Home Blog Page 299

Casa Rental Services verhuurt en verkoopt woningen aan expats

0

‘Een fantastisch pand met een fraai interieur en een geweldig uitzicht over de Maas, geheel door ons onderhouden, verzorging van schoonmaak, het bijhouden van de was, de strijk en het doen van boodschappen, dat zijn zomaar een paar zaken die expats ons regelmatig vragen’, zo begint Celine Pezie, directeur van Casa Rental Services haar verhaal. ‘Maar niet alleen aan de Maas en in het centrum van Rotterdam hoor’, vervolgt ze.

‘We hebben onder meer woningen in de verhuur in Barendrecht, Rhoon en Capelle aan den IJssel, maar ook in andere direct rondom Rotterdam gelegen gemeenten. Wij leveren op verzoek van vaak grote concerns als Shell woonruimte aan expats die voor een korte of gewenst langere periode fraaie en goed onderhouden woonruimte zoeken. Daarvoor zijn ze bij ons aan het goede adres. Wij verzorgen alles tot in de puntjes. Dit betekent dat degene die bij ons een woning huurt zelf aan kan geven wat zijn of haar wensen zijn en wij regelen het. En goed!’

Vorig jaar gaf de enthousiaste Celine Pezie al aan dat het in de huizenmarkt niet zo goed ging, maar daar had Casa Rental Services niet zoveel last van. Nu ook de huizenmarkt voorzichtig uit het dal kruipt merkt Celine daar weinig van. ‘Wij verhuren en verkopen bijvoorbeeld woningen aan expats en die zitten voornamelijk in het hogere segment. Mensen die tijdelijk of in sommige gevallen zelfs permanent in Nederland komen wonen.  Soms gaat het om een enkel persoon, maar vaak ook om gezinnen en variërend gaan zij voor een appartement of een vrijstaande woning, maar dus altijd in het hogere segment. Woningen rond de 1,5 miljoen euro zijn zeker geen uitzondering. De markt waarvoor wij actief zijn is niet zo erg in beweging. De expats die voor hun werk naar Nederland komen willen gewoon snel en kwalitatief goede woonruimte hebben op een voor hen interessante locatie. Voor de een is dat dicht bij het bedrijf of de organisatie waar men dagelijks moet zijn en voor de ander is dat op een rustige plek in de regio of op een mooie zichtlocatie in het centrum van de stad. Wij kopen, verkopen of verhuren de woningen en zorgen dus voor het onderhoud ervan.

Verhuur auto’s en chauffeursdiensten

De expats die van onze diensten gebruik maken hebben ook vaak de behoefte aan een huurauto of willen gebruik maken van chauffeursdiensten. Ook dit verzorgen wij tot in de puntjes. We ontzorgen onze relaties, zodat zij zich kunnen concentreren op de zaken waarvoor ze hier zijn. Dit is het onderscheidend vermogen van Casa Rental Services’, aldus de goedlachse Celine Pezie.

‘Op dit moment hebben we weer een aantal fraaie en bijzondere projecten in ons portfolio. Maar we zijn en blijven met Casa Rental Services steeds op zoek naar woningen voor nieuwe relaties, maar bijvoorbeeld voor beleggers. Ook al zijn de woningen op dit moment verhuurd, maar weet de eigenaar dat ze binnenkort vrijkomen, of wil hij er sowieso vanaf dan valt er altijd met ons te praten, zo besluit ze haar verhaal. Bij Casa Rental Services is de klant koning!

Casa Rental Services voor al uw woning onroerend goed!

Bij Van der Linde Interieur is eigenlijk alles mogelijk

0

Voor wie een voet over de drempel van de moderne showroom van Van der Linde Interieur zet, is meteen duidelijk dat ‘standaard’ en ‘geijkt’ geen begrippen zijn die het ervaren bedrijf uit Bleiswijk recht doen. “Wij willen sfeer en kwaliteit uitstralen en komen onder andere door de kennis van onze vakmensen voor iedere klant tot het best passende advies,” vertelt mede-eigenaar Gerard van Dam. “Ook als het gaat om projectstoffering.”

Van der Linde Interieur in Bleiswijk is een echt familiebedrijf en werd in 1908 opgericht door Jan van der Linde. De fourniturenwinkel groeide gestaag en breidde zich in de loop der jaren flink uit. Ook na 106 jaar staat er nog altijd een telg uit de familie aan het roer. Mira van der Linde en Gerard van Dam zijn sinds 2008 de eigenaren van de totaalleverancier op het gebied van projectinrichting en interieurarchitectuur. Het product- en dienstaanbod is bij Van der Linde Interieur veelomvattend. Alle producten op het gebied van wonen zijn in een breed scala verkrijgbaar, van standaard tot maatwerk  “Wij onderscheiden ons onder andere van collega’s doordat wij als interieurarchitecten ook kunnen leveren en monteren waardoor de lijnen met de opdrachtgevers zeer kort blijven. Een advies is dus direct met eigen stoffeerders en meubelmakers te realiseren, met daarbij ook nog eens het voordeel dat we de kosten van het interieuradvies voor onze opdrachtgevers goed in de hand kunnen houden door kennis uit de praktijk. Voor hen is het sowieso fijn dat ze voor het gehele traject maar met één partij te maken hebben. Wij sturen, indien gewenst, ook de elektriciens, plafonneurs, partijen die de wanden zetten of afwerken en schilders aan. “De externe partijen waar wij mee werken kennen we ook al jaren. We weten precies wat we aan elkaar hebben. Zo komt er nooit iemand voor verrassingen te staan. Helder communiceren en veel vragen stellen is in ons vak van groot belang. Wij willen graag samen met de opdrachtgever aan tafel kunnen zitten om te weten welke wensen en verwachtingen diegene voor ogen heeft. Wat ook helpt is de mogelijkheid om onze plannen door middel van 3D-visualisatie aan klanten te tonen. Het digitaal visualiseren van kantoren, kamers en of zelfs verdiepingen helpt om de klant duidelijk te maken wat we hebben bedankt en hoe we de ideeën willen realiseren.”

Op het gebied van projectstoffering heeft Van der Linde Interieur ook heel wat ervaring. Gerard van Dam; Bedrijven en instellingen die zich bewust zijn van het belang van goede inrichting hebben daar enorm veel profijt van. Zowel het prestatie niveau als het plezier van werknemers gaat omhoog in een prettige werkomgeving en organisaties die regelmatig gasten op kantoor ontvangen, geven direct een fraai visitekaartje af. Een bedrijf dat de kantoorinrichting dan ook niet als het sluitstuk van de begroting heeft gezet, is bijvoorbeeld Grant Thornton. De gerenommeerde accountants en advies organisatie deed een beroep op Van der Linde Interieur toen de vestiging in Alphen aan den Rijn vorig jaar verhuisde naar een andere locatie. We hebben hier aan ieder aspect van het gebouw mee mogen denken, van routing, indeling van flexibele werkplekken, de te gebruiken materialen voor de vloeren, de glazen wanden met screening van wuivende grashalmen, de beplanting tot aan de luchtbehandeling aan toe. Ook Ouwerkerk Notarissen in Spijkenisse, Hyundai Engine (Europe) Service Center in Rotterdam, basisschool Het Startblok in Schiedam, Ericis Vastgoed en SKG in Gouda zijn stuk voor stuk tevreden klanten. Maar naast het onderwijs en de kantoren zijn wij onder andere ook actief in de zorgsector bij diverse locaties van  Zorgpartners Midden-Holland. Het brede afzetgebied zorgt voor een prachtige smeltkroes aan kennis die weer op andere gebieden ingezet kan worden.  “Wij durven out-of-the-box te denken en hebben het vermogen om klanten compleet te ontzorgen en met ze mee te denken. Omdat Van der Linde Interieur uitsluitend met A-merken werkt, horen fabrieksgaranties er altijd bij. Mocht er onverhoopt iets niet helemaal in orde zijn, dan zijn wij in staat om een probleem adequaat op te lossen. Klanten verwachten niet dat wij altijd perfect zijn, maar wel dat wij problemen naar tevredenheid oplossen. Ik durf te zeggen dat we dat doen.” De interieurarchitecten en projectadviseurs van Van der Linde Interieur begeleiden elk project van A tot Z; van offerte, opname van de ruimte en inspectie van de ondervloer tot aan de oplevering van het eindresultaat wat we samen met de klant willen door lopen.

Het Bleiswijkse bedrijf werkt met twee eigen projectstoffeerders, één meubelmaker en een aantal vaste freelance stoffeerders en meubelmakers, die bij grotere projecten worden ingeschakeld. “Wij verkopen zelden ‘nee’ en kunnen voor de meest uiteenlopende bedrijven en instellingen iets betekenen.

Grenzeloos en innovatief

Gerard van Dam typeert Van der Linde Interieur ook als een innovatief bedrijf. “Klanten zijn door de jaren heen kritischer geworden en leggen de lat steeds hoger. Ze zijn vaak op zoek naar net dat beetje extra. Door samen te werken met bedrijven die innovatie ook hoog in het vaandel hebben staan, kunnen wij onze klanten blijven verrassen met hoogwaardige producten. Luxaflex en Leolux zijn partners die een prominente plek in onze ruime showroom innemen. Maar onze grootste kracht is de mix van merken. Wij zijn altijd op zoek naar partijen die qua gevoel, kwaliteit en uitstraling bij ons en onze klanten passen. De laatste toevoegingen aan onze collectie, en te zien in onze showroom, zijn Earthcote, een leemstuc uit Zuid-Afrika waarbij er prachtig geschilderde muren worden gecreëerd en Novamobili, een toonaangevende Italiaanse fabrikant van kasten en bijbehorende artikelen. We bezoeken veel internationale beurzen om goed op de hoogte te blijven van alle ontwikkelingen en voeren merken uit de meest uiteenlopende landen.” Klanten die door al dat moois door de bomen het bos niet meer zien, hoeven niet te wanhopen. “Voor iedereen hebben wij een advies op maat.”

‘Je kunt het niet maken hier niet te zijn’

0

Ooit begon het als een autoshow met een handvol standhouders op het terrein van auto- en caravanhandelaar Cor Melissant. Dat was rond de eeuwwisseling. Dirkslander Cor Melissant was er ook dit jaar weer bij op de twaalfde editie, op vrijdag 11 en zaterdag 12 april. Maar hij is allang niet meer degene die de scepter zwaait over Dé Beurs, zoals het evenement heet. Zijn  dochter Nely Kievit zorgt nu samen met Herma Villerius dat het de tientallen standhouders en al hun bezoekers aan niets ontbreekt.

Een autoshow is het allang niet meer op het bedrijfsterrein aan de Dirkslandse Nijverheidsweg. “Daar komt niemand meer op af,” weet Melissant. Daarvoor in de plaats is een aantal jaren geleden al een regiobrede Business To Business-bijeenkomst gekomen die steeds zo’n vijftig deelnemers trok. Die ondernemers, van Keukencentrum Tieleman tot makelaar Struijk & Struijk, van verzekeraar De Vogel tot schadebedrijf JD Repair, zijn er ook dit jaar weer allemaal. “Je kunt het tegenover je klanten niet maken hier niet te zijn,”  verwoordt Tim Wiggers van Struijk & Struijk het gevoel dat bij velen leeft. “Als je liever een vrij weekend hebt dan dat je hier staat, hoe belangrijk zijn je klanten dan voor je?”

Bedrijfswethouder Arend-Jan van der Vlugt van Goeree-Overflakkee, ook verantwoordelijk voor de ‘eilandmarketing’, is vanzelfsprekend aanwezig bij de opening van Dé Beurs. Hij wijst tijdens een netwerkbijeenkomst die aan het openbare deel voorafgaat op de bijzondere positie van Goeree-Overflakkee: of het nu de stad of de natuur is, Goeree-Overflakkee ligt overal vlakbij. Maar dat weten die ondernemers vermoedelijk al.

Naast de voor Goeree-Overflakkee vertrouwde bedrijven op een beurs als deze, bedrijven die hun naamsbekendheid nauwelijks nog kunnen vergroten, kiezen dit jaar ook nieuwelingen voor een stand. BeCare bijvoorbeeld, een in reanimatiecursussen gespecialiseerd bedrijf uit Middelharnis. Hoewel Goeree-Overflakkee verschillende bedrijven in de beveiligingssector kent, leek het ook Van Duuren Security uit Hellevoetsluis slim het Haringvliet over te steken. “Ik zou onze naamsbekendheid hier wel wat willen vergroten en hier meer klanten willen hebben,” erkent Piet van Duuren.

Voor het eerst was Dé Beurs dit jaar twee keer zo groot als in het verleden. Na een korte stop tijdens de crisis stonden er sinds 2012 elk jaar tussen de veertig en vijftig ondernemers op de beurs, dit jaar het dubbele. “Het was echt een mega-succes,” juicht Nely Kievit na afloop. De modeshows, kook- en schilderdemonstraties en proeverijen op het buitenterrein blijken een goede aanvulling op de wat meer traditionele beurs in het bedrijfsgebouw van Melissant. “Alles was twee keer zo groot als vorig jaar: twee keer zoveel standhouders en met minimaal 5500 bezoekers ook twee keer zoveel belangstellenden als vorig jaar. Dat we op deze weg verder moeten, staat wel vast.”

‘Europa kan wel wat Rotterdam gebruiken’

0

Als adviseur Europese en Internationale zaken van het Havenbedrijf Rotterdam staat de 33-jarige Caroline Nagtegaal – Van Doorn geregeld met haar hakken in de klei. Met de haven als werkgebied en haar eerdere betrokkenheid bij de realisatie van de Tweede Maasvlakte zag zij naar eigen zeggen steeds meer het nut van een slagvaardige Europese samenwerking, voor de economische belangen van Nederland. Haar kandidatuur voor de verkiezingen voor het Europees Parlement komt dan ook niet uit de lucht vallen.

Op 22 mei gaan de stembureaus open om burgers de gelegenheid te geven om te stemmen op hun favoriet. Caroline, die voor haar werkzame carrière bestuurskunde studeerde aan de Erasmus Universiteit,  bezet de vijfde plek op de lijst van de VVD. Een plaats die past bij haar ambities en volop kansen biedt. “Als ik word gekozen, wil ik in Brussel de belangen behartigen van de Rotterdamse haven. De haven kan niet zonder Europa en andersom. Voor het gros van alle containers in onze haven is Rotterdam niet het eindpunt, maar een doorgangsweg. Driekwart van onze export gaat Europa in. Dan praten we over miljarden. En dat creëert banen voor ons land. Het is van groot belang dat de verbindingen met andere Europese steden goed blijven, want zo blijf je als land aantrekkelijk.” Caroline is van mening dat Europa de handen uit de mouwen dient te steken om de economie aan te jagen, maar in bepaalde gevallen ook de rug recht moet houden. “Ik ben ook kritisch geworden op Europa. Brussel werkt bedrijven ook tegen met regels die onze handel en groei belemmeren. Daar wil ik tegen vechten. Ik sta voor een ondernemend, energiek en liberaal Europa. Wanneer we de Europese groei bevorderen, komt ook in Nederland de banenmotor weer opgang. Daar worden Rotterdammers gelukkig van.”  Met een euro die stabieler aan het worden is en een afnemend begrotingstekort wordt de goede weg volgens Caroline weer voorzichtig ingeslagen. “Met de nadruk op voorzichtig, want we zijn er nog lang niet. Veel bedrijven voelen nog iedere dag dat het crisis is. Europa als instituut kan niet voor banen zorgen, maar wel de voorwaarden scheppen.” De nummer vijf op de lijst van de VVD merkt om haar heen dat velen het Europees Parlement typeren als log, moeilijk te doorgronden, bureaucratisch en complex. “Dat is deels terecht, maar ik probeer de kiezers ook uit te leggen wat de meerwaarde van Europese samenwerking is en op welke manieren zij van bepaalde regels juist profijt hebben. Met concrete voorbeelden gaat het vaak meer leven.” De Rotterdamse mentaliteit van aanpakken, doen en regelen wil Caroline in ieder geval maar al te graag meenemen naar Brussel. “Europa kan wel wat Rotterdam gebruiken. Mocht ik gekozen worden, dan blijf ik in Rotterdam wonen. Contact houden met deze regio is mij namelijk veel waard.”

‘Fiscaliteit is gebaseerd op realiteit’

0

“In de fiscaliteit is alles op realiteit gebaseerd”, dat zei Gerben Maarleveld, belastingadviseur bij DRV Accountants & Adviseurs, tijdens zijn masterclass in het Kasteel van Rhoon over de fiscale zaken omtrent de auto van de zaak gehouden op de Rijnmond BUSINESS Autotestdag 8 april jongstleden. Maarleveld praatte de aanwezige Vrienden van Rijnmond BUSINESS bij over dit onderwerp.

Na het welkomstwoord van Kees van ’t Zelfde, die sprak van ‘een mooie opkomst’ en de primeur van de Autotestdag onder de aandacht bracht: de Peugeot 308 SW die eind mei van dit jaar wordt gepresenteerd, startte Maarleveld met zijn masterclass. “DRV Accountants & Adviseurs heeft elf kantoren in Zuidwest-Nederland waar 400 tot 450 mensen werken. Op onze website (www.drv.nl, MJDS) staat vermeld wat wij allemaal aanbieden”, zo introduceerde de belastingadviseur de organisatie waarvoor hij werkzaam is. “Tegenwoordig wordt er overal gefilmd, tot aan de Efteling toe. Dat betekent dat je niet zomaar een rit kunt maken en die zakelijk kunt wegschrijven. Waar vroeger de jaarrekening ons doel was, is deze nu ons vertrekpunt”, vertelde Maarleveld. De belastingadviseur praatte de aanwezigen bij over algemene ontwikkelingen, BPM, motorrijtuigenbelasting en bijtelling. Zo haalde hij in het kader van de algemene ontwikkelingen een recente uitzending van het televisieprogramma Pauw & Witteman aan waarin een pompstationhouder uit Limburg, een kleine 500 meter bij de Duitse grens vandaan, vertelde dat er nu slechts vier auto’s per dag langskomen. In de zaal werd medelevend gereageerd. Later in de masterclass deelde Maarleveld mee dat sinds de ingang van dit jaar de fiscale regelingen zijn versoberd.

‘BPM een crime’

Over BPM meldde de adviseur dat deze in 2015 hetzelfde moet zijn voor diesel en benzine. “BPM is nog altijd een crime. Nederlandse auto’s zijn zo ontzettend duur. Het bedrag is afhankelijk van de uitstoot. Eind 2013 heeft het Hof van Justitie nog een uitspraak gedaan over de dubbele heffing.” Het uitgangspunt is volgens Maarleveld de registratie in het kentekenregister. Nadat er gesproken werd over het gebruik van buitenlandse kentekens ontstond er rumoer in de zaal, waarop de belastingadviseur reageerde met de uitspraak: “In de fiscaliteit is alles op realiteit gebaseerd”. Later voegde hij daaraan toe: “Daar waar je woont, moet je BPM betalen.”

Bijtelling

“De auto is een melkkoe voor de overheid”, zo stelde Maarleveld over de bijtelling. “Inmiddels werkt de overheid met zeven verschillende percentages. Hoe lager de uitstoot, hoe lager de bijtelling.” Tijdens het bespreken van de motorrijtuigenbelasting benadrukte de adviseur dat het bijhouden van een kilometeradministratie erg belangrijk is. “Je moet iedere rit verantwoorden. Van de begin- tot de eindstand van de kilometerteller, de bestemming van je rit en je moet aangeven of het zakelijk of privé is”, aldus de belastingadviseur. Hierna sloot Kees van ’t Zelfde de masterclass af en herhaalde één van de aan bod gekomen onderwerpen: ‘rijden in een auto met een Pools of Belgisch kenteken biedt voor de BPM geen soelaas’.

‘Kennis opgefrist’

Rob Griekspoor, accountmanager bij Regeer Grootkeukentechniek, verwachtte van de masterclass niet veel op te steken, maar was na afloop toch positief. “Het was een helder verhaal. Heel concreet en bondig.” Steven Corijn van CompanyCure en Business Netwerk Rijnmond vond dat de masterclass hem de mogelijkheid gaf om zijn kennis ‘op te frissen’. John Willemse van Infiniti-dealer VKV Groep zei niets nieuws te hebben gehoord. “Wel heb ik mijn kennis opgefrist, onlangs heb ik dit verhaal ook gehoord.” Joop van Nugteren van Joop Leasing & More noemde de masterclass een ‘goede weergave van de waarheid’. Maaikel Fluks van e4Pro had ‘wat meer tips en trucs verwacht’. Waarop Van Nugteren reageerde met: “Een aap kun je niet leren klimmen”. Ook liet hij weten de overheid ‘onbetrouwbaar’ te vinden. “Ze veranderen de regels terwijl ze nog bezig zijn met uitvoeren”, aldus Van Nugteren. Fluks: “Ik moet dit jaar een keuze maken, leasen of niet.” Volgens Van Nugteren kan hij het beste zijn privéauto blijven gebruiken. Jan Prins van PrinPro meldde dat hij de administratie aan zijn boekhouder overlaat. “Maar ik wil het zelf ook weten”, aldus de ondernemer over zijn aanwezigheid bij de masterclass.

Fiscaal voordeel bij energiezuinig ondernemen

0

Nederland heeft duurzaamheid en innovatie hoog in het vaandel staan. De overheid stimuleert ondernemers dan ook om te investeren in milieuvriendelijke en energiezuinige technieken. Hiervoor zijn subsidies beschikbaar, en er zijn tevens fiscale regelingen waar u als ondernemer gebruik van kunt maken. In deze column leest u meer over de voordelen die u hiermee kunt opdoen.

Energiezuinige bedrijfsmiddelen

Stel, u wilt als ondernemer investeren in milieuvriendelijke- en energiezuinige oplossingen. Het kan gaan om uiteenlopende investeringen, van het investeren in een LED-belichtings-systeem tot aan het aanschaffen van een hybride bedrijfswagen. De Nederlandse overheid biedt voor veel van deze investeringen onder bepaalde voorwaarden fiscale voordelen. Voorbeelden van zulke fiscale regelingen zijn de milieu-investeringsaftrek (MIA), de versnelde afschrijving milieu-investeringen  (VAMIL) en de energie-investeringsaftrek (EIA).

Milieu-investeringsaftrek (MIA)

Met de MIA kunt u de fiscale winst verlagen: u kunt tot 36% van het  investeringsbedrag in mindering brengen op de fiscale winst. De aftrek geldt voor aanschafkosten, voortbrengingskosten, aanpassingskosten en kosten voor milieuadviezen. Bent u bijvoorbeeld ondernemer in de scheepvaartbranche, dan is de aanschaf van een milieuvriendelijke motor een investering die onder bepaalde voorwaarden voor de MIA in aanmerking kan komen. Het gaat dan om de aanschaf van een elektro-, hybride- of gasmotor bestemd voor de energievoorziening of de voortstuwing van een vaartuig.

Versnelde afschrijving Milieu-investeringen (VAMIL)

De VAMIL is bedoeld voor ondernemers die in milieuvriendelijke apparatuur willen investeren. Met de VAMIL kunt u een investering op een willekeurig moment afschrijven.

Doordat u sneller afschrijft, vermindert u de fiscale winst en betaalt u dus minder belasting in dat jaar.

Zeker als het om aanzienlijke bedragen gaat, is er met de VAMIL een belangrijk financieel voordeel te behalen. Energie-investeringsaftrek (EIA)

Deze fiscale regeling is gericht op investeringen in energiezuinige technieken en duurzame energie. Behalve van de afschrijving, is van de investering van de energiezuinige bedrijfsmiddelen 41,5% extra aftrekbaar van de fiscale winst.

De overheid (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, RVO) heeft een lijst opgesteld van alle milieuvriendelijke en energiezuinige middelen waar fiscaal voordeel  op te behalen is.

U kunt deze lijst raadplegen op
www.rvo.nl/subsidies-regelingen.

Levert uw investering fiscaal voordeel op?

Naast de bovenstaande voorbeelden zijn er nog tal van andere regelingen en subsidies voor innovatieve en milieuvriendelijke ondernemers.

Wilt u weten welke regeling of welke subsidie voor u relevant is? Bent u benieuwd of uw ideeën of investeringsplannen in aanmerking komen voor deze of andere regelingen? Of misschien heeft u recent een milieuvriendelijk bedrijfsmiddel aangeschaft? Wij helpen u graag met het uitzoeken van eventuele belastingvoordelen. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.

Ambitieus en realistisch tegelijk

0

‘Een sprookje aan de Krommedijk’, zo luidde de kop van de column van Johan Derksen in Voetbal International nadat FC Dordrecht met zeer beperkte middelen promotie naar de Eredivisie bewerkstelligde. ‘Met  een begroting waar een club uit de Topklasse om moet lachen, creëerde technisch manager Marco Boogers een goed voetballend elftal’, uitte hij zijn bewondering.

Dat het een knappe prestatie is, daar is iedereen het over eens. Ook Cees van der Poel, sinds een jaar commercieel manager van de Schapenkoppen. “Als kleine organisatie moeten we echter ontzettend hard werken om alles op orde te krijgen voor het seizoen dat komen gaat.”

Toen FC Dordrecht op zondag 18 mei de tweede wedstrijd in de nacompetitie tegen Sparta Rotterdam met 3-1 won, was dat na het eerdere 2-2 gelijkspel in Rotterdam voldoende voor promotie. “Het feest barstte direct in alle hevigheid los en we hebben er met alle betrokkenen met volle teugen van genoten. Een dag later keken we elkaar op kantoor echter aan en dachten we: ‘wat nu’? Omdat we zo goed presteerden en de ranglijst maar bleven aanvoeren, hielden we er vanaf februari serieus rekening mee dat we het seizoen 2014/2015 in de Eredivisie zouden kunnen spelen en probeerden we ook een beleid te maken voor de lange termijn. In de opportunistische voetbalwereld valt dat echter niet mee, want sport is emotie. Als je wint, heb je vrienden. Als je verliest, neemt de interesse en aandacht weer af. Als ondernemer moest ik daar erg aan wennen, want in het bedrijfsleven gaat het er heel anders aan toe.” Uiteindelijk werd Willem II kampioen, maar dwong FC Dordrecht promotie af via de nacompetitie. “Sindsdien komt er nogal wat op ons af. Onze directeur Ad Heijsman riep gekscherend, maar met een serieuze ondertoon, dat na één dag plezier één jaar ellende zou volgen.” Zo somber zal het niet zijn, maar qua voorzieningen moet er voor de competitiestart op 9 augustus in en tegen Heerenveen flink wat veranderen. Dat proces is in volle gang. “Met name in en rond het stadion wordt er geïnvesteerd. Het uitvak wordt groter en met een buffer ertussen, er komen meer sanitaire voorzieningen , kapotte stoelen zijn vervangen, de businessruimte wordt onder handen genomen en bij de entree zal met nieuwe scanners gewerkt gaan worden, ook om de doorlooptijd te versnellen.” Naar verwachting kan de club eind volgend jaar beginnen aan de bouw van het nieuwe stadion, dat een paar honderd meter verderop zal verrijzen. Met een capaciteit van 7000 stoelen beschikt FC Dordrecht met ingang van het seizoen 2016/2017 dan over een eredivisiewaardig stadion. De vraag is of de club met één van de laagste begrotingen in het betaald voetbal zich twee jaar achtereen kan handhaven op het hoogste niveau. Het zou een wereldprestatie zijn, maar dat was de promotie in feite ook. “Het is Cambuur en Go Ahead Eagles afgelopen seizoen ook gelukt om er als promovendus in te blijven. Laat dat een houvast zijn voor ons.”

Toegenomen interesse

Op commercieel gebied is de aandacht voor FC Dordrecht na 18 mei gigantisch toegenomen. Waren er vorig seizoen 260 businessstoelen bezet, deze voetbaljaargang zullen dat er liefst 475 zijn. “Onze trouwe sponsoren profiteren van de staffel die wij gebruiken en betalen bij meerjarige contractverlenging vaak maar zo’n 15 procent meer dan tijdens een Eerste Divisie-seizoen. Wij zijn niet vergeten welke bedrijven ons de afgelopen 10 jaar in leven hebben gehouden.” Natuurlijk is er ook veel nieuwe aanwas van organisaties. “We bieden iedereen pakketten op maat. Alles is bespreekbaar en er is heel veel mogelijk. Zo kan iedere ondernemer optimaal rendement halen uit zijn samenwerking met FC Dordrecht. De exposure is na de promotie enorm toegenomen. Er zijn ook veel bouwgerelateerde bedrijven die nu willen instappen, omdat ze dan bij de aanbesteding voor werkzaamheden omtrent het nieuwe stadion een voorsprong hebben op niet-sponsoren. Dat kan een extra drijfveer zijn om de club nu te steunen.”  Er is veel mogelijk. Van kleine advertentieborden vanaf €100,- tot aan LED boarding bij elke wedstrijd; FC Dordrecht heeft echt voor elke ondernemer wel iets om exposure en samenwerking te genereren. “Onlangs is ook een tweede rugsponsor gevonden voor de komende 2 jaar: WSB Solutions BV uit Hardinxveld-Giessendam. Tevens is er een overeenkomst voor een jaar gesloten met pakketdienst QLS uit Dordrecht. Zij zijn een nieuwe broeksponsor.”

Vereniging Businessclub Dordrecht

Een belangrijke pijler in de commerciële activiteiten van FC Dordrecht is de Vereniging Businessclub FC Dordrecht (VBD). Het doel van de VBD is om een platform voor ondernemers te creëren en in stand te houden, waarbij business-to-business contacten worden gestimuleerd. Met de diverse businessactiviteiten die er per jaar door het VBD-bestuur worden georganiseerd zijn er veel mogelijkheden tot netwerken, relatiebeheer én ontspanning. De belangrijkste bijeenkomsten blijven de thuiswedstrijden van FC Dor-drecht. In de laatste seizoenen kwamen vele prominente gastsprekers naar Dor-drecht op één van de businessevents. Aansprekende namen als Erwin Koeman, Hein Vergeer, Barry Hughes, Arnold Vanderleijden, Robin van Galen, Hans van Breukelen, Tim Coronel, Michael van Praag, Gerard Meijer, Bert van Marwijk, Guus Hiddink, Erben Wennemars en Leo van Vliet gaven op de maandagavonden acte de precense om de sponsoren met vaak smaakvolle anekdotes te onderhouden. Daarnaast is er aandacht voor maatschappelijke thema’s zoals re-integratieprojecten voor jongeren en vinden er bedrijfspresentaties en –bezoeken plaats voor (en door) de leden van de businessclub. Bovendien wordt ieder seizoen een bezoek aan een wedstrijd uit een toonaangevende buitenlandse competitie georganiseerd en een eenmalig fundraising event voor een goed (lokaal) doel en FC Dordrecht georganiseerd.

Kinderbijslag

Wanneer kijkt Van der Poel over een jaar terug op een geslaagd seizoen? “Als het 17 thuisduels gezellig is geweest in het stadion, als we financieel kunnen terugkijken op een succesvol jaar en als we op een plek van de ranglijst zijn geëindigd waarmee directe handhaving een feit is. Met ons budget zou het inderdaad een klein wonder zijn wanneer dat lukt, maar wat Marco Boogers met zijn staf tot dusverre al heeft bereikt had ook niemand durven dromen. ‘Jullie geven mij kinderbijslag in plaats van een fatsoenlijk budget’, roept hij weleens grappend in de wandelgangen op kantoor. Maar met die beperkte middelen pikt hij overal talenten en verborgen pareltjes op voor de club.” Bang dat Boogers de club, in navolging van trainer Harry van den Ham zou kunnen verlaten is Van der Poel allerminst. “Marco slaapt volgens mij in een FC Dordrecht-pyjama, dus die blijft hier wel,” knipoogt hij. Met de recent aangestelde nieuwe hoofdcoach Ernie Brandts wordt het avontuur aangegaan. Hij gaf al aan dat hij met FC Dordrecht niet met de kont in de zestien gaat hangen en attractief wil blijven spelen. Dat belooft wat.

Zanger Ger Vos

0

Al jaren maakt societyzanger Ger Vos van alle feesten, concerten en partijen een onvergetelijke belevenis. Niet voor niets is Ger Vos binnen de High Society een graag geziene gast in binnen- en buitenland.

Dat Ger Vos niet van half werk houdt, is merkbaar tijdens zijn World Tour concerten. Zijn optredens zijn uniek en een enorme beleving, waardoor je al snel voor de sfeer van internationale allure valt die Ger neer weet te zetten. Hierbij blijft hij altijd dicht bij zich zelf. “Ik treed op voor buitenlandse royalty en voor welgestelde ondernemers, maar ik ben mij ervan bewust dat dit niet de gewoonste zaak van de wereld is.” De enthousiaste zanger denkt dat zijn succes te maken heeft met de kwaliteit die hij kan bieden. Hij benadrukt dat het hierbij van belang is om afspraken na te komen en eerlijk te zijn. “Dat waarderen diegenen die mij boeken en heeft goed uitgepakt voor mijn carrière,” zo zegt Ger Vos.

Zingen

Al in zijn tienerjaren weet Ger wat hij het liefste wil doen; zingen. Vanaf zijn zeventiende tot zijn negenentwintigste zingt hij met veel plezier in de band ‘Index’ om uiteindelijk in 1999 van zijn hobby zijn beroep te maken. Ger Vos: “Ik was zelfstandig ondernemer in de interieurbouw toen ik in 1999 een motorongeluk kreeg. Ik heb twee jaar moeten revalideren. Tijdens die periode heb ik me volledig gestort op het zingen. Op die manier kon ik de overstap naar de muziekwereld maken. Ik heb geleerd dat als je wat wilt veranderen je dat zelf moet doen.”

Kwaliteit

Inmiddels is Ger werkzaam in de internationale top, zijn werkterrein is – zo zegt hijzelf – de wereld. Regelmatig treedt Ger op in Azië of in mondaine badplaatsen zoals Marbella, Monaco en Cannes. Hierbij heeft hij veel te danken aan zijn ondernemersgeest.

De combinatie van entertainer en ondernemer gaat hem goed af. “Door zakendoen te combineren met muziek, kan ik kwaliteit brengen. Veel muziek moet tegenwoordig zo goedkoop mogelijk geproduceerd worden. Ik wil nog steeds dat ouderwetse volle geluid. Ik werk daarom ook alleen met mijn eigen mensen. Dat kost geld, maar de kwaliteit blijft gewaarborgd,” aldus Ger Vos.

De Kennissenclub

Ger Vos is oprichter en medebedenker van één van de meest exclusieve businessclubs van Nederland, waarin de top van de muziekwereld en de zakenwereld verenigd zijn: de Kennissenclub. “De Kennissenclub is een professionele organisatie waar kennis delen hoog in het vaandel staat. Op een steeds wisselende locatie komen de leden samen en vormen we gezamenlijk dé denktank van ondernemend Nederland.” De thuishaven van deze businessclub ligt in Rotterdam, maar de leden zijn afkomstig uit alle windstreken van het land. “Ieder lid ontvangt een gouden vosje, om te benadrukken dat ieder lid bijzonder is.”

Gerard Joling

Op het moment dat Ger zich volledig op het zingen wilde richten, was het Gerard Joling die Ger het laatste duwtje gaf naar de top. Ger nam deel aan het RTL4-programma Hollands Hollywood. In dat programma werd talent gekoppeld aan gevestigde namen. Ger Vos: “Antje Monteiro, tegenwoordig groot in de musicalwereld, deed bijvoorbeeld mee met Margriet Eshuis als mentor. Ik werkte met Gerard Joling. Antje werd eerste en ik werd tweede. Gerard nodigde mij uit om te zingen op zijn feestjes en zo leerde ik mensen kennen die me ook weer uit gingen nodigen. En voor je het weet, is je naam gevestigd.”

Onverdeeld positief

Al jaren maakt de zanger van al zijn concerten een onvergetelijke beleving. Zoals tijdens de World Tour in Rotterdam 2013! Met als special guest Hans Klok. Of tijdens het concert: Vos & friends met een veertienkoppig orkest en special guests, onder wie Margriet Eshuijs. Vol enthousiasme blikt Ger op deze avonden terug. “Naar mijn concerten komen gasten uit het gehele zakelijke netwerk, partners, vrienden en kennissen. De kernwaarden van deze avonden zijn mooi, exclusief, gezellig en geheel verzorgd.” De gasten kijken terug op onvergetelijke en spetterende concerten. Ger Vos besluit: “De meningen over de gala’s zijn onverdeeld positief. De gasten zijn lovend over de optredens. Dat geeft me enorm veel energie en de drive om op deze manier verder te gaan.”

Samenwerkingsovereenkomst om maritieme cluster in Rotterdam en Drechtsteden te versterken

0

Rotterdam, Dordrecht en de overige Drechtsteden slaan de handen ineen om de maritieme cluster in de regio te verbinden en internationaal te profileren. Om de samenwerking te onderstrepen hebben de Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu (onder andere Haven en Regionale Economie), de Dordtse wethouder Jasper Mos (onder andere Haven en Economische Zaken) en de portefeuillehouder Maritiem namens de Drechtsteden, Hans Tanis, zijn een samenwerkingsovereenkomst aangegaan.

Vorige maand spraken de bestuurders in aanwezigheid van ondernemers al over de intentie van de samenwerkingsovereenkomst. Rotterdam, Dordrecht en de andere Drechtsteden zetten zich in voor versterking van de maritieme cluster, een onderdeel van de bredere haveneconomie. Met het maritieme bedrijfsleven (van maakindustrie tot zakelijke dienstverlening) en de kennis- en onderwijsinstellingen werken de gemeenten samen op het gebied van internationale promotie, arbeidsmarktbeleid en innovatie. Ook het bedrijfsleven zelf ziet in deze samenwerking tussen de steden en de regio een grote meerwaarde. Het sluit aan bij de schaal en werkgebied van de sector.

Wethouder Baljeu: “De maritieme cluster is een kansrijk en van wereldklasse maar we moeten dat nog beter laten zien. Samen met de bedrijven in onze regio kunnen we onze concurrentiepositie Europees en mondiaal verstevigen.” Wethouder Mos: “Het is één van de pijlers van onze regionale economie en we gaan er de komende jaren met elkaar alles aan doen om het verder te helpen.”

De Drechtsteden en Rotterdam kenmerken zich door een hoge concentratie bedrijven actief in scheepsbouw, waterbouw, maritieme toelevering en maritieme zakelijke dienstverlening. De scheepsbouw en offshore industrie zijn voornamelijk in de binnenhavens van diverse gemeenten in de regio geconcentreerd. Vooral de breedte van het netwerk met de combinatie van de maritieme dienstverlening in Rotterdam enerzijds en de maakindustrie in de Drechtsteden anderzijds maakt dit gebied tot internationale topregio.

De overeenkomst is gepresenteerd aan een aantal maritieme koplopers zoals Van Oord, Anthony Veder, IHC en Damen Shipyard, toonaangevende maritieme zakelijke dienstverleners zoals ING en HDI-Gehrling (verzekeringen)en de STC Group. De laatste staat symbool voor het kennisnetwerk in de maritieme cluster.

Visser & Visser 25 jaar: Inspirerend ondernemerschap

0

Op 1 april is het precies 25 jaar geleden dat Visser & Visser werd opgericht in Rotterdam, door de heren Ger Visser en Steef Visser. Anno 2014 is Visser & Visser Accountants-Belastingadviseurs uitgegroeid tot een landelijk advieskantoor dat met acht vestigingen goed vertegenwoordigd is in de regio. Daarnaast werd eind 2013 de eerste internationale vestiging geopend, in Dubai. Eén van de Nederlandse vestigingen bevindt zich in Dordrecht die geleid wordt door vestigingsleiders Marco Ruit en Bernard de Vries. “We willen ondernemers in de Drechtsteden verder helpen en inspireren,” aldus laatstgenoemde.

Veelzijdig     

Visser & Visser is een veelzijdig kantoor. Dit is zichtbaar als we kijken naar dienstenpakket dat het kantoor aanbiedt. Marco Ruit vertelt: “Als full service advieskantoor bieden we naast de standaard accountancydienstverlening meer dan

genoeg mogelijkheden om ondernemers verder te helpen met hun bedrijf. Denk aan corporate finance, business advies, pensioenadvies en niet te vergeten dashboarding. Met dit laatste kunnen we ondernemers aan de hand van diens financiële en operationele data, de zogenaamde bigdata, helpen bij verbetering van de bedrijfsvoering.”

Inspireren

“Waar veelal gedacht wordt dat het accountancyvak draait om achteruitkijken, is dat bij ons absoluut niet het geval,”

aldus Bernard de Vries. “Natuurlijk is de informatie uit het verleden nodig en nuttig, vooruitkijken echter is veel belangrijker. Wij proberen onze klanten te inspireren en met hen te spreken over de stip aan de horizon. Waar wil een ondernemer heen? Wat is de koers die hij gaat varen? Dat zijn vragen waar ondernemers een antwoord op moeten formuleren. Wij staan hen daarbij graag terzijde. Deze rol past bij ons omdat we zelf ook ondernemer zijn. We kennen de kansen, uitdagingen en valkuilen waar ondernemers tegenaan lopen als geen ander.”

“Eind 2013 hebben we een vestiging van Visser & Visser geopend in Dubai. Veel ondernemers doen tegenwoordig internationaal zaken. Het is niet zelden dat de business zich niet beperkt tot Nederlanden en daarmee de landsgrenzen overstijgt. Doordat wij gevestigd zijn in de Verenigde Arabische Emiraten hebben wij uitstekend inzicht in de lokale omgeving, wetten en procedures. Daarnaast kunnen wij onze klanten op een breed

gebied ondersteunen, namelijk het opzetten van een vestiging daar, het leggen van lokale handelscontacten en andere ondersteuning op financieel en juridisch vlak.

Visser & Visser ondersteunt ondernemers zowel in hun eerste stap naar Dubai alsmede het gevestigde internationaal opererende bedrijfsleven dat begeleiding zoekt in internationaal structurering en belastingadvisering. Marco Ruit vertelt: “Wij zijn een accountant die het anders doet, dat willen we uitstralen.”

Lokaal betrokken

Vanuit Dordrecht werkt Visser & Visser met een team van ruim 40 mensen om iedere dag het beste te presteren voor hun klanten. Dat lukt alleen door dáár te zijn waar de klant is. Korte lijnen naar de klant, snel kunnen schakelen, dat zijn waarden die Visser & Visser erg hoog heeft staan. Dit blijkt mede uit de koers die de organisatie vaart: regionaal actieve vestigingen met medewerkers die de omgeving kennen en de taal van de ondernemer spreken.

“Vanuit Dordrecht treden we actief in contact met ondernemers in de regio,” zegt Bernard de Vries. “Dit doen we door aanwezig te zijn op diverse ondernemerskringen en -platformen. Vanuit deze contacten ontstaan er nieuwe ideeën en waardevolle samenwerkingsverbanden. Dit jaar is ons kantoor vijf jaar gevestigd in Dordrecht, we mogen zeggen dat we onze weg hier prima gevonden hebben!”