Overig

Ricoh Document Center bundelt de krachten en blijft ontwikkelen

619

Ricoh Document Center Sliedrecht gaat per 1 oktober samen met Ricoh Document Center Rotterdam. Dat resulteert in Ricoh Document Center Zuid-Holland. De vertrouwde dienstverlening en persoonlijke aandacht blijft gewoon bestaan en door de krachtenbundeling wordt de klant in de toekomst zelfs nog beter bediend. Dat is de overtuiging van Rob Ter Meer, directeur van Ricoh Document Center in Sliedrecht en Jorg Gorisse, directeur van Ricoh Document Center Rotterdam.

Volgens Gorisse biedt het samengaan alleen maar voordelen. “We zullen nog actiever worden en ons hard blijven maken voor het realiseren van efficiëntere workflows binnen organisaties. Het is een belangrijke missie om nieuwe klanten te laten kennismaken met onze producten en (totaal)oplossingen en te overtuigen van de voordelen. Dus wellicht ontvangt u eerdaags een belletje van ons.” De uitvalsbasis voor Ricoh Document Center Zuid-Holland wordt de huidige vestiging in Sliedrecht, aan de Leeghwaterstraat. “We werken hier momenteel met zeven mensen en dat worden er in de nieuwe situatie dertien. We hebben voldoende ruimte voor die verdubbeling in capaciteit. Bovendien zijn onze buitendienstmedewerkers bijna altijd onderweg om klanten en prospects te informeren en adviseren.”

ICT-inrichting en Werkbox
Ter Meer bespeurt dat Het Nieuwe Werken snel aan terrein wint, al ligt er vaak wel een aanleiding zoals een verhuizing of reorganisatie ten grondslag aan de verandering. Hierop inspelend breidde Ricoh Document Center onlangs het dienstenpakket uit. “We zijn nu ook in staat om een complete ICT-inrichting te leveren, van het netwerk tot aan de pc’s. Op deze manier ontzorgen we de klant helemaal. Die spreekt met ons door hoe hij zijn complete werkplek voor ogen heeft en vervolgens creëren wij het totaalplaatje. Wel zo overzichtelijk.” De Werkbox, die in het voorjaar werd geïntroduceerd, sluit ook naadloos aan op Het Nieuwe Werken. WerkBox is een digitaal platform voor ondernemers die meer willen met minder tijd. De beschikking over een internetverbinding waar ook ter wereld is al voldoende om altijd de juiste documenten bij de hand te hebben.

“Via een multifunctional kan papieren bedrijfsinformatie worden ingescand en enkele seconden later zijn alle ingevoerde documenten gedigitaliseerd terug te vinden binnen de beveiligde omgeving van WerkBox. Organisaties kunnen zelf bepalen hoeveel licenties ze aanschaffen en welke medewerkers toegang krijgen tot welke mappen.” Het gebruiksgemak van de WerkBox is groot. “Aan documenten die nieuw zijn ingescand hangt een label. De WerkBox houdt ook bij welke medewerker als laatste een wijziging aan een document heeft toegebracht. En de archieffunctie maakt het mogelijk om na het invoeren van een zoekterm alles heel gemakkelijk terug te vinden.” In de huidige tijdsgeest vol smartphones, laptops, tablets, variabele werkplekken en onregelmatige werktijden biedt WerkBox uitkomst. “De afhankelijkheid van de server van de zaak verdwijnt immers. Met Werkbox heb je altijd je kantoor bij je.”

Nieuwsgierig geworden naar wat Ricoh voor u kan betekenen? Neem dan voor meer informatie contact op met Rob Ter Meer via (0184) 43 30 88 of rob.ter.meer@ricoh.nl