmiddels maken tal van grote en kleine bedrijven gebruik van de diensten van Randstad Hospitality. Voor bedrijfs- en partycatering, voor accommodaties, evenementen, hotels, restaurants en café’s. Daaronder zijn klinkende namen – en ook bekende uit het netwerk van Rotterdam Topsport – als ss Rotterdam, Hotel New York, Ahoy, Euromast, Luxor en Zuidplein Theater.

De aanwas van uitzendkrachten groeide in hetzelfde tempo. “De omvang en bekendheid van Randstad is natuurlijk een voordeel. In de horeca en partycatering zijn veel studenten actief en via ons label Randstad Student hebben we een ideale ingang.” In de bedrijfscatering zijn daarentegen herintredende vrouwen sterk vertegenwoordigd en ook die doelgroep weet Randstad goed te bereiken.

“We kunnen alle functies vervullen. Niet alleen het bedienend personeel, maar ook spoelkeukenmedewerkers, bedrijfsleiders, partymanagers en zelfstandig werkende koks.” Door zijn omvang kan Randstad Hospitality grote aantallen leveren – ook op korte termijn. “Ons werk stopt niet om half zes. We zijn zeven dagen per week bereikbaar. Krijgt een restauranteigenaar op zaterdagochtend een ziekmelding van zijn chefkok, dan stellen wij alles in het werk om te zorgen dat het probleem vóór de avond opgelost is en de keuken op volle sterkte is.”

Koninklijke Horeca Nederland

Onlangs is Koninklijke Horeca Nederland een samenwerking aangegaan met Randstad Hospitality. Op de vakbeurs Gastvrij Rotterdam in Ahoy werd de verbintenis officieel bekrachtigd. Leden van de brancheorganisatie krijgen daarmee toegang tot de expertise van Randstad Hospitality. “Voor ons is het een vorm van erkenning. Erkenning van ons specialisme en van de manier waarop we werken. De samenwerking is aantrekkelijk doordat we via Koninklijke Horeca Nederland in contact kunnen komen met bij hen aangesloten bedrijven die nog geen klant zijn”, zegt Kanselaar.

Wat is het geheim achter het succes van Randstad Hospitality? Het zijn er een paar, zo blijkt uit Kanselaars verhaal. De uitzendkrachten worden getraind op gastvrijheid. ‘Hospitality’ is meer dan de naam van de divisie. Op hun beurt onderscheiden de teammedewerkers zich door hun persoonlijke aanpak. “Ze kennen de klanten persoonlijk, begrijpen waar het voor hen om draait en zijn gedreven om hun wensen in te vullen. Bijvoorbeeld door te zorgen dat ze zo veel mogelijk over dezelfde flexwerkers kunnen beschikken. Vaste gezichten die de weg in hun bedrijf kennen en waarvan ze weten wat ze aan hen hebben.”

Medaillemeisjes

Het partnership met Rotterdam Topsport heeft ook bijgedragen aan de groei, vertelt Kanselaar. “Die is goed voor onze naamsbekendheid en de samenwerking met Rotterdam Topsport opent deuren voor ons. Naar andere partners en naar evenementen. Voor Rotterdam Topsport zelf zetten we gastvrouwen in voor de VIP-ruimte op het ABM AMRO World Tennis Tournament. Maar we hebben ook mattensjouwers ingezet bij het WK Judo en medaillemeisjes op het WK Turnen.” Die voorbeelden benadrukken eens te meer de veelzijdigheid van Randstad Hospitality.

Kijk voor meer informatie op www.rotterdamtopsport.nl/sponsors-en-partners

Wilt u volledig op de hoogte blijven over alle topsport in Rotterdam? Volg Rotterdam Topsport dan via:

@RdamTopsport

Facebook.com/RotterdamTopsport